Gå til innhold

Ikke vinterlagre bilen hos Autostrada Billingstad!

Werther
 Share

Anbefalte innlegg

Da har du mer spennende bil enn jeg. Når jeg henter bil på service har den knapt nok vært utenfor porten inn til verkstedet.

Likevel, et raskt bilde av kilometertelleren med mobiltelefonen før bilen leveres, er enkel og grei dokumentasjon i tilfelle man er i tvil senere. :)

Hehe, jeg kan jo forstå at en 325d er litt mer artig enn den vanlige strømmen av 316 og 520 men jeg nekter å tro at de ikke har grommere biler innom portene. Går ikke en gang at jeg svinger bortenom Bavaria uten at det står minst en grom bil på verkstedplassene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det å prøvekjøre en bil ifm service/rep blir noe helt annet enn å misbruke en bil som blir vinterlagret.

Greit å forsikre seg om at det man har gjort har hatt en positiv effekt og evt feil er borte. 2 mil hørtes mye ut, men kanskje det var nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle kjøpe noe smådiv til bilen hos den lokale bmw sjappa her for en liten stund siden. (kristiansund). da overhørte jeg mekanikeren på bmw si at de faktisk klarte å "spinne utenfor her med bmw taxien" skal aldri inn dit med min egen bil. jeg bruker gs bildeler bud og de stoler jeg på : )

blir for dumt å holdepå slik som autrostrada.. jeg hadde blitt rimelig sur om jeg hadde funnet bilen min slik. da kan man like greit bruke den selv på vinteren, så får den iallefall regelmessig vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mil hørtes mye ut, men kanskje det var nødvendig?

Nødvendig på kun oljeskift og luftfilterbytte? :? Ikke vet jeg, laga ikke noe big deal over det den gangen jeg men kunne ikke la være å legge merke til det :) Sist jeg hadde storservice og inspection så var det ikke mange kilometerne de hadde kjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du mer spennende bil enn jeg. Når jeg henter bil på service har den knapt nok vært utenfor porten inn til verkstedet.

Likevel, et raskt bilde av kilometertelleren med mobiltelefonen før bilen leveres, er enkel og grei dokumentasjon i tilfelle man er i tvil senere. :)

Hehe, jeg kan jo forstå at en 325d er litt mer artig enn den vanlige strømmen av 316 og 520 men jeg nekter å tro at de ikke har grommere biler innom portene. Går ikke en gang at jeg svinger bortenom Bavaria uten at det står minst en grom bil på verkstedplassene :)

En 325D er nok bilen som alle ønsker å prøvekjøre... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke uttale meg for mye i denne saken. Men kan forsikre dere om at Porschen ikke er blitt brukt/kjørt. Når det gjelder kommisjonsalg blir ikke biler brukt uten eiers samtykke. Autostrada eier en hel del biler på skilt, demo biler osv.

Når det gjelder prøvekjøringer på verkstedet, så hender det at lengre prøvekjøringer må til for å finne ut om problemer som er relatert til "kommer og går" feil osv. Som ett eksempel har Autostrada mange Ferrari kunder på Vestlandet, er litt kjedelig for kunden om ting ikke er i orden når den kommer tilbake fra verksted i Oslo. Derfor er testing av bilen viktig. Er det kun en normal service er kjøreruten kun 2-3km.

Det er flere sider av en sak og at folk ser biler blir brukt, så er det faktisk en grunn til dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bra greier

Har selv opplevd misbruk av min bil som var på verksted i Bærum.

Søstra mi ringte meg en lørdag for mange år siden og sa hun stod bak meg i et lyskryss.

Hmm, jeg var sammen en kompis et helt annet sted, og bilen var jo på verksted.

I tillegg var det barn i bilen, som satt i barnebilsete. Søstra mi ble jo nysgjerrig, så hun fulgte etter bilen min og så omsider at ikke jeg var sjåføren...og ikke hadde jeg unger!

Konfronterte verkstedet på mandagen etter.... daglig leder kunne ikke garantere at dette ikke hadde skjedd, men konstaterte at dette ikke skulle skje.

Jeg tok med meg bilen og sa at regninga på 6000,- betaler jeg aldri!

Og det slapp jeg....så sier vel sitt om verkstedet...

Etter denne hendelsen, tar jeg alltid bilde av kilometerstanden ved innlevering på verksted...

naivt, men nødvendig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak har gjerne alltid flere sider, men har man betalt for innendørs vinterlagring, så forventer man også å få dette. Kan vanskelig tenke meg at han har betalt vel vitende om at bilen da ville bli stående ute. Da kan han jo like gjerne ha den stående hjemme?

At biler ruller noen km ifm med service er en mindre sak. En liten testtur skal de uansett ta. Og selv hos et offisielt BMW-verksted legger de merke til biler som skiller seg ut fra mengden, uten at de nødvendigvis er så gromme. Sandven i Bergen husker E92'en min, og det er ikke fordi jeg har tråkket ned dørene der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Link til tråden på Porsche forumet? Det der er uakseptabelt

Forumet er kun tilgjengelig for betalende medlemmer av klubben...

Dette er jo rett og slett sjokkerande!

Nesten så eg har vanskelig for å tru på det. Har sett på autostrada som en seriøs aktør, men ka dei bruka bilane som dei eige sjøl til, må vere opp til dei..

linken til porche forumet må leggast ut, sjølv om det er for betalande medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...