Kjennern Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Hold dere nå til sak, om dere må hakke på hverandre så kan dere ta det et annet sted fremfor her inne. Er lov å være uenig uten å "slenge med leppa" om vi kan si det på den måten. Ang A8, sikkert en rå bil på mange måter. Men å dra sportsbil inn i sammenligningen er bare feil. Sportslig kan jeg dog være med på men det er ikke det samme som sportsbil sammenligningen! Skulle jeg valgt en erstatter for M3 ville jeg kanskje sett på 1M kanskje? Altså 1-serien i M utgave. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Mange M-fantaster tror at ingen kan komme i nærheten av en bil det står M på. Så glemmer de at f.eks E39 M5 er en bil på 1795 kg......................... Men en M5 er fortsatt konstruert noe annerledes, enn en S-klasse\7 serie\A8, som veier i overkant av 2 tonn i tillegg. Her får du jo forøvrig nesten helt ny 1M! Den riktige arvtageren til E30 M3'n. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42822260 Evnt dette smykket: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42769249 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lifeofstian Skrevet August 28, 2013 Forfatter Share Skrevet August 28, 2013 Mange M-fantaster tror at ingen kan komme i nærheten av en bil det står M på. Så glemmer de at f.eks E39 M5 er en bil på 1795 kg......................... Men en M5 er fortsatt konstruert noe annerledes, enn en S-klasse\7 serie\A8, som veier i overkant av 2 tonn i tillegg. Her får du jo forøvrig nesten helt ny 1M! Den riktige arvtageren til E30 M3'n. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42822260 Evnt dette smykket: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42769249 1m er jeg ikke intresert i på grunn av pris. Jeg vil helst ungå å bruke mer enn 500-550 på "ny" bil. Men tror jeg kanskje må vurdere å beholde m3 ett år til, spare opp litt mer cash og håpe på at e92 m3 faller litt mer i pris. E92 som ikke er en M bil syns jeg ser litt for kjedelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Mange M-fantaster tror at ingen kan komme i nærheten av en bil det står M på. Så glemmer de at f.eks E39 M5 er en bil på 1795 kg......................... Men en M5 er fortsatt konstruert noe annerledes, enn en S-klasse\7 serie\A8, som veier i overkant av 2 tonn i tillegg. Her får du jo forøvrig nesten helt ny 1M! Den riktige arvtageren til E30 M3'n. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42822260 Evnt dette smykket: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42769249 1m er jeg ikke intresert i på grunn av pris. Jeg vil helst ungå å bruke mer enn 500-550 på "ny" bil. Men tror jeg kanskje må vurdere å beholde m3 ett år til, spare opp litt mer cash og håpe på at e92 m3 faller litt mer i pris. E92 som ikke er en M bil syns jeg ser litt for kjedelig ut. Etter min mening ser E92 mer eksklusiv, og elegant ut en E46, som blir mer bøllete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Nå sa dere vel akkurat det samme på to forskjellige måter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 I denne settingen så ville jeg nok valgt en E92 335I da det er en nyere bil som ser bedre ut og har mer moderene løsninger. Jeg mener ikke at en E46 M3 ikke ser bra ut eller er noen grei bil men for meg så er det litt viktigere å ha litt nyere bil når man først skal legge så mye penger i en bil. En E92 hadde jeg nok også brukt om vinteren med bedre samvittighet enn en E46 som en fremtidig klassiker Dessuten så vil jeg tro driftsutgiftene er vesentlig mer behagelige med en 335 og det samme med forsikringsprisene Jeg tror også ikke du vil merke den helt store forskjellen på ytelsene, 5,2 til 100 for M3 og 5,6 for 335. S motoren er jo selvsagt mye mer spenstig men likevel så synes jeg det ikke forsvarer forskjellene. Mange M-fantaster tror at ingen kan komme i nærheten av en bil det står M på. Så glemmer de at f.eks E39 M5 er en bil på 1795 kg......................... Men så går denne 1,8 tonn tunge bilen til 100 på 5,3 sekunder og topper opp under 300 km/t, ikke galt for en modell som er snart 15 år gammel Nei, jeg sier at en Audi A8 ikke står tilbake for de egenskapene jeg fant i M3 og M5. Igjen la meg gjøre det krystallklart for deg; Jeg har eid alle 3 bilene og kan derfor sammenlikne. hvor mange av de 3 bilene har du eid ? ikke mer enn 1 så vennligst ikke fortell meg hva som stemmer og hvilke sammenlikninger jeg kan og ikke kan dra. Jeg synes ikke det skal være noe krav til å ha eiet de aktuelle bilene for å ytre seg her i diskusjonen. En annen faktor er at det finnes jo de eiere som synes bilen er helt fantastisk mens de har den og bare er noe dritt når de har kjøpt en annen bil som er helt fantastisk.... Jeg får meg heller ikke til å ta deg seriøst når du kan mene at ett tungt drog av en A8 kan matche en E46 M3, hadde det vært en S8 eller E65 Alpina B7 så kanskje men en vanlig A8 tviler jeg på. Hjelper ikke med S8 ditt og S8 datt da vi snakker fortsatt om ett standard A8 karosseri uten de avstivinger og oppsett som en S8 har... M5en du hadde var jo en 523I så den kan jeg kanskje forstå at ikke var helt på høyden som en original M5 hadde vært, da hadde ikke A8 hatt en sjanse hverken rett fram eller rundt Nurburgring for den saks skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 I denne settingen så ville jeg nok valgt en E92 335I da det er en nyere bil som ser bedre ut og har mer moderene løsninger. Jeg mener ikke at en E46 M3 ikke ser bra ut eller er noen grei bil men for meg så er det litt viktigere å ha litt nyere bil når man først skal legge så mye penger i en bil. En E92 hadde jeg nok også brukt om vinteren med bedre samvittighet enn en E46 som en fremtidig klassiker Dessuten så vil jeg tro driftsutgiftene er vesentlig mer behagelige med en 335 og det samme med forsikringsprisene Jeg tror også ikke du vil merke den helt store forskjellen på ytelsene, 5,2 til 100 for M3 og 5,6 for 335. S motoren er jo selvsagt mye mer spenstig men likevel så synes jeg det ikke forsvarer forskjellene. Mange M-fantaster tror at ingen kan komme i nærheten av en bil det står M på. Så glemmer de at f.eks E39 M5 er en bil på 1795 kg......................... Men så går denne 1,8 tonn tunge bilen til 100 på 5,3 sekunder og topper opp under 300 km/t, ikke galt for en modell som er snart 15 år gammel Nei, jeg sier at en Audi A8 ikke står tilbake for de egenskapene jeg fant i M3 og M5. Igjen la meg gjøre det krystallklart for deg; Jeg har eid alle 3 bilene og kan derfor sammenlikne. hvor mange av de 3 bilene har du eid ? ikke mer enn 1 så vennligst ikke fortell meg hva som stemmer og hvilke sammenlikninger jeg kan og ikke kan dra. Jeg synes ikke det skal være noe krav til å ha eiet de aktuelle bilene for å ytre seg her i diskusjonen. En annen faktor er at det finnes jo de eiere som synes bilen er helt fantastisk mens de har den og bare er noe dritt når de har kjøpt en annen bil som er helt fantastisk.... Jeg får meg heller ikke til å ta deg seriøst når du kan mene at ett tungt drog av en A8 kan matche en E46 M3, hadde det vært en S8 eller E65 Alpina B7 så kanskje men en vanlig A8 tviler jeg på. Hjelper ikke med S8 ditt og S8 datt da vi snakker fortsatt om ett standard A8 karosseri uten de avstivinger og oppsett som en S8 har... M5en du hadde var jo en 523I så den kan jeg kanskje forstå at ikke var helt på høyden som en original M5 hadde vært, da hadde ikke A8 hatt en sjanse hverken rett fram eller rundt Nurburgring for den saks skyld Den M5'en han hadde var vel bare karosseri bytte. Så vil tro den gikksom en M5 da Sent from space using Tapatalk - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Men så går denne 1,8 tonn tunge bilen til 100 på 5,3 sekunder og topper opp under 300 km/t, ikke galt for en modell som er snart 15 år gammel Dette er heller ikke et rasjonelt argument vis a vis en sportsbil/sportslighet. Porsche hadde biler som var 1-2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn dette 15-20 år tidligere. Som Hagenisse er inne på tidligere i diskusjonen må ikke sportsbiler forveksles med spesielt hurtige biler isolert sett. Sportsbiler er et konsept... relativt små, lette, to dører, gjerne kun to seter (alternativt 2+2) og de er ikke minst designet for maksimal "fahrfreude" (kjøreglede)... som igjen ikke må forveksles med med akselerasjonsverdier eller motorkraft generelt. M5 idag er ingen sportsbil, men derimot en sportslig bil (forskjellen blir mer og mer distinkt). Tilsvarende også med E60 M5, E39 M5 og E34 M5. E28 M5 kan under tvil argumenteres for å være en sportsbil med dagens briller... dog ikke på 80-tallet. Den var for tung, stor og ikke minst hadde et for høyt tyngdepunkt i forhold til f.eks Porsche 911/944, Lotus Esprit etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Men så går denne 1,8 tonn tunge bilen til 100 på 5,3 sekunder og topper opp under 300 km/t, ikke galt for en modell som er snart 15 år gammel Dette er heller ikke et rasjonelt argument vis a vis en sportsbil/sportslighet. Porsche hadde biler som var 1-2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn dette 15-20 år tidligere. ..og dagens S-klasse kjører jo fullstendig i fra en E39 M5, men det er vel ingen som tror at en S-klasse er noe sportslig bil av den grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Dette er heller ikke et rasjonelt argument vis a vis en sportsbil/sportslighet. Porsche hadde biler som var 1-2 sekunder hurtigere 0-100 Km/t enn dette 15-20 år tidligere. Som Hagenisse er inne på tidligere i diskusjonen må ikke sportsbiler forveksles med spesielt hurtige biler isolert sett. Sportsbiler er et konsept... relativt små, lette, to dører, gjerne kun to seter (alternativt 2+2) og de er ikke minst designet for maksimal "fahrfreude" (kjøreglede)... som igjen ikke må forveksles med med akselerasjonsverdier eller motorkraft generelt. M5 idag er ingen sportsbil, men derimot en sportslig bil (forskjellen blir mer og mer distinkt). Tilsvarende også med E60 M5, E39 M5 og E34 M5. E28 M5 kan under tvil argumenteres for å være en sportsbil med dagens briller... dog ikke på 80-tallet. Den var for tung, stor og ikke minst hadde et for høyt tyngdepunkt i forhold til f.eks Porsche 911/944, Lotus Esprit etc... Men jeg har da ikke hevdet at den har sportsbil ytelser eller kan sammenliknes med en sportsbil, for det kan den ikke Tror du misforsto meg litt der, jeg svarte kun Kjell Z3 på at tross sin høye vekt så er det fortsatt en bil som flytter brukbart på seg Ikke noe annet enn dette mente jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 OK... det avgjørende er å forstå forskjellen på en sportsbil og en sportslig bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 OK... det avgjørende er å forstå forskjellen på en sportsbil og en sportslig bil... Nettopp! En M3 blir aldri en sportsbil bare fordi den går godt, men den er en sportslig Coupe. En Toyota MR2 er en ren sportsbil selv om den går som en 316I. Slik kan man også si at en S8 er en stor sedan med sportslige kjøreegenskaper, men særlig sportslig blir den dog ikke sammenliknet med en 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Sportsbiler er et konsept... relativt små, lette, to dører, gjerne kun to seter (alternativt 2+2) og de er ikke minst designet for maksimal "fahrfreude" (kjøreglede)... Visst man river ut baksetene på en E46 M3, slik at den bare har 2 seter. Blir det en sportsbil da? OK... det avgjørende er å forstå forskjellen på en sportsbil og en sportslig bil... Nettopp! En M3 blir aldri en sportsbil bare fordi den går godt, men den er en sportslig Coupe. En Toyota MR2 er en ren sportsbil selv om den går som en 316I. Slik kan man også si at en S8 er en stor sedan med sportslige kjøreegenskaper, men særlig sportslig blir den dog ikke sammenliknet med en 911 Jeg mener M3(værtfall E30 og E46,spesielt CSL) er en sportsbil, antall seter kan ikke være det som skiller en sportsbil fra en ikke sportsbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Hvorfor ikke E36 eller E9x? Jeg mener ingen av M3-ene er noen sportsbiler. De er jo egentlig bare en grommere utgave av en helt normal familiebil alle sammen. Er M3 en sportsbil, så er jo tilsvarende modeller av andre merker det også.. RS4 og slikt reagerer kanskje ikke så mange på, men Mazda 6 MPS? Er en 320 med masse understellmods og bøttestoler en sportsbil? Antall seter har noe å si fordi en sportsbil er laget for å gi en kjøreopplevelse, ikke for å frakte passasjerer og bagasje. De ultimate har bare ett sete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 28, 2013 Share Skrevet August 28, 2013 Hvorfor ikke E36 eller E9x?Jeg mener ingen av M3-ene er noen sportsbiler. De er jo egentlig bare en grommere utgave av en helt normal familiebil alle sammen. Er M3 en sportsbil, så er jo tilsvarende modeller av andre merker det også.. RS4 og slikt reagerer kanskje ikke så mange på, men Mazda 6 MPS? Er en 320 med masse understellmods og bøttestoler en sportsbil? Antall seter har noe å si fordi en sportsbil er laget for å gi en kjøreopplevelse, ikke for å frakte passasjerer og bagasje. De ultimate har bare ett sete. Skrev jo M3 generelt, men dro fram de 2 spesielt pga de er mer spisset en sine søsken, for å ikke glemme 1M. Jeg mener antall seter blir helt toskete, pga bilen kan være helt lik å kjøre, selv om den har 2 seter ekstra. Du kan få samme kjøreopplevelsen, selv om bilen har 4\5 seter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå