Sjøbuse Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Kjøreglede har litt og si på hva man syns om utseende på bilen også. Jeg syns ikke alt kommer an på hvordan en bil er å kjøre. Normalt sett så vil man trives bedre med en bil man syns er fin i tilleg til god å kjøre. E46 er fin og kjøre. Har også testa en 116i. Det er også en fin bil å kjøre. Men fy så stygg jeg syns den er. Jeg ville valgt en bil jeg syn er fin. Og som er fin og kjøre. Så ville ha tatt en 3er istedefor en 1er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 1-serien (E81/87) er som CrZyWiz påpeker på godt og vondt i relasjon til E46 en 5-6 år nyere konstruksjon. BMW´s fokus og prioriteringer med modellene var forskjellige og kundegruppen var i utgangspunktet heller ikke den samme. Der E46 f.eks har et design som mer enn minner om E39 (les: baby 5-serie) har 1-serien en egen identitet helt uavhengig av E90 og E60. 1-serien er alt hva E46 Compact ikke klarte å være for å si det på en annen måte. 1-serien har etter min mening svært fine kjøreegenskaper og spesielt styreresponsen er det klasse over. E46 er ikke like raffinert, men hvis man unngår alt for store/brede felger unngår man også at E46 føles for tung og satt på veien. E46 (og E36) har glimrende kjøreegenskaper såfremt man f.eks begrenser seg til 225/45-17 dekk/felger. En annen fin dekk/felgdimensjon på E46 er 225/50-16... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Dette her er jo en fornuftig 1-serie: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=41277241 (130i) Blir noe litt annet enn en 116i. Ellers får en jo e90 320i til rundt 100.000 også. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=40982487 Så ikke dum ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Jeg spør igjen, hvordan kjøreglede? En 1-serie er mer lik en E30 i kjørefølelsen,der E46 ligner mer på en eldre 5-serie. 1-serien er langt mer sporty og lettbent å kjøre, spesielt i svingene er denne suverent mer morsom enn en gammel E46 som ofte er herjet av ramp til nå. 1-serien er en 6-7 år nyere konstruksjon ,sikrere, med mindre feil, Og mer moderne hjuloppheng. Hva som definerer kjøreglede varierer fra person til person, dette finnes det nok ikke noe fasit svar på. Men hvis vi tar for oss biler i denne prisklassen så vil jeg mene at en E46 323CI manuell er mer morsom og gir mer glede enn en heller standard 116I. Her er det flere faktorer som spiller inn, deriblant mer motor og ett fantastisk lydbilde og at E46 er en lav og velkjørende Coupe. Jeg sier ikke på noen måte at den har bedre kjøreegenskaper enn en 1 serie men at i denne prisklassen så vil en 323 eller 320 2,2 gi mer fahrfreude En E87 med rekkesekser bensin er jo en helt fantastisk kjøremaskin, tar man seg råd til en slik så har man en skikkelig BMW etter god gammal oppskrift. Sønnen til naboen har en Golf 5 R32 og denne er ikke en gang i nærheten av en 130I når det kommer til balanse og kjøreegenskaper, så her vil jeg si 130I er en klar klasseleder fra sin periode Bare synd de koster en del enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 En E87 med rekkesekser bensin er jo en helt fantastisk kjøremaskin, tar man seg råd til en slik så har man en skikkelig BMW etter god gammal oppskrift. Sønnen til naboen har en Golf 5 R32 og denne er ikke en gang i nærheten av en 130I når det kommer til balanse og kjøreegenskaper, så her vil jeg si 130I er en klar klasseleder fra sin periode Bare synd de koster en del enda ble ikke det testa i top gear for en stund siden? mener å huske at Clarkson endte opp å mene det stikk motsatte av det du sier her.. dont shoot me if im wrong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Kjøreglede har litt og si på hva man syns om utseende på bilen også. Nei. Kjøreglede er ikke det samme som eierglede. Man ser ikke bilen når man sitter inne i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 For min del synes jeg ikke e46 coupè og 1-serie kan sammenlignes. Jeg har hatt begge, og mitt inntrykk av e46-en kontra 1-serien er at den var mer egnet for cruising og fremstod som mer "elegant", mens 1-serien er mye mer leken og "bøllete". Jeg synes 1-eren er mer morsom på svingete norske veier enn det e46-en var, men jeg hadde nok valgt e46-en til tur nedover Tyskland om jeg kunne. Selv om motorlyden i 1-eren ikke helt er det samme som i e46-en er ikke dette noe jeg verken tenker på eller savner i det daglige. Jeg synes heller ikke den er merkverdig tregere enn det e46-en var (122 vs. 170hk), men dette har nok med karakteristikken på motoren å gjøre. Det 1-eren taper litt på er opplevd kvalitet i interiøret. Her syntes jeg e46-en min var noe bedre, men ikke noe mer enn at jeg foretrekker interiøret i 1-eren mer enn jeg gjør i en e46 sedan som er 90% lik med det i coupèen. Godt mulig dette er grunnet lange dører uten vindusrammer som jeg er litt svak for. Jeg skulle forøvrig gjerne ha bygget om min til 130i, men enn så lenge er det billigere å kjøpe en 130i enn det vil være å bygge om, så tror nok den tanken får ligge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Jeg spør igjen, hvordan kjøreglede? En 1-serie er mer lik en E30 i kjørefølelsen,der E46 ligner mer på en eldre 5-serie. 1-serien er langt mer sporty og lettbent å kjøre, spesielt i svingene er denne suverent mer morsom enn en gammel E46 som ofte er herjet av ramp til nå. 1-serien er en 6-7 år nyere konstruksjon ,sikrere, med mindre feil, Og mer moderne hjuloppheng. Hva som definerer kjøreglede varierer fra person til person, dette finnes det nok ikke noe fasit svar på. Men hvis vi tar for oss biler i denne prisklassen så vil jeg mene at en E46 323CI manuell er mer morsom og gir mer glede enn en heller standard 116I. Her er det flere faktorer som spiller inn, deriblant mer motor og ett fantastisk lydbilde og at E46 er en lav og velkjørende Coupe. Jeg sier ikke på noen måte at den har bedre kjøreegenskaper enn en 1 serie men at i denne prisklassen så vil en 323 eller 320 2,2 gi mer fahrfreude En E87 med rekkesekser bensin er jo en helt fantastisk kjøremaskin, tar man seg råd til en slik så har man en skikkelig BMW etter god gammal oppskrift. Sønnen til naboen har en Golf 5 R32 og denne er ikke en gang i nærheten av en 130I når det kommer til balanse og kjøreegenskaper, så her vil jeg si 130I er en klar klasseleder fra sin periode Bare synd de koster en del enda Men fahrfreude er ikke å fraktes komfortabelt fra A til B, slik en E46 vil oppfattes kontra en 1-serie som oppfattes som mer sportslig(Det er dette som er fahrfreude). 1-serien er mer morsom å kjøre en den gamle E46'n. De mindre modellene med 4syl motor har desto enda bedre kjøreegenskaper en 125\130. awt oppsummerer det hele veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ble ikke det testa i top gear for en stund siden? mener å huske at Clarkson endte opp å mene det stikk motsatte av det du sier her.. dont shoot me if im wrong. Nå var dette mer min personlige mening om disse to bilene da Men når du først bringer Top Gear på banen så har vel aldri Clarkson & co vært dem man henviser til hvis man skal vise til seriøse tester Må ikke glemme at hos dem så er alle som kjører BMW idioter og britiske biler er de beste Top Gear er ren og skjær humor og underholdning, ikke fakta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Du vet hva jeg heier på. Ble ny bil på meg i dag, så ta kontakt så kan du ta en titt på den stygge andungen. Tipper den vil gi deg mye både glede og bil for pengene. Ville Lett hatt den istedenfor en halvkjedelig 1'er. Ikke noe galt med ener, men i andunge prisklassen er jeg skeptisk! Sent from my HTC One S using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Men fahrfreude er ikke å fraktes komfortabelt fra A til B, slik en E46 vil oppfattes kontra en 1-serie som oppfattes som mer sportslig(Det er dette som er fahrfreude). 1-serien er mer morsom å kjøre en den gamle E46'n. De mindre modellene med 4syl motor har desto enda bedre kjøreegenskaper en 125\130. awt oppsummerer det hele veldig bra. Så i du synes en 116I er mer morsom enn f eks en 323CI? Ja vi er heldigvis alle forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Men fahrfreude er ikke å fraktes komfortabelt fra A til B, slik en E46 vil oppfattes kontra en 1-serie som oppfattes som mer sportslig(Det er dette som er fahrfreude). 1-serien er mer morsom å kjøre en den gamle E46'n. De mindre modellene med 4syl motor har desto enda bedre kjøreegenskaper en 125\130. awt oppsummerer det hele veldig bra. Så i du synes en 116I er mer morsom enn f eks en 323CI? Ja vi er heldigvis alle forskjellige Hvor skriver jeg at 116i er mer morsom en 323CI? Det er ikke nevnt noen spesifikk motor , men biltype. Og all den tid ingen av bilene er racerbil, så er det ikke akselereasjon rett fram som er morsomt. Nå må ikke du begynne å dra det off-topic her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ble ikke det testa i top gear for en stund siden? mener å huske at Clarkson endte opp å mene det stikk motsatte av det du sier her.. dont shoot me if im wrong. Nå var dette mer min personlige mening om disse to bilene da Men når du først bringer Top Gear på banen så har vel aldri Clarkson & co vært dem man henviser til hvis man skal vise til seriøse tester Må ikke glemme at hos dem så er alle som kjører BMW idioter og britiske biler er de beste Top Gear er ren og skjær humor og underholdning, ikke fakta ah, i see jajo, men noen av testene framstår faktisk som relativt fornuftige, bare presentert på et litt mer humoristisk vis. syns det virker som om Top Gear gutta er glad i BMW jeg, ihvertfall M-divisjonen.. men så er jo det helt andre biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hvor skriver jeg at 116i er mer morsom en 323CI? Det er ikke nevnt noen spesifikk motor , men biltype. Og all den tid ingen av bilene er racerbil, så er det ikke akselereasjon rett fram som er morsomt. Nå må ikke du begynne å dra det off-topic her. Det er snakk om en bil til rundt 100 000 kr og da er det 116I som representerer 1-serien, mens 320i 2,2 og 323i representerer E46 og da er jo selvsagt sistnevnte den bilen de fleste ville valgt. Da spiller det ingen rolle om hvor fantastisk 1-serien KAN være med riktig motor, mot de overnevnte E46 så vil jeg so 116I kommer til kort. Begynner vi å snakke 118I og 120I så stiller selvsagt saken seg i ett helt annet lys, men det gjør også prisen Jeg foreslår med dette en E46 Coupe enten 320I 2,2 eller 323I, da dette er bilen jeg selv synes er "Mest BMW" for disse pengene. Dette må du selvsagt bare være uenig i om du har lyst, det er helt lov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Det er snakk om en bil til rundt 100 000 kr og da er det 116I som representerer 1-serien, mens 320i 2,2 og 323i representerer E46 og da er jo selvsagt sistnevnte den bilen de fleste ville valgt. Da spiller det ingen rolle om hvor fantastisk 1-serien KAN være med riktig motor, mot de overnevnte E46 så vil jeg so 116I kommer til kort. Begynner vi å snakke 118I og 120I så stiller selvsagt saken seg i ett helt annet lys, men det gjør også prisen Jeg foreslår med dette en E46 Coupe enten 320I 2,2 eller 323I, da dette er bilen jeg selv synes er "Mest BMW" for disse pengene. Dette må du selvsagt bare være uenig i om du har lyst, det er helt lov Det er sant! Det må gjøres en vurdering hva som verdsettes mest, og ikke minst hvilken bruk det skal brukes til. Det som i mine øyne taler imot E46'en, er at dette begynner å bli gamle biler, som ofte har gått minst 1 generasjon som ungdomsbil nå. Subframe disaster er ikke uvanlig på pre-facelift, og rust er ikke fremmed på E46 generelt. Disse 6'erne er jevnt over solide, men når de begynner å bli gamle så kan sprøe slanger,coiler og veivhusventilasjon skape hodebry. Første posten gir inntrykk av at de trenger en bil nr 2, som skal være en morsom brød og melk bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå