Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat motorsykkel, men fikk start på min 1972 corvette 380 igår som jeg har hatt ståendes noen år nå.

Da jeg kjøpte den var girsjaltingen helt kaputt. Etter at dette var ordnet opp i viste det seg videre og at man måtte til med ny forgasser grunnet den gamle var mye eir og rusk i (ble renset uten det var hjelp i).

Skal bli kjekt å teste denne litt mer ut frem over i og med den aldri har vært kjørbar i mitt eie :)

LRM_EXPORT_20161119_135851.jpg

IMG_20161105_113014.jpg

Noe eiret flottørhus..

IMG_20161105_113023.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW slo jo knockout på konkurrentene da de kom på banen i sports segmentet og etter noen mnd men denne så skjønner jeg hvorfor! :-)

(Tidligere sykler: Yamaha YZF-R1 03', Honda CBR 600 F4 '00)

Litt om det som er gjort med sykklen:

- Lakkert helrød (rød/hvit org)

- Kåpeglass, sotet og forhøyet

- Carbon skjerm, hugger, nedre kåpedel, tankbeskytter, "diffusor"

- Li-Ion batteri

- Akrapovic helanlegg

- BrenTuning remap flashet ECU tilpasset Akrapovic helanlegg, steg 2 med map for 98 oktan only (har også map for 95 med vesentlig lavere effekt)

- Bren Tuning Launch Control

- Integrerte blinkere

- Skiltoppheng

- LED parklys

- Halogen H7 Ultra White lamper

 

Av utsyr er det:

- Race ABS

- Quickshifter

- Traction control

- Wheelie control

- Varme i holker

- Cruise control

20160901_173745.jpg

20160611_101853.jpg

Endret av mowz
La inn litt mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner MC-kjøringen ekstremt, i tillegg har jeg ikke hatt tid til å vie tid til MCen som står og sturer møkkete å fæl etter siste turen jeg hadde på blankisen siste dag på veien. Neste helg derimot er det klappet og klart for en skikkelig vask.

Først få av all sand og dritt, begynner bakerst og jobber meg fremover. Så skal kåper fjernes og alt skal shines.
Sykkelen skal så trilles inn i huset og stå som pynt i kjellerstua til vårparten. Da skal det ordnes diverse, har en del deler som skal skiftes ut som står på vent!

Har også hatt en følelse av at demperne har fått gjort sitt. Teleleveren foran gjør i og for seg en god jobb, men bakstillingen er en annen historie. Særlig i sving merker jeg at vi ikke demper på olje, men at man mer spretter på fjæra gjennom sving. Jeg har skrubba midtstøtta utallige ganger i asfalten gjennom sving, og sykkelen kan fremstå som litt urolig. Kamerater jeg kjører med sier det gnistrer bak meg stort sett når vi kjører litt aktivt.. Har uten hell forsøkt å justere opp preload, og strupet oljeventilen i demperen littegrann uten hell. Den føles rett og slett litt spretten på fjøra.

I den forbindelse går jeg litt i tanker om å skifte ut demperen bak, mulig også den forran. Jeg leser rundt på nett at demperen er skifteklar rundt 50k, min har jo rundt 70k. Ettersom en ny koster rundt 10k, er Öhlins et kult alternativ til så og si samme pris.
Sykkelen er super-stabil og elsker å bli kjørt hardt i sving, men er relativt ofte noen uroligheter, og det at midtstøtta fort slår nedi i nedlegg om man kjører i ujevn vei, er noe jeg ikke liker spesielt godt.
Har god tid til å tenke på det, har også litt lyst på Remus eksos og et annet map på innsprøytningen, men tenker som så at dersom man får dempingen på plass, vil man oppnå mye bedre kjøreopplevelse :) 
Fil 27.11.2016, 22.57.40.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet enda litt lengre. Koblet opp alle wire, (gass, clutch og chocke). Montert lykt og blink samt horn. Lagt opp nytt ledningsnett til lykta som forsyner alt. Montert instrument og koblet opp. 

Radiator og kjøleslanger er montert sammen med luftinntak og div. Småtteri. 

Endelig funnet ett sete som passer k100. Vanskelig med den knekken på ramma. Vurderer ett slikt ett. 

Har enda ikke bestemt meg for lakk heller, med tanke på farge på sete. Har noen ideer. 

Neste blir dekk, slik at jeg kan senke den ned, ha på olje å starte den! Det blir spennende. 

FredrikE24: Savner å kjøre 1200rs her også, tenker å starte opp den for første gang i vinter i kveld. La den gå seg varm og sjekke at alt er bra. Den står fortsatt med gammelolje. Blir ny olje å filter over jul tenker jeg. 

Høres ut som du trenger en ny bakdemper. Blir spennende å høre opplevd forskjell. 

20161203_212939.jpg

20161203_213056.jpg

20161203_213133.jpg

Asiento-BMW-K75-K100-Cafe-racer-seat.jpg

Asiento-BMW-K100-Cafe-racer-seat-CRC136.jpg

Endret av ESveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K100en blir jo helt konge slik den blir bygget nå :mrgreen: Skulle hatt tak i en Luftmeister-potte, så hadde det vært komplett!

 

Nå er det vask og dill i garasjen fremover på meg:

Noen bilder fra vask av sykkel. Her har man grovvasket kåper og sykkelen generelt, så har man tatt av bakhjulet for å finvaske rundt kardang og mellomaksel, vaske felgen, under setet osv. Få bort all sand og skitt som fester seg i enhver krik og krok.
IMG_3906_r_zpswbaij7iq.jpg
IMG_3907%202_zpsx16gbipq.jpg
Bilde forfra viser en uvasket sykkel, da det ikke er begynt forran enda. Etter bildet ble tatt plukket jeg av hjulet forran også.
IMG_3909%202_zpsmwcchddj.jpg
Når alt er vekk skal jeg plukke av kåpene og finvaske under kåper og greier, og finvaske kåpene og gi det et lag voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en slik vaskerunde. Skal ta en runde på min så fort k100 står på egne hjul. Blir satt på gummi på hjulene til uka. Tror det blir Pirelli sport demon. Noen erfaring? 

Må også finne ut hvorfor ABS lampa lyser på K12rs'en. Har også en liten oljelekkasje rundt vannpumpa/registerdekseket. Må sikkert på med litt pakningstoff. 

Ellers kappa jeg framskjermen med dremel. Ble meget bra, selv om det nærmest var på frihånd. Kappet av 7cm bak og 5cm fram. 

Ellers er setet bestillt og kommer om 14dager. Det blir bra :) 

 

20161205_203857.jpg

20161206_065041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med del 1 av vintervasken, det som gjenstår er å flekke av kåpene og detaljvaske videre med tannbørsten. 

Etter å ha vasket alt utenpå, polert skruer og chrome med typisk avfettende midler, så skummet jeg ned sykkelen en siste gang med shampoo i tykke lag. Lot det virke litt før jeg forsiktig spylte av med hageslangen med ca. 60 graders vann. Siste rest av møkk rant av!

så blåse ned hele greia tørr med trykkluft i en halvtimes tid og starte opp og varmkjøre.

Det er herlig å se resultatene av nesten 30 timers arbeid :mrgreen: Varmtvann inni garasjen er helt sjef :wub: 

 

IMG_3915.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om eg ikke har sykkel nå, og aldri har hatt bmw sykkel må eg si eg setter veldig pris på denne tråden. Spesielt du Fredrik, og Esveen skal ha kreds for at dere omtrent holder prosjekttråd nivå her inne :) Gøy lesning hver gang!  

Høres forøvrig ut som öhlins er midt i blinken for deg Fredrik, ikke noe å stusse på.

 

Selv følger eg med på ktm exc 250/300 2 takt markedet, men tror ikke det blir noe før m3n er ferdig med runde 1.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Pirelli Sport Demon, så har jeg ingen videre erfaringer med de enn at jeg har kjørt rundt 17-18k med dette på mopeden. På vått og tørt føre var de fine. Men man pusher ikke akkurat naturens grenser på en moped:oops:

DSCF3941.jpg

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde Pirelli Sport Demon på første sykkelen min, ein 2006 mod. Kawasaki ZX-6R og eg kan med eine handa på hjertet og anre handa i ræva sei at eg ALDRI skal ha dei dekka meir. Livsfarlige på FUKTIG asfalt om ein skal køyra litt "aktivt" (nåke eg må innrømma ein gjorde ein del når eg va 18 og hadde motorsykkel :P) Sykkelen spant både her og der, men det viste ikkje på dekka i da heile. So dei e vertfall harde nok :)

Om du kun skal ha dei på ein cruisesykkel som ikkje ha moment på botn so går dei sikkert heilt utmerket fint an å kjøpa. Men på sportssykkel hadde eg aldri funne på å kjøpt dei igjen...

 

Du ser dei faktisk på første bildet her :)

44_-57873731_xl.jpg

44_617669694_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...