teerex Skrevet April 16 Skrevet April 16 (endret) Snart er det 20 år siden jeg kjøpte min 2005 K1200R, den gang omtrent det raskeste man kunne kjøpe når det kom til kjapp akselerasjon. Ble noen lokale dragrace og et par seire med den også, før det gikk litt galt i 2008. Mest galt med sykkelen, ikke med meg (bare såret stolthet). Men det skal vi ikke rippe opp i her, bare ta vare på de gode minnene jeg fikk med 18.000 km på bortimot 4 somre med den ☺️4 Foto fra Night of Thunder, Evenes lufthavn i 2007 tipper jeg. Her fra dragrace på Aspelund (Finnsnes). Det nyttet ikke med Hayabusa Endret April 16 av teerex mowz, Otis, RNJ og 5 andre reagerte på dette 8
mowz Skrevet April 17 Skrevet April 17 (endret) Litt småfiks på våren 🙂 - Byttet fra sort til sølv lokk på kamkjedestrammer (sølv = BMW's løsning på kakling ved kaldstart da denne bygger noen mm ekstra). Funket meget bra - Olje og filter - Nye holker. Litt køddent pga. de originale var limt mot varmeelementene, men det gikk med litt tålmodighet Fikk kjørt meg en tur i go'været og 🌞👍 Endret April 17 av mowz MGunders, Ampera, teerex og 9 andre reagerte på dette 12
TRF Skrevet Juli 22 Skrevet Juli 22 Det var litt tilfeldig at jeg tidligere i år svippet innom denne tråden, men ble da obs på den nye bolten til strammeren som @mowz beskriver over her. Byttet denne og raklinga ble noe bedre på min S1000R. Jeg har en 2015 S1000R med quickshift, men da bare oppover. Jeg har bitt meg merke i at denne på rundt 200, litt over kanskje, ikke fungerer. Jeg tenkte at det var snålt og kom på at @mowz har vel hatt din s1000rr ei stund. Har du opplevd dette? Ingen feilkoder eller noe med ISTA. Det slo meg at det jo ikke er umulig at lufta rett og slett dytter nok på clutchhendelen til at den første bryteren aktiveres (og da kutter den ikke tenning basert på lastcelle lenger), men fortsatt litt rart. Har noen her erfaring med dette problemet?
mowz Skrevet Juli 22 Skrevet Juli 22 3 timer siden, TRF skrev: Det var litt tilfeldig at jeg tidligere i år svippet innom denne tråden, men ble da obs på den nye bolten til strammeren som @mowz beskriver over her. Byttet denne og raklinga ble noe bedre på min S1000R. Jeg har en 2015 S1000R med quickshift, men da bare oppover. Jeg har bitt meg merke i at denne på rundt 200, litt over kanskje, ikke fungerer. Jeg tenkte at det var snålt og kom på at @mowz har vel hatt din s1000rr ei stund. Har du opplevd dette? Ingen feilkoder eller noe med ISTA. Det slo meg at det jo ikke er umulig at lufta rett og slett dytter nok på clutchhendelen til at den første bryteren aktiveres (og da kutter den ikke tenning basert på lastcelle lenger), men fortsatt litt rart. Har noen her erfaring med dette problemet? Raklingen ble veldig mye bedre på min Nei ikke opplevd dette, hadde en gang problem med "BRAP" som det heter på fagspråket (at den bare sier braaaap/tenningskutt men ikke går inn i nytt gir) men det forsvant etter en re-learn av girkassa hvor du resetter adapsjoner og du da må sykle gjennom girene i en viss stund for å lære den gir-posisjonene på nytt. Synes det høres rart ut. Den er vel laget for å kjøre i over 200 uten problemer. Det er vel bare å ta en ny tur og holde clutch hendelen litt fremover og se om det funker da.
TRF Skrevet Juli 22 Skrevet Juli 22 Interessant det du sier om "brap" - det skjer av og til når jeg er litt slurvete og ikke legger nok trykk på - mao, litt lav terskel på signal fra lastcella før den kutter. Kanskje jeg skal ta meg bryet med å resette dette. Takk for tips Ja absolutt bare å teste på nytt, ideen dukke opp når jeg skrev innlegget fordi jeg ikke helt kan forstå hvorfor den gjør dette, men den gjør det konsekvent. Derfor også litt interessert om andre har opplevd det samme.
mowz Skrevet Juli 23 Skrevet Juli 23 Det er definitivt lurt for å være bestemt når man legger inn nytt gir, spesielt 1-2 gir. Kan være verdt ett forsøk og prøve, din må vel opp i en av de høyere girene antar jeg i den hastigheten så kanskje det er noen av de høyere girene som ikke er riktig kalibrert siden det kun skjer over 200. Har ikke noen andre gode forslag. Det kunne jo vært noe med lastcellen og forspenning på denne, men da burde det vel ikke vært begrenset til kun hastigheter over 200.
The Quark Skrevet September 17 Skrevet September 17 It's such a perfect day... I'm glad i spent it with you! teerex reagerte på dette 1
teerex Skrevet September 17 Skrevet September 17 Aha.. ikke bare BMW MC her naturligvis. Jeg har denne her, en rimelig men veldig herlig sykkel å kjøre. Selv for meg som har hatt sykler med over 100 hk mere tidligere Men man blir jo voksen en gang.... Nå har jeg ikke fått brukt den i år. Må få skrudd den sammen etter bytte av kam for 10-12 hk ekstra. Men det er jo egentlig fort gjort, bare det blir for kaldt til å gjøre andre ting ute. Båt og elsykler skal også ha sin tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå