Gå til innhold

Beste BMW til rundt 50.000?

mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Innser at dette er et stramt budsjett, men nå ser det endelig ut til at jeg har salg på varebilen jeg ikke trener lenger, og da er det plass til en rimelig "vinter-BMW" utenfor huset som kan cashes ut.

Så da er spørsmålet da. Hvilken skal man se etter? Hva slags type og utstyr gir mest bil og minst trøbbel for pengene for tiden når man ser bort fra den enkeltes stand, km.stand, service og vedlikehold? Jeg har egentlig ingen større preferanser, annet enn at automatgir er unødvendig, alder spiller ingen rolle(vi snakker fortsatt om bil her..) og cab blir litt upraktisk om vinteren her jeg bor :P

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 525tds stv eller e34 525ix det gor mye bil for pengene!, ganske sikker på det er noe av det bedre bmw har lagd:-), hadde en 525 tds i fjor vinter, dessidert den beste bilen jeg har hatt, og jeg har hatt noen nå:-).. slitesterke biler, og med ordentlige dekk var den fantastisk på vinterføre fordi om det bare er bakhjulstrekk:-).

Uansett hvem av modellene så er vell utstyr som skinnseter med armlene ett must.. el ruter er jo greit og ha og:-). Og har du oppmot 50 000 får du en meget fin e34:-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39..: Noen varianter man absolutt bør holde seg unna med tanke på teknisk trøbbel, eller noen updates/ noe utstyr man absolutt bør prøve å få med seg?

wicky124: Hadde jeg funnet en som var i veldig god stand og med nok motor, så er det vel E28 som er tingen da. Men jeg har ikke tid til å lete og vente så innmari lenge..

jeremy-whittle-stanceworks-bmw-e28.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39..: Noen varianter man absolutt bør holde seg unna med tanke på teknisk trøbbel, eller noen updates/ noe utstyr man absolutt bør prøve å få med seg?

Skal du ha mest mulig driftsikker bil uten trøbbel, ville jeg sagt minst mulig utstyr (minst mulig som kan gå i stykker, og tro meg, det gjør de på E39...).

Hold deg til varmeseter, el ruter og klima.

Ville også prøvd å finne en '99 eller nyere, da får du dobbelvanos bensin og litt barnesykdommer som er fjernet. Finn en med manuell, går bedre og bruker mye mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje sett på E34 525IX eller no i den retningen som vinterbil. Alternativt E46 men da blir det vel med R4 motor vil jeg tro i den prisklassen.

Du får jo masse E39'r til under 50K, mange 528ia i den prisklassen.

Kan jeg være litt...frekk her?

Blitt beskjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt E34 525IX :) Dette er veldig solide og driftsikkre biler, E34 er absolutt noe av det bedre BMW har bygget. Den er også langt mindre teknisk avansert enn E39 så det er mindre sjanse for irriterende småfeil. Men 525en er tørst å kjøre med, særlig om man skal leke seg litt også ;)

Av mer gjerrige varianter så vil jeg mene E46 318I er ett godt alternativ, ikke like morsomt men fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...