babjorn Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Man parkerer ett annet sted... Smart du, tenkte jeg ikke på.. Men er jo noen ganger man må parkere der man kan, men sant, er jo bare å parkere en annen plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Jeg hater å parkere trangt...har selv baby som skal inn / ut av barnestolen bak... Prøver da å parkere slik at det er mindre plass på min side, men ikke på passasjersiden der vi har stolen montert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Litt OT, men disse "reglene" kan sikkert brukes hvis man kjører en i3 også... 1. Parker hvis mulig ved siden av biler som er minst like fine/nye som din egen.2. Parker aldri ved siden av en bil som man tydelig kan se bærer preg av mangel på vedlikehold.3. Parker aldri ved siden av en bil med 3 dører og barnesete...heller ikke hvis mulig ved siden av en annen type bil med barnesete.4. Parker hvis mulig alltid på høyre side av en bil. De fleste kjører alene og bruker dermed ikke høyredøren + at du evt. bestemmer avstanden til bilen på din høyre side.5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten naboer.6. Hvis du skal parkere og dine naboer ser heller tvilsomme ut...se etter når tiden på deres parkering går ut og velg en som har betalt for en lang tid til å være din nabo på din høyre side. Vær så hurtig du kan og kom tilbake til bilen før din nabo.7. Glem kjøpesentre på lørdager og konsentrer hvis mulig dine innkjøp til de andre ukedagene etter klokken 18.00.8. Parker alltid langt fra inngangen til et treningsstudio...folk fulle av adrenalin og hormoner har ikke en stor grad av nestekjærlighet.9. Hvis du har fast hengerfeste og skal parkere langs en vei...parker med en god avstand til bilen foran...bilen bak skal nok sørge for å passe seg.10. Husk å snu i tide...det er bedre/billigere å gjøre innkjøpene en annen dag/tid enn å få bulker i siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Litt OT, men disse "reglene" kan sikkert brukes hvis man kjører en i3 også... Noen folk er rare. Jeg skulle parkere på Amandasenteret i Haugesund med Z3¨'en og valgte da å parkere langt fra utgangen der parkeringsplassen var tom. Før jeg var kommet meg ut av bilen kom det en bil og parkerte ved siden av meg ganske nært. Jeg rygget da ut igjen og flyttet meg ett felt lenger bort, håper han forstod hintet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2013 Share Skrevet November 18, 2013 Det skjer faktisk alltid. Jeg parkerer også så langt borte fra "mengden" jeg kan, og man kan nesten garantere at det står en gjør klin oppi når man kommer ut igjen. Nå prøver jeg å parkere på "lukeparkerings"-plassene som er ved den nye innkjørselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Dette var da ikke så bra.... http://www.dn.no/dnBil/article2725154.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Jeg tror først fremst at BMW har vært litt uheldig med marginene uten at dette isolert sett gjør i3 til en usikker bil. Noen av deltestene Euro NCAP gjennomfører er relativt omdiskuterte, men på den annen side er de like for alle bilprodusentene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02-Jan Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Fikk prøvekjørt i3 i går, samtidig som dette var første gang bekjentskap med el-bil ,utover å ha sett de i trafikken. Førsteinntrykket var meget positivt, ja el- bil er helt stille , så og si lydløst . Har vært skeptisk akkurat dette, da jeg har trodd min bil med v6 er "lydløs". Men etter å kjørt litt er det ikke like lydløst , man kan man begynne å legger merke til knappe ,knekke og klunkelyder. Men selve i3 var meget fin å kjøre , som en bmw - men man sitter høyt, slik som mange ønsker , bilen er meget rommerlig foran , samme romfølelse som i en honda CR-V. Bilen ligger overraskende tungt på veien, til å bare veie 1200kg , kan ha noe med de smale dekkene. Jeg kjørte på småglatte veier, underkjølt regn/ is. Esp slo inn lynraskt. Har heller ikke kjørt bil med så rask respons - drivverkrespons , bilen bet godt fra seg , 0-50 virket usannsynlig raskt og totalt uten drama , utrolig at den satt så godt i den våte asfalten med de smale dekken og det direkte momentet. Bilen virket veldig balansert, førerplassen er omtrent midt i bilen , men man sitter som sagt i SUV høyde , uten å ha høy bakkeklaring - jeg antar at det er noe tilvenning for å kunne kjøre bilen mer aktivt enn en ordinær høyreist bil. Men som sist jeg prøvde en bra bil, så opplever jeg gode sider med min gamle tralle, må nok gå flere runder for å finne ut om el-bil er for meg. RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
528iE12 Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 At det går an... Dette syns jeg helt ærlig kia, hyundai og andre billigmerker kan ta seg av. Men greit nok, BMW lager en miljøvennlig elbil og det kan jo være spennende. Men hvorfor må den se ut som ei voldtatt jordrotte som har blitt påkjørt 274 ganger i løpet av de 2 ukene den har ligget dau i veikanten????? Var kanskje ikke så snill mot fansen nå men det er min mening...:-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Bilen er nok ikke et designmessig smykke, men det er jo åpenbart at BMW ønsker å skape litt blest rundt i-modellene. De blir omdiskuterte og fremstår enten som et elsk eller hat objekt. Direkte elegant vil jeg ikke påstå at den er, men det er allikevel noe som opptar oppmerksomheten min ved modellen. Vi snakker om en utrolig lav pris (premiumbil til folkepris) og bilen fremstår jo helt klart som langt mer spennende enn alternativene fra Nissan, Mitsubishi og tilsvarende. Man får nesten ta det for det det er. RNJ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Resultatet i krasjtesten kommer vel til å ende med at i3 får mer sikkerhetsustyr som standard for å sikre 5 stjerner. Det mest betenkelige for min del var dårlig nakkebeskyttelse ved påkjørsel bakfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Såvidt jeg forstår er det to signifikante svakheter som belyses. Selve konstruksjonen der dørene møtes ved den manglende B-stolpen samt alt for fleksible ryggstøtter til forsetene. Det siste vil ganske sikkert bli endret til en bedre type så snart disse er ferdig utviklet hos BMW. Det første er imidlertid en større hodepine for BMW. Mye kan tyde på at selve designet har innebyggede svakheter og dette krever trolig en større gjennomgang av bilens konstruksjon for å kunne løses. Jeg vil tro at BMW nå leter aktivt etter alternative måter å få et par ekstra plusspoeng i margen slik at fem stjerner kan oppnås. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Det løser de jo ved beltevarsel bak, da er de i mål på 32 poeng ser det ut til, som Leaf fikk 5 stjerner på. Alternativt gjøre om ett av "kollisjonsforebyggende" utstyret til standard. Forøvrig kommer nok ikke bilen noen gang til å få 5 stjerner, da den neppe kommer til å testes på nytt. Edit: ser nå at jeg blingset litt på poengtallene.. så det første der stemmer nok ikke helt. Edit2: Leaf fikk 101 poeng, og i3 97 poeng, så er vel kanskje 100 som er den magiske grensen? Det løser de uten konstruksjonsmessige endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 De løser det uten konstruksjonsmessige endringer, og en slik stolpetest i siden er jo ikke det som oftest er tilfellet i virkeligheten akkurat. I den vanlige sidekolisjonstesten holdt konstruksjonen fint. At de ikke har beltevarslere bak er merkelig, ellers er det jo bare snakk om utstyr som er tilgjengelig på bilen, samt bedre seter som skal til for å få forventet resultat. Skjer jevnlig at biler blir testet på nytt, senest Mercedes sin varebil som ble testet på nytt i denne runden. For et år eller to siden var det en bil (husker ikke hvilken) som hadde problemer med airbager som løste ut for sent, den ble og testet på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Det skal iallefall bli spennende å se om BMW vil teste i3 på nytt. Jeg tror det iom. at de har satset store penger på i3 prosjektet samt har planer om å bruke både produksjonsmetoden og plattformen til andre modeller (bl.a en forlenget i3 som kommer til å kalles i5). Jeg liker i3 selv om den ser litt snodig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå