[space] Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Da er jeg tilbake i BMW-land, samtidig som jeg beholder Touranen. Bilen er en 99 523iA, med diverse utstyr. -Svart skinn -19" BBS LM Silvertrack fra GS, med gullskruer -Supersprint bakpotte, og fjernet mellompotte. -Sotede ruter -Xenon og LED-lys -Hualingan radio Lite info her nå, men mer kommer når jeg får tatt noen fine bilder. Noen bilder fra annonsen. Eieren er her på bimmers også, og bilen ser ut til å være godt tatt vare på. Rustfri er visst et relativt begrep, da det er rust på alle de vanlige plassene. (kanal, panser, bakluke, førerdør, samt en rose i overgang frontrute-tak) Vet ikke om jeg gidder gjøre noe med det, eller om jeg skal ta det nå før det blir verre. Ting som må/bør/kan fikses: -Sprekk i frontfangeren. -Bremseskiver og klosser bak. -ABS-sensor høyre bak. -Håndbrekk. -Muligens foringer. -Bedre tilpassing av M-fangerne. Ser for meg det går å få på disse bedre. -2 nye coiler (Håper det er problemet, da den har 4 nye Bosch coiler og 2 gamle Bremi. Får det noen ganger for seg å gå på 5 sylindre.) -farge opp et lite område på sidevangen på baksetet. -farge opp rattet, da det er rimelig slitt. Ideelt sett bytte ratt, om jeg tar meg råd etter hvert. -Kanskje bytte emblemene på panser og bagasjelokk. -Bytte høyttalersett i front til Focal, om jeg føler for det etter hvert. Nå hører jeg mest på motor og eksos Ting jeg har fikset: -Byttet innstegslist på bakdør passasjerside. Mulig jeg bytter flere, da gummien er litt morken og løsner fra resten av lista. -Dårlig kontakt i baklys. -Dårlig kontakt i angle eyes. -Antenne til radio. -Småklips. -Ny ekspansjonstank til kjølevæske. (Sprakk første dagen jeg hadde bilen. LITT irriterende). Ang. Hualinganradioen. Om noen har en slik og har en bruksanvisning, gjerne bare koblingsskjema, så hadde det vært kult å få noen bilder av. Den fungerer egentlig bra, men det er noen småting jeg irriterer meg over. Radio: Den slår opp navnet på kanalen, men lagrer kanalen med frekvensen som navn. Teit. CD: Den spiller mp3, men viser ikke ID-tags. Det går heller ikke å navigere mellom foldere? Viser ikke hvilket spor den spiller? Alt dette er under DVD som source. Den har en DIN-kontakt til ipod, men jeg mangler kabelen, så må bruke AUX i fronten. Her har jeg muligens en mulighet til å koble i AUX bak, og trekke den til hanskerommet. Alt i alt deilig å kjøre BMW igjen! Netlandet reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Bilen ser veldig riktig ut, og tilsynelatende særdeles pen i lakk? Er det slik at det er løse skruer på Silvertrack? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Lakken er veldig pen til å være original, sett bort fra de små problemområdene. Det er tydeligvis løse skruer ja! Trodde faktisk ikke det jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Veldig flott eksemplar dette. ser at du bor på Frogner, tilfeldigvis på vardefjellet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 pen vogn. kjøpt fra Bergen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Grattis med ny bil Lurt en stund på hva du skulle hente deg. Så bra ut denne! Du har litt jobb, ja, men det er heller ikke sunt å ha for lite å gjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 ahj: Ikke helt. Holder til i Lunderåsen. Kjøpt i Bergen ja. Hardangervidda med senket bil, spacere, og lastet med bagasje og vinterhjul fører til en del "hjertet i halsen situasjoner". Ikke verdens sletteste vei... Ble forbikjørt av en drøss med SUVer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Åja, fint å bo der. Bor ikke mer enn et par min unna. Så vi ses sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Skal holde utkikk Har sett flere fine BMWer i området. Følte det var min plikt å tynne ut Toyotatrenden i nabolaget mitt. Er ikke langt unna sannheten om halvparten av bilene i gata er enten VW Touran eller en eller annen slags Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 aha, er jo Christer sin gamle ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 nydelig bil =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Pen bil! Gidder du å lage en "mini-DIY" eller noe når du skal justere fangeren? Spesielt framfangeren på min bil ser ut til å "henge litt", ser ut som et vanlig problem med ettermontering av sånt. EDIT: og hvordan fikset du antennen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Synes det var noe kjent med denne ja! flott bil du har kjøpt deg! Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Se her ja... grattis med ny bil og en nogenlunde velholdt E39 er jo aldri feil. Jeg synes at dette virker som et greit utgangspunkt for en fornuftig bruksbil samtidig som man får en solid dose av det beste BMW kan by på. Jeg er litt skeptisk til komboen M52B25 motoren, automatgear og relativt tung bil men dette hører til i småtingsavdelingen i det store bildet. Vi snakker stadig om både en av BMW´s aller fineste modeller og motorer. Det er viktigere at den er i god stand og driftssikker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Grattis med BMW igjen og ser ut som en fin 523 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå