Gå til innhold

Marrakesh brun e30 i ulykke

MonsterM3
 Share

Anbefalte innlegg

Blir fort sak ut av det når alle er litt kverulanter (meg ink.) :)

Jeg kjenner godt til fargen så du trenger ikke gi meg noe leksjon!

Og om det bare var overskriften du undret deg over så kunne du latt være å kommentere i første omgang mener nå jeg (min tråd), for som jeg skrev istad, uvesentlig.

Nok nå vel, så ha en fortsatt trivelig kveld :)

(Gjør ingenting om noen sletter disse postene for å rydde tråden)

Er det så mye å rydde i tråden da? Vi har konstatert at en marrakech brun E30 kom over en midtrabatt og kolliderte med en motgående Nissan ved Verdalen i Nord-Trøndelag. Det er ikke FTE´s tidligere E30...og det er vel egentlig det.

No offence... jeg har intet utestående med deg (lurte kun på overksriften) og fortsatt god kveld til deg også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Først og fremst burde vi kreve bedre veier. Ingen burde godta at vi i praksis kjører i 2 bekker hver gang det regner. Dessuten burde man slippe mas om brede dekk og lav bil så lenge dette er godkjent. Idiotisk artikkel som gjorde akkurat det forfatteren håpet på. Lokke frem ignorante troll i kommentarfeltet.

Hva med alle Avensiser og andre visne sjeleløse biler som ofte føres av minst like sjeleløse mennesker? Får de en hel artikkel dedikert til dekk og bilmerke når de forulykker? Neppe.

Jeg vet nada om hendelsesforløpet eller sjåføren i denne saken, derfor velger jeg som ett tidvis sivilisert menneske å spare dere for lottospekulasjoner om nettopp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist, men hvorfor er det viktig å fremheve at bilen har fargen marrakech (brun) som lakkfarge?... :?

Nå skal jeg ikke prøve å "rippe opp" i denne diskusjonen. For meg virker det interessant å fremheve lakkfargen fordi dette er en svært uvanlig farge på E30. Den er for spesielt interesserte, les: entusiaster. Derfor er det svært sannsynlig at eier er her inne på forumet. Evt. er det helt garantert at han har kontakter her inne. Da kunne man fått en tilstandsrapport på sjåføren, bilen, og kanskje et hendelsesforløp slik at vi slipper å trekke konklusjoner basert på en kort avisartikkel (selv om noen er veldig flinke til dette :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk av journalister å fremheve lavprofildekk o.l. istedenfor å trekke fram viktigere sider av saken, som at 10 cm gress brukes som en midtrabatt på en vei med fire felt. En ordentlig midtrabatt her så hadde man ihvertfall unngått en frontulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Toyotaførere mangler sjel var en interessant tanke. Men akkurat i dag vil jeg først kommentere en annen type mennesker: Journalister - og hvor forskjellig de kan velge å vinkle sakene sine.

Her er en annen BMW som har hatt problemer og faktisk rullet rundt, denne gang en aleneulykke: Bil på taket i vegbanen

Her omtales hendelsen med ord som;

En kvinne i 20-åra var uheldig

og

fikk et uhell da hun var ute og kjørte

...ganske uten å antyde at det kan være en kobling mellom biltype, dekkutrustning eller vær- og føreforhold. Helt greit for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun eg som blir forbanna av de arrogante idiotene i kommentarfeltet? (er gjerne ikkje bedre sjøl nå men..)

1 bil med senk og "breie" felger, kræsjer, og så sitter de et par tufser å mener at man skal forby senkesett og alt som er. Er normalt ikkje voldelig, men sånne folk, får lyst å slenge bildøra i tryne på dem så en slipper å høre på fjaset..

(måtte få ut litt aggresjon :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet kan man ikke begynne å argumentere med "dårlig vei", det blir for dumt. Det får være måte på syting og klaging. For alle med et minimum av kjøreerfaring, så er det opplagt hva som har skjedd når man studerer bildene. Det er ikke vannplaning som er årsaken til ulykken, det er sladd + kontra.

Dessverre er BMW-sjåfører ofte involvert i trafikkulykker, lik det eller ei. Det er en konsekvens av rwd og aggressive sjåfører. Jeg ser ikke hvorfor han ikke skulle miste lappen - jeg har mistet lappen for MYE mindre alvorlig tilfeller enn dette, med mindre karosseri-skader og null personskader.

Jeg er for at Norge skal ha normalt god veistandard, men ikke skyld på veistandarden når det er opplagt førerfeil, som det for øvrig er i 9 av 10 tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å verken vite nøyaktig bagrunnen for uhellet eller om det er den bilen jeg tror det er snakk om så vil jeg gjerne komme med noen bemerkninger for å klare opp tråden litt :)

Stedet ulykken skjedde er midt i Verdal's hoved-innfartsåre hvor jeg kjører flere ganger daglig og hvor man entrer eller kjører av E6 med akselerasjonsfelt/deakselerasjonsfelt. Ulykken skjedde i tiden med mest trafikk på stedet (14.30 til 16.30). Såvidt jeg vet ligger jobben til e30 eieren sånn til at han nok kom ned akselerasjonsfeltet og inn på E6 på tur hjem (sørover E6) fra jobb. E6 er i meget dårlig forfattning på stedet med stedvis svært dype kjørespor og det regnet ganske kraftig den dagen. Ut ifra bildet står bilene under broa som fører inn til Verdal sentrum og med mindre motkommende Nissan har skyvd E30'n veldig langt har E30'n bare akkurat passert den heltrukkne gule stripa for hvor man kan begynne å svinge over fra akselerasjonsfeltet og inn på E6, der er det dype spor med fare for vannplaning.

Forøvrig vil jeg kommentere diskusjonen om lavprofil og vannplaning. Har selv kjørt i 5-6 år med flere dekk varianter dog hovedsakelig middels->brede lavprofil dekk med god mønsterdybde og ALDRI hatt problem med vannplaning, selv ikke i høy fart med dype spor. Så mye viktigere enn bredde er mønsterdybde mener jeg.

Anyway, sålenge bileier ikke skriver noe selv her inne sier jeg ikke mer om hvem det er, men utrolig synd uansett bakgrunn at denne bilen ender slik, det var en veldig pen E30 med mye bra og grundig arbeid bak, blandt annet godkjent m50 og svært grundig kosmetisk jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...