Werther Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Etter litt for mange glass rødvin rundt kjøkkenbordet ble det en lørdag kveld avtalt at jeg skulle kjøpe denne av en kamerat. Han skal til Frankfurt og hente en 2004 330i Touring da han trenger mer plass. Denne bilen har også vært eid av tidligere Bimmers-brukere, men bare en av dem er aktive her i dag. Bilen ble importert fra Tyskland i 2008, og har gått i Molde/Ørsta og Magnor/Kongsvinger. Det siste året har den blitt betydelig påkostet med blant annet nye fjærer, skiver/klosser/calipere foran og skiver/klosser bak, veivhusventilasjon, hjullager vb, justert hjulvinkler, oljebytte på girkasse og bakaksel, foringene i bakstilling, eksosfester, ny forskjerm og fjernet rust bak mellom bakfanger og baklys. Godt utstyrt med bl.a: S226A Sports suspension settings S249A Multifunction f steering wheel S459A Seat adjuster, electric, with memory S481A Sports seat S494A Seat heating driver/passenger S508A Park Distance Control (PDC) S521A Rain sensor S522A Xenon Light S431A Interior mirror with automatic-dip S403A Glass roof, electrical S534A Automatic air conditioning S674A Hi-Fi System Harman Kardon S710A M leather steering wheel S716A Aerodynamics package S754A M Rear spoiler (fjernet) S768A Individualserie "Clubsport" Samt alarm, navigasjon, DSC og TPC (sistnevnte funker ikke). Bilen er noe ukomfortabel å kjøre pga senkefjærer og 19"-felger. Men sitter som et skudd på veien dog. Ellers meget pen i lakken og i god stand. M54en med 156k km på telleren bruker ikke overraskende litt olje, men går jo fint - herlig lyd. Kombinasjonen preface med stor sekser og manuell passer meg som hånd i hanske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Der har du en bil jeg vil påstå er den perfekte e46-en. Kombinasjonen av treliter og club sport-pakken kan ikke bli feil. Jeg tror heller ikke denne vil tape seg noe nevneverdig i verdi i tiden fremover (uten at jeg aner hva du gav). Det eneste jeg savner er den omstridte vingen, men den er det vel igrunn kun jeg som liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Nydelig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Så ut til å være en pen bil. Morro med en litt mer sjelden motor også Må vell gå greit disse 330ene? Om du vurderer så selge de 19" felgene så er det bare til å sende meg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Hva er dette? En 330 Clubsport uten den heslige vingen og SMG? Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Må si meg enig at den vingen er helt forferdelig. Så ut som en veldig pen bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Flott bil! Men Cs vingen må på! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Grattis med flott bil som dessverre mangler det mest distinkte på hele Clubsportversjonen. PÅ MED VINGA!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus M Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Oj! Gamlebilen min jo En av de bilene jeg virkelig angrer på at jeg har solgt. Ser ut som den er i god stand enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 OMG akkurat sånn jeg har lyst på !! <3 er jo helt nyyyyydelig<3 si ifra hvis du skal selle den ^^ steike å fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Gratulerer! Velkommen i klubben. Kose deg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje325i Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Gratulerer med fin bil! Gamlebilen min også det her! Kjøpte den av Magnus M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostnes Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Enig med Awt & co angående vingen, det er den som utgjør selve clubsportgreia. Men gratulerer med en fin bil. Har også tenkt tanken avogtil på å bytte e60n min i en 325/330 Clubsport. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 12, 2013 Share Skrevet September 12, 2013 Gratulerer med en herlig bil, helt riktig vil jeg si Dette er jo en bil som vil bli ettertraktet etterhvert og det vil påvirke prisen i positiv rettning, hold den pen og original. Men for all del ikke sett på den forferdelige vingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet September 12, 2013 Forfatter Share Skrevet September 12, 2013 Takk for gratulasjonene Det eneste jeg savner er den omstridte vingen, men den er det vel igrunn kun jeg som liker. Men Cs vingen må på! PÅ MED VINGA!! Jeg er enig i at vingen er rosinen i pølsa på denne bilen selv om den kanskje er litt i overkant. Dessverre ligger det bagasjelokket med vinga igjen i Tyskland, så man får eventuelt finne en slik vinge til salgs på nettet. Men ser jo grei ut uten også da... Må vell gå greit disse 330ene? Bilen er ingen rakett da den veier såpass mye at kraften får litt mye å jobbe med. 0-100 på 6.5 og toppfart på 250ish er jo bra, men den er ikke like kvikk som min eks-E34 M5 touring og Porsche 911 Carrera 3.2. Dog har den en bedre totalpakke mtp komfort, design og kjøreopplevelse. Angående Clubsport-pakka, så er det jo først og fremst en markedsføring-gimmick som kostet flesk når bilen var ny. Men når man først skal ha brukt E46 så hvorfor ikke. Det er det lille ekstra som gjør at man føler bilen er litt spesiell. Det mest positive er isolasjonen som er fjernet, slik at man får nyte lyden mer både innenfra og utenfra. Bensinforbruket er litt høyere enn M52B25en jeg hadde, mest sannsynlig pga utvekslingen. Blandet er det 1.0 vs 0.9 på E39en, og på langkjøring 0.85 vs 0.75. Ikke det at jeg bryr meg så mye om forbruket dog. De store kostnadene kommer vel heller på motoroverhaling og framtidig rust. Lurte på å ta oljebehandling på den før vinteren for å holde understellet i grei stand. Jeg vil prøve å ta vare på bilen, så den vil ikke bli brukt som bruksbil ifbm jobb og småkjøring. Det får Miataen ta seg av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå