Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mulig og prate om noe som helst annet enn BMW i denne forumdelen?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

og jeg synes det er irriterende at Fredrik 90 er fritt vilt - spesielt i Tulletråden. Går man gjennom en uke av Tulletråden vil man lese side opp og side ned fra brukere som hakker helt uprovosert på Fredrik 90. Legg fra dere den mobbingen over internett, og få ut aggresjonen et annet sted.

oi oi oi...rooo deg ned nå mister! Er DU som alltid skal hakke ned på meg...jeg har sluttet å hakke ned på fredrikene, da det ikke gagner noen og bare skaper drama og krangel... Så vær vennlig og ikke inkluder meg i noe sånt!

Du er dog veldig flink til å spre aggresjon og hat over nettet.... og det tror jeg flere er enige med meg om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en tråd som omhandler en Nissan Leaf Bmw relatert fordi han hadde en e39 før?

Eh??

 

Absolutt iom. at Nissan Leaf er en direkte konkurrent til BMW i3. Det er nettopp disse konkrete relasjonene du åpenbart ikke helt forstår at er interessante her inne... :)

 

http://www.dinside.no/925808/duell-bmw-i3-mot-nissan-leaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slik jeg ser det så kan man med god samvittighet opprette en "200sx vs e36: hvilken bil er best som ungdomsbil/driftebil/førstebil" osv osv...

 

Helt utrolig at folk ikke klarer å forstå at det må være en relasjon eller sammenligning med bmw for at temaet skal være passende her på forumet. Moderatorene klarer nok fint å skille på tråder som er opprettet med hensikt å diskutere andre ting enn bmw, men med bmw i topic eller innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden du beskriver hadde nok gått gjennom, men oppretter noen en "Min 200sx" med filmer, prosjektutvikling også videre så hadde den nok blitt stengt. Da er det pussig at en ren "Min Tesla" tråd får overleve. Slik jeg ser det er det ingen helt klare retningslinjer på hva som er lov og ikke lov, selv skulle jeg ønske takhøyden var generelt litt høyere. Det er mange fine og interessante tråder som har fått dukken fordi åpningsinnlegget har vært formulert på feil måte og derfor har tråden blitt stengt fordi det ikke direkte om BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye kverulering og "jeg har rettigheter!!!"-aktig tankegang - og jeg synes det er irriterende at Fredrik 90 er fritt vilt - spesielt i Tulletråden. Går man gjennom en uke av Tulletråden vil man lese side opp og side ned fra brukere som hakker helt uprovosert på Fredrik 90. Legg fra dere den mobbingen over internett, og få ut aggresjonen et annet sted.

Det er dessverre noe jeg så smått har blitt vant til, når man er fritt talende og så aktiv som meg så er det noen svake sjeler som faller for fristelsen å sette ett horn i siden. Noen bare har det ikke greit med seg selv og da er det lettest å la det gå ut over andre (i tillefelle meg) for å føle seg bedre, da gjøres det best på ett nettforum hvor de kan si akkurat hva de vil om vedkommende uten å stå face to face. Effektiv men meget pinglete ;)

Hva med han som samler alpinaer her på forumet og parkerer dem i garasjen...er de entusiaster?

Bare spør...siden de ikke er registrert engang...

Det vil jeg si de er når de har en garasje full av Alpina biler, det er kostnaden av skilter som gjør at de sikkert ikke er registrert. Det ikke tykkelsen på lommeboka som avgjør om man er entusiast eller ikke, men hva man gjør ut av interessen :)

oi oi oi...rooo deg ned nå mister! Er DU som alltid skal hakke ned på meg...jeg har sluttet å hakke ned på fredrikene, da det ikke gagner noen og bare skaper drama og krangel... Så vær vennlig og ikke inkluder meg i noe sånt!

Du har skjerpet deg så det skal du ha, men du har noen sånne små spydige tilstikk av og til gjerne rettet mot bilene mine av alle ting....

Er en tråd som omhandler en Nissan Leaf Bmw relatert fordi han hadde en e39 før?

Eh??

Ja det er den i høyeste grad da det gjøres ett stort nummer ut av at nå er det slutt på bensinslukende BMW som bruksbil, så blir det diskutert i tråden hvorvidt den økonomiske besparelsen virkelige er så stor med en Leaf kontra en eldre E39 :)

I så måte kan man strekke strikken langt. Er det lov å lage en tråd om 200 sx da den kan sammenlignes med E36 som ungdomsbil, driftebil etc? Det er bare å bruke fantasien da man oppretter en tråd, så...

Det synes jeg bør være lov, da måles BMW opp mot andre alternativer og det er noe som ofte diskuteres i forskjellige tråder :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så måte kan man strekke strikken langt. Er det lov å lage en tråd om 200 sx da den kan sammenlignes med E36 som ungdomsbil, driftebil etc? Det er bare å bruke fantasien da man oppretter en tråd, så...

 

Helt klart... og Wicky har tidligere i denne tråden gitt et godt eksempel på hvordan man skal gjøre dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt standpunkt er iallefall dette: er det tekniske utfordringer/problem som er overførbare mellom bil til bil/merke til merke (dynamo, bensinpumpe, like innsprøytingssystem, oppheng osv), så har det en viss verdi å ha slikt på forumet. Ikke nødvendigvis interessant lesning nå, men om 3 år når det lyser i ladelyset eller dunker i venstresvinger i forstillinga på kjell propell sin bil, kan han dra nytte av tidligere tilsvarende erfaringer. Lese om Tesla/200sx i en "min bil"-tråd føler eg ikke hører hjemme her. Det finnes egne forum for slikt. Ser ikke for meg nytteverdien heller, om noen har teslainteresser går de vel heller på tesla/elbilforumet og finner info, enn til bimmers?

Moderatorer kan jo godt ha en annen mening, men da håper eg en eventuell tråd i framtiden der noen går fra e36 coupe til 200sx får stå, så lenge noen sammenligninger blir dratt. Likhet for loven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet åssen man kan gjøre dette, men da jeg for litt siden oppdaget at sjøbuse hadde stengt en tråd kun fordi det handlet om et annet merke ble jeg provosert. Skrev at man kunne gjøre om tråden (egentlig bare fjerne hvilket merke det omhandlet) så hadde tråden kunne fungert som en generell tråd for alle merker, da den egentlig ikke var avhengig av et merke i det hele tatt. Men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er jo litt dumt at man har så rigide regler at så lenge man vet hvordan man skal formulere en tråd, så får den stå, men om man er fersk og lar det stå til, så blir den lukket. Innholdet/meningen kan være lik, men formuleringen gjør om den får stå eller ei. Omtrent som en nevnte tidligere her, om trådstarter hadde fryktet tilsvarende skulle skje med sin bmw og ville ta preventive tiltak, da hadde den vel fått stå. Likt budskap, forskjellig ordbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens samfunn velger mange å lappe de opprinnelige problemene ved å hakke løs på andre mer bagatellmessige problemer.

 

Jeg tror folk rettogslett er for late til å ta tak i tingene som virkelig betyr noe.

 

For å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan en så triviell greie kan skape så mye uhygge. Hvis man vil diskutere andre ting enn BMW er jo tulletråden kjempefin, den har dessuten desidert flest lesere så muligheten for faktisk respons er om noe høyere der enn noe annet sted.

 

Det forundrer meg enda hvordan folk her inne klarer å snu enhver liten diskusjon til noe stygt, nå har ikke jeg mye menneskelig omgang i det virkelige liv, men jeg håper håper håper at folk er greiere med hverandre der enn her på verdensveven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper jo ikke på de opprinnelige problemene? Man må jo være litt dum for å tro at et problem forsvinner ved å fokusere på andre problem i stedet. Man kan få satt det opprinnelige problemet i perspektiv, men det hjelper kun om det opprinnelige problemet var en fis i forhold til de andre problema men heller vil fokusere på. Tror ikke det gjelder meg iallefall. Fredrik90 calla meg faktisk ut på det en gang, at hver gang eg var i kranglehumør var det seint på kvelden når eg tydeligvis kjeda meg. Han gjennomskua meg glatt..

Men dette blei avsporing, tilbake på sak. Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...