Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm... jeg bør åpenbart passe litt på med hva jeg antar vil skje i nær fremtid. Et taxiselskap her i Danmark har annonsert at de innenfor et år vil sette 50 Tesla Model S´er inn i trafikk i København og Århus. Dette er bare begynnelsen (tror jeg)... :)

 

http://politiken.dk/forbrugogliv/biler/ECE2277512/luksusbilen-tesla-gaar-ind-paa-taximarkedet/

 

Som en liten kuriositet kan jeg anbefale å investere i en elektrisk gressklipper. Vår er ikke batteridrevet, men du verden så effektiv, lett og støysvak den er i forhold til vår gamle bensindrevne Husqvarna gressklipper. Vår gressplen er på ca. 700 m2. Anbefales... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsider ble del 1 ferdig:

 

Jeg har imidlertid sett på den og innsett at jeg har altfor mange ustø klipp med. Beklager for det. Selv etter bare 20 minutter ble jeg kvalm. Heretter skal jeg redusere slike klipp ved å kutte dem bort eller unngå brå bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne siste filmen er skikkelig fin og interessant. Jeg liker det at man må planlegge turen og tenke over hva man gjør og ikke gjør. Det er litt back to basic på en god måte. En grei analogi kan være at man må hugge ved for å få varme. Det er ikke bare å trykke på bryteren. På mange måter minner planleggingen litt om da vi hadde skysstasjoner og man måtte bytte til utvilte hester for å komme videre. Da var man avhengig av å vente på tur med alt hva dette innebar av utfordringer som kost & losji, innkjøp av nødvendig proviant for neste etappe samt høre på viktig nytt fra fremmede om forholdene foran på ruten. Ganske kult egentlig... og landskapet i Nordnorge er jo fabelaktig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne siste filmen er skikkelig fin og interessant. Jeg liker det at man må planlegge turen og tenke over hva man gjør og ikke gjør. Det er litt back to basic på en god måte. En grei analogi kan være at man må hugge ved for å få varme. Det er ikke bare å trykke på bryteren. På mange måter minner planleggingen litt om da vi hadde skysstasjoner og man måtte bytte til utvilte hester for å komme videre. Da var man avhengig av å vente på tur med alt hva dette innebar av utfordringer som kost & losji, innkjøp av nødvendig proviant for neste etappe samt høre på viktig nytt fra fremmede om forholdene foran på ruten. Ganske kult egentlig... og landskapet i Nordnorge er jo fabelaktig... :)

Det med bytting av uthvilte hester har jeg aldri tenkt på faktisk. Slik var det vel i gamle dager. Og om 5-10 år kan vi sitte og snakke om de gamle dager da man måtte vente 5-6 timer på at bilen skulle lades opp. Ja, landskapet var helt vidunderlig! Men siste stykket fra Olderfjord til Nordkapp var det kuleste. Det var ingen trær der selv på havnivå.

 

Fantastisk, rett og slett!  Veldig lenge siden jeg har viet 100% oppmerksomhet til noe i 1t30min. Gleder meg mucho til del 2!

Takk for tilbakemelding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra video Bjørn, svarte absolutt til forventningene :) Det er virkelig artig å se hvordan dere løser eventuelle ladeproblemer og hvor hyggelige og gjestfrie folk er for å hjelpe, meget bra må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor hund og liten dame er alltid gøy.  :grin:

Så ut som en fin tur. Fin video også, men jeg skulle gjerne sett flere og lengre kjøreklipp. Det ble litt mye prat i en så lang video.

Noe å tenke på til neste film kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...