Gå til innhold

Sladding av skilt.

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på en ting.

hvorfor er enkelte veldig oppsatt på at man skal sladde skiltene sine når de legger ut bilder av bilene sine ?

Jeg skal være litt slesk å si følgende: jeg har eid ganske gromme biler men aldri sladdet skiltene mine. Jeg har heller aldri hatt noen problemer med å unnlate denne sladdingen...

Er det slik at det er velkjent og relativt ofte at folk med skumle hensikter sitter på forumet og leter systematisk etter skiltnummer for så å dra å stjele disse bilene ?

Eller er det fordi bilen er loaded med heftelser og pant?

Har ingen problemer med at folk ønsker å sladde skiltene sine på bilder...men det virker veldig prentsiøst på meg med mindre man har en alvorlig dyr og sjelden bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være litt slesk å si følgende: jeg har eid ganske gromme biler men aldri sladdet skiltene mine. Jeg har heller aldri hatt noen problemer med å unnlate denne sladdingen...

Nå har jo ikke du bilene dine lenge nok til at det er mulig å søke opp deg som eier via regnummeret, så for deg ser jeg jo at dette ikke er problematisk.. ;)

For min egen del ønsker jeg ikke besøk av uvedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er vel ikke direkte sammenlignbart. Da om man ikke sladder skiltene sine på forum så har man jo egentlig gitt i fra seg informasjon. Men om man parkerer på et kjøpsenter så må rette vedkommende aktivt finne mer ut om bilen/deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan helt sikkert dra det så langt, men Oslo/Akershus/Vestfold er jo en geografisk brøkdel i forhold til hele Norge. På et nettforum har strengt tatt hele verden tilgang. Jeg vil ikke si at jeg er ekstremt redd, men det handler om å ta visse forhåndsregler. Kriminelle med forkjærlighet for BMW har strengt tatt hele bimmers som et gedigent arbeidsverktøy. Plukk og miks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det er selvsagt en mulighet :-) men som du også sier, de aller fleste vet jo hvem du er dersom du har litt fartstid på forumene osv.. :-)

Nei.

Kun 5-6stykker her inne vet hvem jeg er. Og da jeg som regel truffet folkene i andre sammenhenger enn via bimmers/bmw-møter etc.

Jeg mener det er relativt naivt og tro at ikke folk følger med på nettet for å finne ut hvem/hva og stjele etc. Til å tro at det er tilfeldig med tyverier, er det for mange eksempler på her inne.

Tilsynelatende er det de som er mest aktive med kjøp/salg ut av garasjen, besøk, bilder etc. av gromme deler som får uheldig besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sladder skiltet i hovedsak for å være anonym, for å holde uvedkommende borte og det faktum at jeg kjører rundt med litt mer enn original effekt i bilen. Er ikke så forferdelig nøye på å gjøre det dog men.... Man vet aldri hva av kjeltringer og myndighetspersoner som snuser rundt på diverse nettforum, se bare på alle de som har blitt frastjålet bilen etter å ha lagt den ut på finn.no. Finnes også mye folk med uærlig hensikter når det kommer til misunnelse....

Jeg ser ikke helt problemstillingen din med dette, hva er greia med å vite folks registreringsnummer. Hva er det du liksom vil ha greie på?

Er kun ett par tre personer her inne jeg kjenner med fullt navn da dette er personlige bekjente utenfor forumet. Ellers så er det nok også ett fåtall om kun ett par som kjenner mitt fulle navn også og det synes jeg er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... men som du også sier, de aller fleste vet jo hvem du er dersom du har litt fartstid på forumene osv.. :-)

Dette er riktig, men det går jo begge veier for å si det på den måten. Gamle forumtravere vet stort sett hvem de andre gamle forumtraverne er og/eller det er ikke vanskelig å legge 2+2 sammen når det gjelder tilgjengelig informasjon. Problemet vedr. identifikasjonen oppstår som regel først når mer eller mindre ukjente forumbrukere har bestemt seg for å lage kvalm. Hva dette egentlig skal være godt for er ikke lett å forstå, men de finnes og de har seriøse fritidsproblemer... :x

Når det gjelder synlige skilter på kostbare og finere biler sier det seg nesten selv at man ikke bør offentliggjøre disse på et offentlig forum. Man vet aldri hva slags folk som leser bl.a her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge ut skiltnr er det samme som og skrive hvor jeg bor og bilen står parkert.

Når jeg er i butikken så vet ikke kriminelle at jeg er der til den tide så de får tatt skiltet.

Eksempel:

Ola norman er en kriminell fyr fra oslo som trenger noe deler til sin E38. Første sted han leter da er på nett. Bimmers er et bra sted og begynne da.

Han går da inn på bimmers og finner bilen min i en tråd. Tar skilt og får adressa ved og taste litt på mobilen sin. Neste kveld er han i garasjen min og henter seg deler.

Legger jeg ikke ut skilt. Så ser han bilen. Men han vet ikke hvor han skal dra for og finne bilen. Og han vet ikke at han skal stå ved rema kl 16 for da kommer jeg kjørende. Klart er skiltet der når man kjører ute. Men er 99% mindre sjangs at fel person ser skiltene enn om de publiseres på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har blitt innkalt til BT for "tilfeldig kontroll" av de ombygde bilene sine, men har ikke hørt om at det har skjedd med en eneste med original bil.

Den ene av de bor også på ei lita øy i nordnorge og både bilen og navnet på øya ble nevnt av en kontrollør på risløkka når en random kar var der for å få godkjent noe på sin bil av samme type.

Så at de følger med på div forum, det er det ikke tvil om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...