Gå til innhold

2001 E46 330Ci Clubsport

Werther
 Share

Anbefalte innlegg

Etter litt for mange glass rødvin rundt kjøkkenbordet ble det en lørdag kveld avtalt at jeg skulle kjøpe denne av en kamerat. Han skal til Frankfurt og hente en 2004 330i Touring da han trenger mer plass.

Denne bilen har også vært eid av tidligere Bimmers-brukere, men bare en av dem er aktive her i dag. Bilen ble importert fra Tyskland i 2008, og har gått i Molde/Ørsta og Magnor/Kongsvinger.

Det siste året har den blitt betydelig påkostet med blant annet nye fjærer, skiver/klosser/calipere foran og skiver/klosser bak, veivhusventilasjon, hjullager vb, justert hjulvinkler, oljebytte på girkasse og bakaksel, foringene i bakstilling, eksosfester, ny forskjerm og fjernet rust bak mellom bakfanger og baklys.

Godt utstyrt med bl.a:

S226A Sports suspension settings

S249A Multifunction f steering wheel

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S481A Sports seat

S494A Seat heating driver/passenger

S508A Park Distance Control (PDC)

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S431A Interior mirror with automatic-dip

S403A Glass roof, electrical

S534A Automatic air conditioning

S674A Hi-Fi System Harman Kardon

S710A M leather steering wheel

S716A Aerodynamics package

S754A M Rear spoiler (fjernet)

S768A Individualserie "Clubsport"

Samt alarm, navigasjon, DSC og TPC (sistnevnte funker ikke).

Bilen er noe ukomfortabel å kjøre pga senkefjærer og 19"-felger. Men sitter som et skudd på veien dog. Ellers meget pen i lakken og i god stand. M54en med 156k km på telleren bruker ikke overraskende litt olje, men går jo fint - herlig lyd. Kombinasjonen preface med stor sekser og manuell passer meg som hånd i hanske.

9xm8us9a26qkaexqqqjd.jpg

istby21ik7gjtf6idj9q.jpg

mnu0ddkl3imwsec2ti1p.jpg

a1lnttkadxsceofcrg55.jpg

0u88q8w5a155yqb3578u.jpg

h1k3890ix0yrbekxl5xy.jpg

v0jk82cn4s60gz3uaffa.jpg

c2jco9kmspi2tll8h9rm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en bil jeg vil påstå er den perfekte e46-en. Kombinasjonen av treliter og club sport-pakken kan ikke bli feil.

Jeg tror heller ikke denne vil tape seg noe nevneverdig i verdi i tiden fremover (uten at jeg aner hva du gav).

Det eneste jeg savner er den omstridte vingen, men den er det vel igrunn kun jeg som liker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene :)

Det eneste jeg savner er den omstridte vingen, men den er det vel igrunn kun jeg som liker. :D
Men Cs vingen må på! :grin:
PÅ MED VINGA!!

Jeg er enig i at vingen er rosinen i pølsa på denne bilen selv om den kanskje er litt i overkant. Dessverre ligger det bagasjelokket med vinga igjen i Tyskland, så man får eventuelt finne en slik vinge til salgs på nettet. Men ser jo grei ut uten også da...

Må vell gå greit disse 330ene?

Bilen er ingen rakett da den veier såpass mye at kraften får litt mye å jobbe med.

0-100 på 6.5 og toppfart på 250ish er jo bra, men den er ikke like kvikk som min eks-E34 M5 touring og Porsche 911 Carrera 3.2. Dog har den en bedre totalpakke mtp komfort, design og kjøreopplevelse.

Angående Clubsport-pakka, så er det jo først og fremst en markedsføring-gimmick som kostet flesk når bilen var ny. Men når man først skal ha brukt E46 så hvorfor ikke. Det er det lille ekstra som gjør at man føler bilen er litt spesiell. Det mest positive er isolasjonen som er fjernet, slik at man får nyte lyden mer både innenfra og utenfra.

Bensinforbruket er litt høyere enn M52B25en jeg hadde, mest sannsynlig pga utvekslingen. Blandet er det 1.0 vs 0.9 på E39en, og på langkjøring 0.85 vs 0.75. Ikke det at jeg bryr meg så mye om forbruket dog. De store kostnadene kommer vel heller på motoroverhaling og framtidig rust. Lurte på å ta oljebehandling på den før vinteren for å holde understellet i grei stand.

Jeg vil prøve å ta vare på bilen, så den vil ikke bli brukt som bruksbil ifbm jobb og småkjøring. Det får Miataen ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...