Gå til innhold

Superbiler i Norge?


bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

5 stk. 918 er ganske imponerende, det er vel enda ingen P1 eller LaFerrari?

4 stk. 911R er vel igrunn imponerende det også da. :D

Noen som har tilgang til VG+? Var noe om en nordmann og superbiler der før helgen, men usikker på om han kun var en form for megler, eller samlet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Patteyh skrev:

La oss sparke liv i den døde hesten igjen: Det går nå 4stk 911R i Norge, tror alle skal være på skilter. 918 Spyder har vi 5stk av sist jeg sjekket, alle på skilt der også. 

Ganske sykt mtp. 911R. Disse har vel en prislapp på over 6 mill? Mener jeg så en slik på Finn for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Patteyh skrev:

La oss sparke liv i den døde hesten igjen: Det går nå 4stk 911R i Norge, tror alle skal være på skilter. 918 Spyder har vi 5stk av sist jeg sjekket, alle på skilt der også. 

Har ikke fått med meg at det er blitt så mange. Sist jeg sjekket var det 3 918, 1 grå, 1 mørkeblå og en matteblack. Også var det 2 911R i samme spec. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett to 918 spyder her i Stavanger - en sølvgrå og en mørkeblå. Den siste 911R som lå til salgs hos PCS ble solgt for 6,5 mill og er visst kjøpt av en nederlender som pendler mellom Stavanger og Nederland, men bilen skal etter sigende gå her i Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Evenol skrev:

Jeg har litt problemer med å forsvare en prislapp på 6,5mill for en 911R. Hadde kjøpt mye annet...

Hvor langt er steget opp til f.eks. en Aventador LP750-4 SV?

Tror 911R kostet 3mill ny. Det ligger mye hype i prisen på denne bilen - men se alle COTY-testene som er gjort rundtomkring. Den vinner alle. I tillegg er alle 911 eksemplarer er utsolgt. Men at en prisstigning på 3,5mill etter 1900km kjørt er vilt, det er sikkert. Men bilen er vel som regel verdt det markedet villige til å betale for den, så da er den vel verdt hver krone ser det ut som :)

ps: når det er sagt, ligger det vel også mye fremtidig samlerobjekt i denne prisen..:)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er gode på Porsche, det har vi alltid vært. Så akuratt antallet 911R og 918 overrasket meg egentelig ikke. Ellers når det gjelder superbiler så ser det ut som om nordmenn ikke har problemer med å bruke opp til 5 mill på en bil. Men der liksom stopper det helt opp, derfor ser man ikke biler som P1 og LaFerrari. Unntaket her er 918, men det er Porsche og da sitter pengene løst igjen. 

Det har vel kommet noen Aventadorer også de senere årene. Autoxo har jo solgt en rød Aventador SV, men jeg tror ikke den er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Norge er gode på Porsche, det har vi alltid vært. Så akuratt antallet 911R og 918 overrasket meg egentelig ikke. Ellers når det gjelder superbiler så ser det ut som om nordmenn ikke har problemer med å bruke opp til 5 mill på en bil. Men der liksom stopper det helt opp, derfor ser man ikke biler som P1 og LaFerrari. Unntaket her er 918, men det er Porsche og da sitter pengene løst igjen. 

Det har vel kommet noen Aventadorer også de senere årene. Autoxo har jo solgt en rød Aventador SV, men jeg tror ikke den er registrert.

Aventador SV'en er ikke registrert nei, det har du rett i. AutoXo har virkelig hjulpet mye med bilparken i Norge. Ser det går grusomt mye Huracan nå. Var visst snakk om at vi også ville få en F12 TDF inn i landet nå i 2017/2018. Også kommer jo Røkke sin Ford GT iløpet av året eller neste år. Aventador S er også blitt bestilt av en nordmann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ALBUAK skrev:

Har ikke fått med meg at det er blitt så mange. Sist jeg sjekket var det 3 918, 1 grå, 1 mørkeblå og en matteblack. Også var det 2 911R i samme spec. 

Er visst 2 sølv, 1 grå, 1 matt black og den mørkeblå. 911R, er hvertfall 4stk av. 3 stk med akkurat samme spec, hvit med rød stripe, og en sølv med grønn stripe. Det står faktisk en inne i Oslo nå, på Porsche Centeret, sammen med ikke en, men to 997 GT3RS 4.0L

IMG_0037.JPG

IMG_0474.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrensede produksjonsserier som f.eks 911 R med kun 991 stk. produsert er klassiske spekulasjonsobjekter. Folk betaler allerede idag betydelig mer for modellen enn den kostet ny fra Porsche. Prisen på modellen var fra 189544 Euro uten norske avgifter (ca. 1,7 millioner norske kroner), men den handles idag for rundt 500000 Euro (ca. 4450000 kroner uten norske avgifter). Dette er komplett vannvittig, men slik fungerer også den frie markedsøkonomien.

Apropos 911 R, som kun har manuelt gear, så gjør den 0-100 Km/t på 3,8 sekunder og har en topphastighet på 323 Km/t. Uten sammenligning forøvrig er det litt kult at Alpina's nye B7 BiTurbo med 4x4 og 608 HK samt 800 Nm gjør 0-100 Km/t på 3,7 sekunder og har en topphastighet på 330 Km/t. Alpina kaller selv B7 for Luxus-Sportlimousin og det kan vel kanskje være noe i den betegnelsen... :)

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, awt skrev:

Noen som har tilgang til VG+? Var noe om en nordmann og superbiler der før helgen, men usikker på om han kun var en form for megler, eller samlet selv.

Han samler forsåvidt selv, men mest for å selge videre etter at de har doblet eller firedoblet seg i verdi, hehe.. Morsom måte å tjene penger på, dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patteyh skrev:

Aventador SV'en er ikke registrert nei, det har du rett i. AutoXo har virkelig hjulpet mye med bilparken i Norge. Ser det går grusomt mye Huracan nå. Var visst snakk om at vi også ville få en F12 TDF inn i landet nå i 2017/2018. Også kommer jo Røkke sin Ford GT iløpet av året eller neste år. Aventador S er også blitt bestilt av en nordmann. 

Ja Autoxo har gjort en god jobb med å heve nivået på bilparken i Norge. De har  også fått god hjelp av politikere som har skjønnt av avgiftene må ned samt gode økonomiske tider :) Jeg har også lagt merke til at de selger en del Huracan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...