Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Vanvittig lekkert. Blir spennende å se hvordan holdbarheten blir på dette etterhvert. :)

Ja, satser på det holder. :)

Blir lekkert dette Frode!

Pusser du skinnet først? og vasker med lighter benzine?

Noe nytt om deler til ACS hjula? 

Ja, bruker sandpapir og matter det ned, men det blir ganske matt av det stoffet som følger med også, så pussingen er for å gjøre alt jevnt og fint. Det følger med 3 forskjellige renser her, blant annet alkohol rens så jeg bruker ikke lighter bensin nei. Men jeg vet det er vanlig å bruke det som rens før farging. Alkohol rensen min gjør samme jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, viktigste er at alt fettet blir borte.
Så alkohol funker :) Er en nøye med dette er det ingen grunn til at dette ikke skal være en varig farge!

Satt å vurderte om jeg hadde klart å få interiøret ditt til å passe i E24n med litt modifikasjoner....
Det verste er nok bak for de er ganske "sære" de setene som er der i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, viktigste er at alt fettet blir borte.

Så alkohol funker :) Er en nøye med dette er det ingen grunn til at dette ikke skal være en varig farge!

Satt å vurderte om jeg hadde klart å få interiøret ditt til å passe i E24n med litt modifikasjoner....

Det verste er nok bak for de er ganske "sære" de setene som er der i dag.

Ja, stemmer. 

Hmm, ja si det. E24 har vel to løse seter også, sånn som det er i E92? Foran burde det vel gå greit å så lenge stolfestene passer noelunde overens. Prisen jeg har satt for interiøret er ikke låst, jeg er åpen for bud.

Angående ACS-felgene så er det lagt på vent pga coilovers og høy dollarkurs. Men jeg har snakket med Paul på ewheelworks.com og fått pris på alt utenom frakt.

Ble det Furniture Clinic?

Finish er MATT ?

Jepp, og jepp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du fargeprøve eller bestilte du på BMw kode? eller ble det vilkårlig?

Lurer på en farge som finnes i to varianter nemlig :)

Hvis du går inn på Furnitureclinic.co.UK så finner du BMW fargekodene de kan lage. Du også sende inn fargeprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det, og der sto det fargenavn men ikke koder. Får sende de en mail når det er klart for farging :) takk for hjelpen :)

Jeg fant dette bildet en gang jeg søkte på fargekoder. Kan ikke garantere at de er riktig, men du kan jo prøve: http://www.leatherrenew.com/Color_chart/BMW.jpg

-

Bare armlenet igjen nå, det suger at jeg ikke får til å ta det av. Blir sykt mye knoting å få farget det. Nå blir det nok ikke gjort så mye før etter jul :)

23901247096_c1e2df34c5_h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer.

Hmm, ja si det. E24 har vel to løse seter også, sånn som det er i E92? Foran burde det vel gå greit å så lenge stolfestene passer noelunde overens. Prisen jeg har satt for interiøret er ikke låst, jeg er åpen for bud.

Angående ACS-felgene så er det lagt på vent pga coilovers og høy dollarkurs. Men jeg har snakket med Paul på ewheelworks.com og fått pris på alt utenom frakt.

Jepp, og jepp. :)

Ja det er to stoler. Men begge stolene er like også er det et helt midtstykke. Utfordringen er nok kanskje mest fordi stolene i E24n er hele og sitter fast bare oppe i ryggen i et hakk og feste foran i fremkant.

Se om jeg finner noe mål på breddene osv.

Foran er nok ikke noe stress, må bare lage fester til glideskinnene fra e9x stolene.

Jeg sitter litt å venter jeg også, vil ha på coiloverne og skulle gjerne testet de som de er med dekk på før jeg eventuelt kjøper nye lepper. Bak er nok "nødvendig" men mulig det hadde vert fint å gå opp fra 2,5" til "3" fremme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok skikkelig pent med denne fargen interiør i bilen din!

Satser på det. :)

Ser lekkert ut.

:beer: 

hva var navnet på den fargen der?

det der kommer til å bli helt perverst! :D

På Leather Clinic sine sider heter den "Boston Tan", men jeg klarer ikke å finne noe farge hos BMW som heter det. Så jeg tror dette er Terra, slik som jeg var ute etter. Uansett så har jeg truffet den fargen som jeg har lagt ut bilde av før, så jeg er storfornøyd. 

Har skikkelig trua på dette! :) Mulig du har sagt det før, men hvor mye av interiøret skal du farge?

Planen er å farge seter, og skinnet på dørtrekkene. Jeg skal ikke farge midtarmlene eller posene rundt girspake og håndbrekk. Vil ha en kontrast mellom svart, brunt og børstet alu.

Gleder meg som en unge til ferdig resultat :) Når var det du skulle få tak i M3-stoler? Når dine er solgt?

Har bestemt meg for å bytte hele interiøret til M3 for å få alt i Nappa skinn. Jeg bydde på noen M4 stoler men han som solgte de prioriterte en lokal kjøper (noe jeg forstår). Har mer lyst på noe litt mer spesielt enn M3 stoler foran men det blir nok på sikt. 

Ja det er to stoler. Men begge stolene er like også er det et helt midtstykke. Utfordringen er nok kanskje mest fordi stolene i E24n er hele og sitter fast bare oppe i ryggen i et hakk og feste foran i fremkant.

Se om jeg finner noe mål på breddene osv.

Foran er nok ikke noe stress, må bare lage fester til glideskinnene fra e9x stolene.

Jeg sitter litt å venter jeg også, vil ha på coiloverne og skulle gjerne testet de som de er med dekk på før jeg eventuelt kjøper nye lepper. Bak er nok "nødvendig" men mulig det hadde vert fint å gå opp fra 2,5" til "3" fremme

Du får måle litt og sende meg PM så skal jeg måle litt selv også hvis du vil. Seteryggen på E92 er festet med hver sin skrue i sidene, og på midten går det en stang ut fra ene ryggen som går gjennom et "øye" i karosseriet og videre inn i andre seteryggen.

Hvis du skal bytte tønnene på dine så er jeg muligens interessert. Jeg trenger 7" og 7,5" tønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...