Gå til innhold

Beste BMW til rundt 50.000?

mkj
 Share

Anbefalte innlegg

E39 520I facelift er en bil jeg kan få god for :) Hadde en i 2 år og dette var en meget god bil, aldri noe galt og bilen var driftsikker i drift. M54B22 er svært så solid motor, jeg hadde bitte litt oljeforbruk men ikke mer en hva BMW oppgir som normalt for disse motorene. Fint forbruk og krefter nok til Norsk trafikk og litt til, også er dette en fantastisk god bil på vinterføre.

Men pass på rust, særlig i nedre kant av dører og rundt bagasjeromsluka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 kan fort bli en katastrofe om man ikke er nøye ved kjøp. Men jeg vil også påstå at det er BMW'n per dags dato du får mest bil for penga. Det er så mange fallgruver, spesielt på rust og elektronikken. Samtlige ruster på panser, dører, jekkfester og bakluka. ABS sensor går (selve sensoren, eller styringsboksen) , airbag sensoren (i matta eller irr på kontakt). Bremser slites noe raskere pga vekt. Våte fotbrønner pga løsnet fuktsperrer i dørene. Låsen på bakluka. Pixelfeil i displayet. Og lista er sikkert lenger.

Men, om det meste av dette er på stell, har du mye bil! E39 holder høyere interiørkvalitet enn mange av dagens biler og går andre BMW fra samme årstall en høy gang, utenom E38. Får du en facelift er det jo enda bedre. Litt småfeil som er plukket bort, pluss noen oppgraderinger (lykter, grill osv). M54 og M52 motorerne er begge veldig gode.

I prisklassen 60k til 80k bør det være mulig å fiske til seg en ålreit facelift, typisk 520.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustproblemene ble veldig mye bedre på faceliften, særlig på sedan :) De fikk også luket bort den del elektroniske buggs også, og som du sier så holder bilene svært høy kvalitet selv med dagens øyne. Pixelfeil og den berømte membranen i bakdørerene kommer man likevel ikke unna, pass på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 525 dieselen var jo noe fristende vil jeg si, e30 tic.

Fredrik 90, bagasjeromsluka på disse bilene er jo helt håpløse da. I 90% av tilfellene jeg har sett affal..

Takk for mye tips Geir Anders! Skal ha dem i bakhue når jeg skal kikke på en litt senere i uka ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90, bagasjeromsluka på disse bilene er jo helt håpløse da. I 90% av tilfellene jeg har sett affal

Ja det er dessverre riktig observert, men ser du etter på Facelift biler så ser du at det ikke er like mye rust på dem. Mange av disse bilene har også fått byttet dører på garanti pga rust, kan være lurt å sjekke om dette er gjort på biler du eventuelt ser på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 525 dieselen var jo noe fristende vil jeg si, e30 tic.

Fredrik 90, bagasjeromsluka på disse bilene er jo helt håpløse da. I 90% av tilfellene jeg har sett affal..

Takk for mye tips Geir Anders! Skal ha dem i bakhue når jeg skal kikke på en litt senere i uka ;-)

Tror nok ikke du finner så mye bedre bmw i den prisklassen vertfall. Jeg hadde en slik sedan og var veldig happy med det http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24725800 så slik ut for noen år siden når jeg solgte.

Den jeg linket til er jo EU ok i 2 år nesten også. Ville nok ha sjekket den nøye mtp historikk for den virket ikke veldig ryddig, men samtidig snakker vi 45 lapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når disse bilene har rullet over 200k mener jeg at historikk ikke har så mye å si. Selvfølgelig er det ett pluss om servicer og reparasjoner kan dokumenteres, men det er viktigere å faktisk ta bilen for det den er, der den står. Gå over selv og ta egne vurderinger. Det er ikke alt man får sjekket, men man merker jo fort om det er svetting eller ulyder ved motor. Ulyder og slark i understellet finner man raskt ut av ved en litt variert prøvetur. Elektronikken kan man jo sjekke ved å trykke hemningsløst på alt av knapper, og starte / stoppe motoren flere ganger på rad.

Noe jeg styrte langt unna ved kjøp, var automatkasse og diesel (turbo).

Begge disse to ryker også, før eller siden. Men når man begynner å snakke om biler som har rulla 250k er sjansen litt større for at delene allerede er bytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill så langt! Skal kikke nærmere på denne i helgen :)

Ellers er jo utvalget enormt stort i klassen 40-60.000. Synd de fleste og beste befinner seg pokker i vold. Evt. at jeg befinner meg pokker i vold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...