CrZyWiz Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Nåja! Du trenger ikke å være misunnelig, BMW har 56 seiere i "Engine of the year" de siste årene i motsetning til Mercedes som har vunnet 9! Ikke for uten grunn at BMW ofte nevnes først når det snakkes om verdens beste produsent av bilmotorer Jeg føler liksom at Audi og Mercedes tøyer grensene mtp ytelse, mens BMW holder litt igjen. Men slapp av, noe sånt får meg aldri til å bytte merke. Vil gjerne se deg utdype den der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Nåja! Du trenger ikke å være misunnelig, BMW har 56 seiere i "Engine of the year" de siste årene i motsetning til Mercedes som har vunnet 9! Ikke for uten grunn at BMW ofte nevnes først når det snakkes om verdens beste produsent av bilmotorer Jeg føler liksom at Audi og Mercedes tøyer grensene mtp ytelse, mens BMW holder litt igjen. Men slapp av, noe sånt får meg aldri til å bytte merke. Vil gjerne se deg utdype den der Jeg trenger ikke si mer enn el. SLS AMG vs i3 Ikke sammenlignbare biler på noen som helst måte, annet enn at de går på strøm og viser hva produsentene er villige til å lage. @Frode, nei bare det at de generelt er dyrere og at de har hatt dårlig kvalitet på 98en. Vet ikke om det har lagt for lenge, eller om det er dritt i, eller kondens. Men det kan som sagt være myter, eller tilfeldig fra stasjon til stasjon, uansett kjede. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Med fare for å spore diskusjonen videre av så må jeg tilføye at SLSen er en konseptbil mens I3 er en produksjonsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Nåja! Du trenger ikke å være misunnelig, BMW har 56 seiere i "Engine of the year" de siste årene i motsetning til Mercedes som har vunnet 9! Ikke for uten grunn at BMW ofte nevnes først når det snakkes om verdens beste produsent av bilmotorer Jeg føler liksom at Audi og Mercedes tøyer grensene mtp ytelse, mens BMW holder litt igjen. Men slapp av, noe sånt får meg aldri til å bytte merke. Jeg trenger ikke si mer enn el. SLS AMG vs i3 Ikke sammenlignbare biler på noen som helst måte, annet enn at de går på strøm og viser hva produsentene er villige til å lage. @Frode, nei bare det at de generelt er dyrere og at de har hatt dårlig kvalitet på 98en. Vet ikke om det har lagt for lenge, eller om det er dritt i, eller kondens. Men det kan som sagt være myter, eller tilfeldig fra stasjon til stasjon, uansett kjede. Hehe Det du sier der tilsier ikke at BMW på noen måte holder igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 16, 2013 Forfatter Share Skrevet August 16, 2013 Off topic nå! Annen tråd ! meninger og erfaringer om 95/98 samt info hvis flere stasjoner slutter med 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Hmmm, nå har jeg prøvd å tolke alle innleggene her, men blir ikke noe klokere!Jeg har en E28 528i fra 1982 (86.000 km). Jeg har alltid fylt 95, men HVA bør jeg fylle? Bilen brukes bare til pen "søndagskjøring".. Den bør ha 98 oktan blyfri, som M30'r flest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Håper ikke dem gir seg med 98 ! Klippern går så lye bedre med 98 ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 slutter de med 98 så må jeg gå over til e85 på turbo'n. tanker bare 98 nå pga tenningsmappet er stilt inn til det. men må kjøre til en betjent statoil i moss eller sarpsborg for å få handlet, kan ta shell nedi gata, men har naf statoilkort med grei rabatt på 320'ne tanker jeg bare 95 siden det funker bra e85 vet jeg ikke hvor jeg må kjøre for å få handlet, tror billigste blir sverige faktisk, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 http://www.fuelcat.de/tankstellen-in-de ... wegen.html Ikke mange av stasjonene i norge som har E85! Edit: 22 her i landet og 881 i Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 dem har i ski, til dere i østfold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Kult, nå som jeg skal kjøpe brz, og det står fra toyota og subaru at man MÅ fylle 98... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Hmmm, nå har jeg prøvd å tolke alle innleggene her, men blir ikke noe klokere!Jeg har en E28 528i fra 1982 (86.000 km). Jeg har alltid fylt 95, men HVA bør jeg fylle? Bilen brukes bare til pen "søndagskjøring".. Den bør ha 98 oktan blyfri, som M30'r flest. Bør definitivt fylle 98. Den er vel "bygget" for å gå på 98 super, som egentlig var blybensin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Med alu.topp er ikke bly noe poeng. Kjørte min 76modell M30 på blyfri i hele mitt eie, og gamle 02 gutta kjører også blyfritt. Med 95 oktan sleit jeg med fusk, kan ikke huske at tenningsbank var noe man klarte å høre noe til/provosere fram. Så 98 er vel greit nok, men det funker nok helt sikkert greit med 95 og dersom du har kjørt på det! Du kan jo bare prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Med alu.topp er ikke bly noe poeng. Kjørte min 76modell M30 på blyfri i hele mitt eie, og gamle 02 gutta kjører også blyfritt. Med 95 oktan sleit jeg med fusk, kan ikke huske at tenningsbank var noe man klarte å høre noe til/provosere fram. Så 98 er vel greit nok, men det funker nok helt sikkert greit med 95 og dersom du har kjørt på det! Du kan jo bare prøve. Blyet er vel ikke for toppen men for ventilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 17, 2013 Share Skrevet August 17, 2013 Med alu.topp er ikke bly noe poeng. Kjørte min 76modell M30 på blyfri i hele mitt eie, og gamle 02 gutta kjører også blyfritt. Med 95 oktan sleit jeg med fusk, kan ikke huske at tenningsbank var noe man klarte å høre noe til/provosere fram. Så 98 er vel greit nok, men det funker nok helt sikkert greit med 95 og dersom du har kjørt på det! Du kan jo bare prøve. Jeg kjører 98 på 02'n, fått beskjed om at det er unødvendig med blyerstatning da motoren er "moderne", men det var visst nødvendig å kjøre 98, ikke 95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå