Gå til innhold

BMW E92: utstyrs- og andre forskjeller mellom -09,10,11 mod

Anterialis
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for rask tilbakemelding!

Jeg ser det er gjennomgående mye utrolig god info ute å går her, til og med er det enkelte som legger til produktkodene; hvor får dere tak i disse?

Dersom jeg visste dette kunne jeg jo søkt det opp selv i stedet for å mase på dere...

awt: Du skriver "utover standard", betyr det at 676 er en oppgradering fra et dårligere lydannlegg? Er lyden i 676 mye bedre enn standard, om du har en formening o dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du finner prislister med tilhørende utstyrskoder ved å søke på Google. F.eks: http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8

Vanlig standard anlegg har ikke noen utstyrskode, så 676 er en oppgradering fra dette. Jeg har ikke erfaring med noen av disse anleggene, men det ligger litt andre tråder om det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding!

Jeg ser det er gjennomgående mye utrolig god info ute å går her, til og med er det enkelte som legger til produktkodene; hvor får dere tak i disse?

Dersom jeg visste dette kunne jeg jo søkt det opp selv i stedet for å mase på dere...

awt: Du skriver "utover standard", betyr det at 676 er en oppgradering fra et dårligere lydannlegg? Er lyden i 676 mye bedre enn standard, om du har en formening o dette?

Jeg har faktisk hatt begge lydpakkene i mine to E92.

Den første hadde denne 676 pakken, dvs det "midterste" stereoanlegget, mens den andre hadde Logic 7 pakken, begge var 2008modeller. Jeg synes ikke forskjellen mellom disse var spesielt stor. Er ikke helt sikker på at jeg ville klart å skille de i en blindtest engang.

Det som er sikkert er at lydpakkene gir ett bra løft fra standardhøyttalerne, så jeg visst jeg var deg. Så ville jeg ikke lagt så mye vekt på HVILKEN pakke bilen har, men at den har en ;)

Det er trolig at denne Harman Kardon pakken kom senere en 2008 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info!

Ja, jeg ser det er svært få biler som leveres med Harman Kardon, folk er tydeligvis fornøyd med 676 eller logic 7!

Da regner jeg med at om det står i bilbeskrivelsen at den har "HiFi sound", så betyr det denne 676 pakken (evt. logic 7)? De skriver vel ikke HiFi om det er standard pakke, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skriver gjerne Hifi pro om både Hifi pro og Logic 7. Veldig lett å se dette på interiørbilder ved at standard pakke ikke har diskanter i speilhus, mens både Logic 7 og Hifi Pro har dette. Så, så lenge du kjøper en bil med diskanter i speilhus vil du få overraskende god lyd. Har standard pakken i min, og i F20. Mens F25´n til pappa har Hifi pro. STOOOR forskjell på lydkvalitet og trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 676 i min bil, Hifi Professional som BMW kaller det og jeg er meget fornøyd. Har hørt Logic 7 og for min del så er det umulig å høre forskjell, lurer på om ikke Logicen har litt flere justeringsmuligheter dog. Er også vanskelig å skille 676 og Logic synsmessig, lettest er det at Logic har sølv ringer rundt høytalerene i dørene og høytalere i døra bak på E90. E91 har høytalere i dørene bak med 676 også men på Logicen så er det denne med sølvringene og en liten diskant i tillegg :)

Jeg opplever faktisk 676 i E9x vesentlig bedre enn den "midtre" og tilsvarende Hifi Professional i F10. Føler også det har bedre og klarere lyd enn det originale Bose anlegget jeg hadde i min A6 selv om dette var på flere Watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bil med både 676 HiFi høytallersystem og 677 HiFi Høytallersystem Professional Logic7. Merknaden er stor og denne viser seg gjennom flere høytallere, bassere under setene og diskant. På Logic7 har man i tillegg mulighet for surround og justering av equalizer. Logic7 anbefales virkelig, men HiFi høytallersystem er ingen dårlig versjon det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bil med både 676 HiFi høytallersystem og 677 HiFi Høytallersystem Professional Logic7. Merknaden er stor og denne viser seg gjennom flere høytallere, bassere under setene og diskant. På Logic7 har man i tillegg mulighet for surround og justering av equalizer. Logic7 anbefales virkelig, men HiFi høytallersystem er ingen dårlig versjon det heller.

Er vel kun to ekstra høytalere på Logic, basser under setene og diskanter har jo 676 også. Men du nevner de justeringsmuligheter jeg tenkte på i forrige post, de er nok kjekke for Hifi entusiastene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv standard anlegget har bassere under setet da :P

er forsåvidt helt ubrukelig lyd i det originale. er usikker om det er logic eller hifi stefaren min har i sin e91. spiller ganske greit det. ikke noe voldsomme greier syns jeg men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun to ekstra høytalere på Logic, basser under setene og diskanter har jo 676 også. Men du nevner de justeringsmuligheter jeg tenkte på i forrige post, de er nok kjekke for Hifi entusiastene :)

676 HiFi har ti høytallere og 677 Logic7 har 13 høytallere. Det er riktig at førstnevnte (og standard anlegget) har bassere under setene, men de som tilhører storebroren er naturligvis en del kraftigere. Jeg er ingen HiFi entusiast, men jeg merker stor forskjell på 676 og 677. Det viktigste i mine øyne er imidlertid at bilen minimum er utstyrt med 676. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar.

Forresten, det er enkelte biler jeg ser på hvor navi ikke står på "hjemskjerm", og det er derfor vanskelig for meg (som ikke kjenner til forskjellene mellom CCC og CIC utseendemessig) å skille CCC fra CIC: Er linken nedenfor et bilde av CCC eller CIC? Knappen/kontrollhjulet er av den nye (CIC) typen..

Link1: http://screencast.com/t/oy9DqdkFRBz

EDIT: Og dersom jeg støter på flere navigasjonskjermbilder, hvordan kan jeg skille dem?

* jeg vet at hjemskjermen er forskjellig

* var CCC "tvunget" 2/3 delt? Kun CIC (som i dette tilfellet) som kan kjøres i full modus?

* knappevalg i skjermbildet?

* Dersom jeg importerer bil fra Tyskland, får jeg kartverk over Norge også? Hvis ikke, hvordan fikser jeg dette?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ser bilde av idrive hjulet. CIC har flere knapper foran hjulet. Mens CCC har 1 eller 2 bare.

Jeg har forstått det slik at kontrollhjulet ble oppdatert (til CIC type) før selve navigasjonsenheten ble oppdatert til CIC. Altså får man tak i biler med CIC kontrol, men gammelt (CCC) operativsystem. Navi Business var vel enda senere ute med å oppdatere til CIC operativsystem, selv om de også fikk CIC kontrollhjul tidlig... :S Ikke lett detta, derfor jeg må lære av dere som kan dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...