janerik171187 Skrevet Søndag kl. 23:22 Forfatter Skrevet Søndag kl. 23:22 Rottefaen 🥶 Ha feller utendørs var ikke helt lurt, så slutta med det etter at jeg fanga ett pinnsvin levende 😅 (sjekka fellen daglig) Ga den litt vann og slapp den løs 😅 Måtte rive platting da det bodde brått rotter under der Ble satt inn ny dør mellom portene i garasjen, noe enklere gå ut og inn da. Har sveist huskestativ til en kompis, men hadde ikke fler bilder enn dette nå 😅 sveigis reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet Søndag kl. 23:22 Forfatter Skrevet Søndag kl. 23:22 (endret) Ble langtur første helg i ferien Hente doning, diesel med hydrostat, skal bygges om Lading Mer lading hehe Fått den på bukk for å titte litt/demontere litt unødvendig Hentet meg kompressor. Måtte sette den sammen ,7.5kw, 150l tank, men er for liten, da fyller opp tanken på under 1min fra tom. Noe elektrisk og annet må fikses og. Fungerte bra med sandblåseren Tyrigrava en tur, mye gromt der Endret Søndag kl. 23:33 av janerik171187 HakonLimseth reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet Søndag kl. 23:23 Forfatter Skrevet Søndag kl. 23:23 (endret) Ombygging av doningen jeg hentet, skal bli hjullaster 😆, Kappsag er kjekt Måtte teste hydraulikksylinderne jeg hadde liggende. Brukte da gamle hjullasteren som pumpe Ble noen bilder som mangler, har fjernet alt unødvendig og smalet inn doningen så den er 1m bred. Måtte da ha front og ledd i midten da skal være leddstyrt. Fant fram noe rester jeg hadde fra tidligere prosjekter. Modifisert delux. Nok vridning ihvertfall Lagd frontaksel av akseltapper og firkantrør og begynt med frontlaster. En noe kortet inn og smalet laster fra gråtass Maling må til, john deere farger Nytt treff, på gokartbanen i våler var dette vel. Mer maling Byggde ut ene garasjen 3m tidligere med da jordgulv siste 3m, men fikk brått problemer med mus/rotter på loft da, så måtte støpe gulv brått. Ny blandemaskin da broderen knakk min gamle 😅 Bra kvalitet på malingen, fra byggmakker. Endret Søndag kl. 23:43 av janerik171187 KMT og HakonLimseth reagerte på dette 2
janerik171187 Skrevet Søndag kl. 23:51 Forfatter Skrevet Søndag kl. 23:51 Måtte lage brems på frontaksel da jeg ville ha håndbrekk. Tok tromler og bånd med plate fra en dele2hjulstraktor jeg hadde. Belos 284. Jallamekk deluxe, ikke perfekt sentrert, men bra nok til håndbrekk. Hengerfeste må man ha Klarte flytte over 1tonn glatt. Overgangene jeg hadde for hydraulikksylinderne hadde ikke rett kon for slangene, holdte tett, men måtte nesten fikse det. Handlet fres fra temu Ble strøkent da. Ferdig hjullaster for denne omgang med hjemmelaget tipphenger bak. Fungerer Ny vs gammel hjullaster Måtte ha annet utstyr foran på hjullasteren og. Innfesting til en børste, snøfreser og skjær jeg har fra en annen doning ble det lagd innfesting så jeg kunne bruke på begge Freser på, Elektrisk fra 60tallet, så moderne rele Hadde bare en 130cm skuff jeg handla billig på finn. Kappa da ned skuffen til gråtasslasteren jeg modifiserte, så jeg har en 100cm skuff også. Litt lys på søplestativet må man ha KMT, GtiGtr, HakonLimseth og 2 andre reagerte på dette 5
janerik171187 Skrevet Mandag kl. 00:00 Forfatter Skrevet Mandag kl. 00:00 Bke innhandlet ny doning, produsert i Danmark, laster 1000kg, tipp på kassa, og kassa kan vris 180grader. Hydraulisk snøskjær og børste. Noen bilder av tipphengeren jeg bygde starten av sommerferien Den ble da solgt siden nye doningen kostet litt og har tipp på planet 😆 Fått sveist på hurtigfester og slitestål på gråtassskuffa 130cm skuffa var så lav. Så måtte utvide den litt. 120cm snøskjær er for pingler, så lagde 2 avtagbare utvidelser, så er ca 170cm nå. Måtte ha kjetting Eksos knakk av når jeg modifiserte hjulhus litt. Så måtte på med nytt flexrør Fungerte bra til snømåking da Men lot den stå på tongang når jeg føytta noen biler. Da stoppa den plutselig, ville bare såvidt starte, Var åpenbart noe fryst, masse drit på alt av gassmekanisme, Rengjort og smørt opp, fungerte bra i kulda da. KMT reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet Mandag kl. 00:07 Forfatter Skrevet Mandag kl. 00:07 Festet til hydraulisk vridning på snøskjæret knakk når jeg traff en kant. Sveiset, tok 15min så måkte jeg igjen, ljekt når utstyret står klart Siden nye doningen hadde uttak for hydraulisk feiebørste så tenkte jeg gjøre så snøfreser passa på den også. Tok da innfestingen til børsten. Den bruker 60x40 firkantrør, det har jeg heldigvis, så kunne lage adapter lett. Adapter på g Da passa den Sveiv for utkast må til. Måtte ha en krok, induksjonsvarmer og en s-ring får gå Måtte smøre opp da bevegde seg tregt Ca sånn Enkelt og funksjonelt, tror jeg beholder drillen Skaffet en 270l tank til kompressor. Men den måtte ha hjul Litt lav vinkel på blå tanken infront så må space opp. Men bra for nå. HakonLimseth, KMT og Turbo-HF reagerte på dette 3
janerik171187 Skrevet Mandag kl. 00:08 Forfatter Skrevet Mandag kl. 00:08 Ganske oppdatert til idag nå, sikkert glemt mye jeg har gjort og da. E30'ne står pent enn så lenge. Men har litt planer for de og. Turbo-HF reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mandag kl. 05:31 Skrevet Mandag kl. 05:31 Ja her går det fra rottefangst til bygge hjullaster med mere 😊😊 Du er god på å få ting til det må jeg virkelig si . Men den beste jobben ercjo og få bort de verste dyrene som finnes ,nemlig rotter 😱😱😱😡😡 janerik171187 reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet Mandag kl. 21:17 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:17 15 timer siden, sveigis skrev: Ja her går det fra rottefangst til bygge hjullaster med mere 😊😊 Du er god på å få ting til det må jeg virkelig si . Men den beste jobben ercjo og få bort de verste dyrene som finnes ,nemlig rotter 😱😱😱😡😡 Hehe, alt for mye fritid og bor bokstavelig talt i verkstedet med godt internett og finn.no, mye rart man kommer over der. Allerede planer om å bygge om hjullasteren muligens, men får se åssen det blir 😅, Må nesten holde på litt med 323'n og, hadde vært kurant bli ferdig med rustsveis på den. Ser ut til at jeg har klart bli kvitt rottene, men har noen feller framme tilfelle rottefelle 😅 GtiGtr reagerte på dette 1
HakonLimseth Skrevet Tirsdag kl. 06:20 Skrevet Tirsdag kl. 06:20 Dette var artig lesning, morro med noe annet enn BMW også. Mye fine løsninger, ser ut som du er godt utstyrt fremover 😄 Må si også at jeg er virkelig sjalu på verkstedet du har, her var det mye fint utstyr 👍 janerik171187 reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet Tirsdag kl. 08:19 Skrevet Tirsdag kl. 08:19 Herlig tråd, prosjekter helt etter mitt syn janerik171187 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå