Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Er enig med deg Fredrik, har også lagt merke til at det har blitt en trend å kjøre uten hansker. Møtte 7-8 R-sykkler der alle kjørte uten i 80 sonen. 

Uansett, været er upåklagelig og jeg får kjørt sykkel hver eneste dag. 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å rote meg oppi Tindevegen her i helgen. Retur om Valdres, og fikk sjekka status på hytta som har stått urørt siden februar. Trollstigen hadde "åpnet" for sesongen, men RV 63 er fremdeles stengt rett før man tar av ved Langvatnet. 

Neste planlagte langtur er til Stavanger (Sandnes?) i slutten av juni. Har ikke kjørt Suleskard-vegen, så den er vel selvsagt. Er det noen andre godbiter (veibetær, så vel som matbetær) som må taes med underveis? 

IMG_20200614_124707.jpg

IMG_20200614_145648.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vindusshoppet litt etter en sånn sykkel i Tyskland i fjor. Bodde på et hotell rett i nærheten av en kombinert bil og mc-forhandler full av bayerske fristelser.. Har den fungert bra så langt? K1200rs-en runder nok 100 000 km i løpet av neste år. Ikke dét at den viser noe tegn til å gi opp med det første😂 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er meget bra. Lettkjørt og sterk. Tok litt tid å venne seg til boxeren, men nå har jeg knekt koden. Kombinert med quickshiften er det helt herrlig. Jeg pendler 3mil hver dag og må si denne er mye lettere å håndtere enn min forrige K1200rs. Jeg vurderer å bytte denne mot en høyere R1200GS/GSA pga. Sliter litt med nakken. Lagt den ut for å lodde stemningen. Noe for deg? 👍🤔🙂

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=179730316

 

Endret av ESveen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fremdeles til gode å teste BMW-boxer, men jeg har fått testet noen av de andre leketøyene.
Spesielt S1000R var jeg imponert over, det er en hysterisk morsom sykkel, og jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en.

Men så prøvde jeg denne, og da var jeg solgt. Herregud det er gromme greier. Her fra Våler med Senior MC for et par uker siden.
208 hk på en nakensykkel er vanvittig.

image.thumb.png.0efafae424d6f0313154c516153e5061.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 19.02, And-reas skrev:

Vindusshoppet litt etter en sånn sykkel i Tyskland i fjor. Bodde på et hotell rett i nærheten av en kombinert bil og mc-forhandler full av bayerske fristelser.. Har den fungert bra så langt? K1200rs-en runder nok 100 000 km i løpet av neste år. Ikke dét at den viser noe tegn til å gi opp med det første😂 😶

Boxeren er nok litt mer bedagelig når man skal få det til å gå, hvor K1200RSen må ned tre gir i normale landeveishastigheter før det skal bli noe greie på.

Min har gått 110 000km snart, og jeg går ikke med tanker om å bytte den ut faktisk.

8FADD1A5-7E8B-45EF-B1A4-DFA292279F3B.thumb.jpeg.51ee5657b359eb4890cb96b1dbf4655f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei, så denne tråden nettopp, artig ! Selv kjører jeg for tiden en KTM690SM på veien, har 2 GSXR1000 til banebruk, en ren superbike (bildet), og en endurance rigget (stor tank m quick fill, hurtigskift av hjul, mm) pluss en gammel GSXR750 (racerigget) som barna/mekanikere får låne til trening. Har alltid drømmer om noe bedre, f.eks BMW S1000RR (m. M pakke) for banen, og KTM1290 Superduke for veien, må ha planene klar om de ringer fra Hamar 😀

8A76E4A1-52CD-4C10-94D7-C0122EE61000.jpeg

3958FD8D-C4D4-4A71-8C71-ADFB9A2199DC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha vært inspirert av blant annet @ESveen og @FredrikE24 har jeg endelig fått tatt mc-lappen og vært på tur med min egen BMW motorsykkel. En 2011 R1200R ble kjøpt inn sist vinter, men et kragebeinsbrudd har forsinket prosessen med å få tatt førerkort. Men nå er det altså endelig på plass. Her er sykkelen min på tur i Lurdalen utenfor Kongsberg.

IMG_5848.JPG

Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...