Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ah, i see jajo, men noen av testene framstår faktisk som relativt fornuftige, bare presentert på et litt mer humoristisk vis. syns det virker som om Top Gear gutta er glad i BMW jeg, ihvertfall M-divisjonen.. men så er jo det helt andre biler.. Joda, de har sine øyeblikk men mesteparten av tiden er det tull og fjas de holder på med Men det er kjempe artig å se på for det Joda, de har sine BMW modeller de holder fast på men det er ikke til å stikke under en stol at både BMW og Audi får litt ufortjent mye pepper å tullete omtale. Mercedes er riktig nok litt mer favoritisert særlig i regi av Clarkson i det han tukter en eller annen AMG Black Series sidelengs rundt banen mens han brøler "pooowweer", det at bilen ikke eier kjøreegenskaper eller balanse er det ingen som nevner Men for all del, de holder stadig fast på at M5 er verdens beste bil og de gjorde jo også en liten "hyllest" til E30 i det programmet hvor de kjøpte hver sin Hammond fikk også bevist at E36 M3 er den beste Everyday/trackday car Beklager off topicen Space... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Når vi er inne på 1-serien da. Vil ikke cooper s være overlegen en 116i når det da kommer til kjøreegenskaper og moro på veien? Hva vil være argumentet for å velge 1-serie over cooper s? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Jeg ville nok valgt en facelift e46 320d 2.0 liter sekseren syns jeg personlig er slapp ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ":fu4u24s0]Når vi er inne på 1-serien da. Vil ikke cooper s være overlegen en 116i når det da kommer til kjøreegenskaper og moro på veien?Hva vil være argumentet for å velge 1-serie over cooper s? Jeg har ikke testet Cooper S, men prøvd Mini One. Det som nok taler imot den er forhjulsdrift,stump fjæring, og konstruksjonen er jo eldre en 1-serien. Ellers er den jo endel mindre, med ubrukelige bakseter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ah, i see jajo, men noen av testene framstår faktisk som relativt fornuftige, bare presentert på et litt mer humoristisk vis. syns det virker som om Top Gear gutta er glad i BMW jeg, ihvertfall M-divisjonen.. men så er jo det helt andre biler.. Joda, de har sine øyeblikk men mesteparten av tiden er det tull og fjas de holder på med Men det er kjempe artig å se på for det Joda, de har sine BMW modeller de holder fast på men det er ikke til å stikke under en stol at både BMW og Audi får litt ufortjent mye pepper å tullete omtale. Mercedes er riktig nok litt mer favoritisert særlig i regi av Clarkson i det han tukter en eller annen AMG Black Series sidelengs rundt banen mens han brøler "pooowweer", det at bilen ikke eier kjøreegenskaper eller balanse er det ingen som nevner Men for all del, de holder stadig fast på at M5 er verdens beste bil og de gjorde jo også en liten "hyllest" til E30 i det programmet hvor de kjøpte hver sin Hammond fikk også bevist at E36 M3 er den beste Everyday/trackday car Beklager off topicen Space... er nok mye sant det du sier, av og til blir det litt for mye skuespill og tullete utsagn fra de gutta, men det er god underholdning back on track.. e46 er, etter min erfaring en kjempeflott bil som presterer over mine forventninger. har riktignok bare hatt bilen noen uker og kjørt rundt 800 km. bilen min er en faceliftversjon og har derfor eliminert subframe-disaster og M54B22 maskina som er en fantastisk flott motor. eneste negative jeg har å si om den motoren er at den er noe tørst, menmen. ser at du har eid e46, så regner med du kjenner bilene bedre enn meg 1-serien er nok et mer fornuftig valg, har aldri prøvd en, men ser ut som de funker rimelig bra, de er ihvertfall, i utgangspunktet et tryggere kjøp. min objektive mening er: følelser = e46, fornuft = e87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Kjøreglede har litt og si på hva man syns om utseende på bilen også. Nei. Kjøreglede er ikke det samme som eierglede. Man ser ikke bilen når man sitter inne i den. Nei, man ser ikke bilen, men man vet hva som er utenpå om man ikke har hukommelse som en guppi Selve kjøregleden er viktig, men det er ikke til å komme fra at man også skal føle seg vel i bilen. Kanskje man ikke hadde fått denne gode følelsen i en KIA selv om de klarte å lage en bil med like gode egenskaper og kjøreglede som BMW ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 ":34jb25g2]Når vi er inne på 1-serien da. Vil ikke cooper s være overlegen en 116i når det da kommer til kjøreegenskaper og moro på veien?Hva vil være argumentet for å velge 1-serie over cooper s? CrZyWiz summerer det igrunn ganske godt her. En Cooper S går ganske greit, og den er morsom, men man merker at den ("første" generasjon) begynner å dra på årene. Den virker også noe billig ut interiørmessig. Ellers er baksetene som CrZyWiz sier ganske ubrukelige om du har tanker om barneseter, men når det er sagt så var det ikke bare bare i 1-serien heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Mini er morsomt! På tørt iallefall. Selve kjøregleden er viktig, men det er ikke til å komme fra at man også skal føle seg vel i bilen. Kanskje man ikke hadde fått denne gode følelsen i en KIA selv om de klarte å lage en bil med like gode egenskaper og kjøreglede som BMW ? Isåfall synes jeg man skal ta en prat med psykologen sin. Får dere virkelig den gode følelsen fordi det står BMW på bilen og ikke pga egenskapene? Hvis KIA lager en morsom liten bakhjulsdrevet sportsbil med manuelt gir, diffbrems og turtallsvillig motor så kjøper jeg gjerne! Z3'n har en uinspirerende motor (selv om det er relativt mye krefter), men ellers scorer den bra. AMG Black Series sidelengs rundt banen mens han brøler "pooowweer", det at bilen ikke eier kjøreegenskaper eller balanse er det ingen som nevner Du skriver mye rart. Her er motortrend sin konklusjon på C63 black series etter banekjøring på laguna seca: "Overall: It is just a terrific package, extremely satisfying to drive. It's almost like you took a Subaru BRZ, tightened up the shocks a little bit, and added 300 horsepower. That's kinda where this car is. It's that good." Yep, tenker nok det er en bil fullstendig uten kjøreegenskaper eller balanse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Hagenisse: "Hvis KIA lager en morsom liten bakhjulsdrevet sportsbil med manuelt gir, diffbrems og turtallsvillig motor så kjøper jeg gjerne! Z3'n har en uinspirerende motor (selv om det er relativt mye krefter), men ellers scorer den bra. " Nei, det må ikke stå BMW på min bil, det kan godt stå Mercedes, Jaguar eller Porsche også Poenget mitt var at om den så ut som en simpel kip KIA samtidig så ville man miste mye av gleden, det ville jeg også gjort om alle i Norge kkjørte samme bil som meg. Det er helt feil at det som ikke er topp kjøreegenskaper bare er eierglede som det ble nevnt tidligere. Det gir faktisk noe å kjøre en bil med panser som en håndballbane også selv om det ikke er kjøreegenskaper. Dersom man gleder seg når man kkjører, og kjører en tur bare fordi det er gøy å kjøre (uten at noen ser deg) da har bilen kjøreglede. Det er ingen som har monopol på hva kjøreglede er. Hvordan en Z3 er med standard 2,8 vet jeg ikke, min er portet og har andre kammer + mapping og den er ikke uinspirerende syns jeg,den blir ikke slapp på slutten av kurven. Men det kan jo hende du er av de som utrolig nok syns alle motorer som drar godt på lave turtall er kjedelige (da er min uinspirerende også), men det tror jeg ikke du er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Utseende er jo en smaksmak, og ting er mye nærmere hverandre enn det var før. Jeg opplever ikke nye KIA som supersimple, mens jeg reagerer på enkelte materialer i nye BMW-er. Har vel noe med pris og forventning å gjøre. Men ang. utseende. Jeg liker røde biler bedre enn grå, men de blir ikke morsommere å kjøre for det om. Forøvrig; Her er kurven på min 2.8, og dette er med M50-innsug, filter, eksos og annen hjerne. Om dette ikke dør på toppen så vet ikke jeg. Uten M50-innsuget er det ENDA mer tåpelig på toppen. Bilen er jo likevel såpass rask at man ikke merker noe særlig til det før man er i 3. gir, og da er det jo snakk om 120-130km/t. Kjører man bare på vei har man som regel nok med å speide etter UP i de hastighetene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Du skriver mye rart. Her er motortrend sin konklusjon på C63 black series etter banekjøring på laguna seca: "Overall: It is just a terrific package, extremely satisfying to drive. It's almost like you took a Subaru BRZ, tightened up the shocks a little bit, and added 300 horsepower. That's kinda where this car is. It's that good." Yep, tenker nok det er en bil fullstendig uten kjøreegenskaper eller balanse. Og når ble dette relevant for denne tråden, sist jeg sjekka så lå en C63 Black Series litt høyere i pris enn trådstarter sitt budsjett på 100 000 kr Jeg skriver mye rart ja...jaggu har ikke vi to noe til felles der Når det gjelder eierglede så er det for meg at jeg trives med bilen, at jeg har en bil jeg liker og som jeg føler meg vel i. At det er en BMW har veldig mye å si men det finnes også andre merker jeg kjenner at jeg godt kunne hatt. Mini Cooper S har jeg kjørt ved ett par anledninger, veldig artig bil men utrolig ukomfortabel å kjøre til daglig. Den jeg kjørte hadde 18" med lavprofildekk men var likevel alt for kort og stumpete i fjæringen til å gi noe komfort, men ved aktiv kjøring så er det nok den morsomste framhjulstrekkeren jeg har kjørt Kjørte en vanlig Cooper D som var helt grei, litt mer komfortabel men fortsatt ganske upraktisk og trang....er jo trodd alt en Mini Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Og når ble dette relevant for denne tråden, sist jeg sjekka så lå en C63 Black Series litt høyere i pris enn trådstarter sitt budsjett på 100 000 kr Det er vel ikke noe mindre relevant enn å diskutere top gear...? At det er en BMW har veldig mye å si Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Det er sant! Det må gjøres en vurdering hva som verdsettes mest, og ikke minst hvilken bruk det skal brukes til. Det som i mine øyne taler imot E46'en, er at dette begynner å bli gamle biler, som ofte har gått minst 1 generasjon som ungdomsbil nå. Subframe disaster er ikke uvanlig på pre-facelift, og rust er ikke fremmed på E46 generelt. Disse 6'erne er jevnt over solide, men når de begynner å bli gamle så kan sprøe slanger,coiler og veivhusventilasjon skape hodebry. Første posten gir inntrykk av at de trenger en bil nr 2, som skal være en morsom brød og melk bil Dette oppsummerer ganske bra mitt inntrykk også. Bruktbil kan bli dyrt, derfor er min anbefaling å velge et av de nyeste alternativene - selv om det vil innebære å velge en 116i foran en 323i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Det er vel ikke noe mindre relevant enn å diskutere top gear...? Det var kun som ett eksempel på at Top Gear ikke akkurat er faktabasert, og selv om noen andre drar en off topic så må ikke nødvendigvis du også gjøre det Blir så mye rot av slikt, men nok om det.... At det er en BMW har veldig mye å si Hvorfor? For meg så betyr det mye da jeg er BMW entusiast og har dette merket som mitt nærmeste. Er disse bilene jeg trives best med, de har kjøreegenskapene og kvaliteten jeg liker best. Men det finnes mange andre biler jeg ville hatt fremfor en BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mai 11, 2013 Share Skrevet Mai 11, 2013 Utseende er jo en smaksmak, og ting er mye nærmere hverandre enn det var før. Jeg opplever ikke nye KIA som supersimple, mens jeg reagerer på enkelte materialer i nye BMW-er. Har vel noe med pris og forventning å gjøre. Men ang. utseende. Jeg liker røde biler bedre enn grå, men de blir ikke morsommere å kjøre for det om. Forøvrig; Her er kurven på min 2.8, og dette er med M50-innsug, filter, eksos og annen hjerne. Om dette ikke dør på toppen så vet ikke jeg. Uten M50-innsuget er det ENDA mer tåpelig på toppen. Bilen er jo likevel såpass rask at man ikke merker noe særlig til det før man er i 3. gir, og da er det jo snakk om 120-130km/t. Kjører man bare på vei har man som regel nok med å speide etter UP i de hastighetene... Det er nok kammene mine som gjør forskjellen, har standard innsug. Har mange ganger dratt den helt ut på 4 gir også og syns den drar jevnt på hele tiden. [ Bilde ] Det er nok kammene mine som gjør forskjellen. Har flere ganger dratt 4 giret helt ut og den drar på til siste slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå