Gå til innhold

Erfaringer med Konghelle Bil AS?


Idefix
 Share

Anbefalte innlegg

Nå vil jeg tilføye at jeg kjenner personlig 3 stykker som har kjøpt bil av konghelle, de har vert strålende fornøyd men knall service og gode biler. å min bror kjenner flere som har kjøpt av de, å der har det heller aldri vert krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ikke slettet, men den er skjult for andre enn moderatorer og administratorer.

Da synes jeg det bare er å få åpna den igjen, forhandlere som driver med juks er det ingen som tjener på å beskytte og tie om. Å få åpnet tråden kommer kun forbrukeren til gode, så får hver og en vurdere selv om de vil handle bil hos dem eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunn enig, men det er inngått en enighet mellom begge parter om at den skulle fjernes, samt at tråden eskalerte i en feil retning. Jeg er åpen for å synliggjøre den dersom det er ønskelig av opprinnelig trådstarter.

Det hadde ikke jeg fått med meg, husker ikke selv helt hvordan tråden utviklet seg men jeg mener det kom frem ganske håndfaste bevis. Men i allfall, jeg mottok budskapet og holder meg vekk ifra den forhanderen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v hensyn til at det ikke har dukket opp noe galt som er gjort etter min sak har jeg valgt å nå ta bort mine meninger og den historien som var.

Vi får leve i nåtiden og stole på at alle parter har tatt lærdom av nevnte sak. Alle fortjener en ny sjangse, lykke til Tore og Konghelle bil. 

 

Kan legge til at jeg har vært engasjert i å plukke feil på dette selskapet i flere år, men alt som har dukket opp har vært gamle saker. Konghelle har ordnet opp i de sakene jeg vet om.

Nyere salg og slik jeg kan se at de driver butikk nå er profesjonelt og uten ulumskheter. Svært mange M biler som er solgt det siste året har blitt nøye sjekket uten at det er funnet noe man kan utsette Konghelle for.

Uansett bør man alltid når man handler slike biler brukt være kritisk, stille mange spørsmål og gjøre noen stikkprøver på f.eks serviceheftet. Det være seg om man kjøper fra Konghelle eller en hvilken som helst annen forhandler.

 

-knut

Endret av Knutern_e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dårlig erfaring med Konghelle. Ringte på en E46 M3 og fikk bare ja og nei svar. 

 

Fikk til slutt møtt og og så på bilen. og det så veldig bra ut.  

 

Blir møtt av en kar som ikke var interessert i et salg på over 400 000 ,-.  

 

etter at jeg har sett og beskuet bilen i 15-20  min spør jeg om en prøvekjøring der selgeren gjerne kan være med,

 

får da dette til svar : Du har vel ikke råd til denne bilen du ?

 

meg: Jeg har vel råd ellers hadde jeg vel ikke sett på den og kjørt fra drammen og helt til dere. 

 

selger : ja ja men blir ihvertfall ikke noe prøvekjøring-

 

meg : Stikker bort til min egen bil  og henter finansbevis på godt over salgspris på bilen, og viser selgeren dette. 

 

Da var han plutselig opp i hundre og ville hente prøveskilter.  Nei takk sa jeg og dro derifra :/

 

dette er vel bagateller iforhold til det andre har opplevd men jeg syns det er utrolig frekt og uproft og si til meg at jeg ikke har råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handlet også bil av han. En 535d til 549 000 med 6 mnd garanti,-

Handelen gikk knirkefritt og hyggelig kar.

 

Så etter jeg hadde hatt bilen en liten stund. (Ikke lenge, tror kanskje det var en uke e,l) ser jeg tilfeldigvis at bakdekkene som var omtrent nye, var slitt med sikkert 45'C på innerkanten og ned til kordene.

Sendte han bilde, og svaret hans var at dette var helt normalt på så store felger. (19") Jeg visste jo at det var bullshit og at noe var alvorlig galt.

Han gikk omsider med på at han kunne tilbakebetale meg for hjulstilling og dekk mot kvittering.

Hjulstilling ble tatt, og da de kjørte ene felgen i avbalenseringsmaskinen etter dekkbytte så det ut som om hele maskinen skulle hoppe bortover gulvet. Han som jobbet der sa han aldri hadde sett så mye kast.

Konghelle svarte med at det igjen var fordi "store felger var bare sånn".

Om ikke det var nok trøbbel, så røk nivåreguleringskompressoren også. Og da tror jeg han fikk nok, for da ville han plutselig ikke holde garanti lengre.

Han mente det sikkert bare var en feil som kunne slettes.

Jeg leverte den på verksted, og de slettet feilkodene men det kom selvfølgelig igjen. Og nå var han slått seg helt vrang. Denne kostet 18 000kr plus arbeid å skifte.

Han svarer meg at han har fått problem med bilen jeg ga han i innbytte. Klimaanlegget fungerer ikke og han lurte på om jeg seriøst mente at han måtte holde garnati for både meg og til han som hadde kjøpt min bil.

Hvis han skulle betale for reparasjonene  på min bil, så måtte hvertfall jeg betale for reparasjonene på gamlebilen min som han hadde solgt videre til en annen..

Jeg mente at jeg hadde vel aldeles ikke noe garantiansvar for min gamlebil til han, slik som han hadde til sine kunder av en forhandler.

Da presterte han å kalle meg HJERNESKADET på tlf.

Faren min tok kontakt med han, mye krangling frem og tilbake.

Det endte med at jeg reiste til Oslo, fikk bytte felgene i et sett med originale 18" M-Sport felger. (I utgangspunktet sto det 19" M6 felger som jeg likte mye bedre)

Han byttet nivåreguleringskompressoren, og han tok bremseservice på bilen siden det var kommet opp. Noe jeg ikke krevde han for siden det ikke er en garantisak.

Så litt goodwill der altså!

Jeg fikk aldri tilbakebetalt pengene for dekkene, hjulstillingene og diagnosen jeg tok.

 

Kommer jeg til å handle hos Konghelle igjen? Nei...

Sikkert en kjempeålreit fyr for mange, men han var ikke det med meg. Ikke etter jeg fikk trøbbel med bilen hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg for deg ! Men er så surt at de alltid skal prøve å komme med unnskyldninger til alt.
 
Er så glad for at det ikke ble noe kjøp hos dem fordi som Fredrik 90 sier så legger dette bare en stor demper for eierskapet.

Endret av awt
Vennligst ikke sitér så lange innlegg, uten at det egentlig trengs, og spesielt ikke når det er innlegget rett over. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...