Werther Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Jeg synes i likhet med en del andre brukere at det er hyggelig å se eldre bilder som inneholder biler. Kom over en slik tråd på et litt dødt forum for italienske biler, og jeg skulle gjerne sett slike bilder fra 1960/70/80- og 90-tallet her på Bimmers også. Husker en bruker her som blant annet la ut et bilde av familiens røde E30 325, knipset i 1986. Samt at Fredrik har også lagt ut en del opp gjennom årene. Har noen lyst å dele gamle bilder i denne tråden hadde det vært knall - utdyp gjerne med litt historie på bil og mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Artig tråd. Jeg har scannet inn en god del lysbilder hos foreldrene mine, og selv om de aldri har vært noe spesielt bilinteresserte er det likevel en god del bilder fra bilferier og andre ting som er litt morsomme i dag. Dessverre var derre før min tid, så historiene kjenner jeg ikke til, men jeg skal ta å kopiere de neste gang jeg er innom, og legge de her om tråden fortsatt lever. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2013 Share Skrevet Desember 29, 2013 Artig tråd, dumt jeg ikke er så gammel at jeg har noe særlig spennende å legge ut. Men mulig der er råd å finne noen gamle bilbilder i fotoalbumene fra tidligere år før min tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Hvis ikke det dreier seg bare om Bmw,tror jeg at kan bidra litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Artig tråd, dumt jeg ikke er så gammel at jeg har noe særlig spennende å legge ut. Men mulig der er råd å finne noen gamle bilbilder i fotoalbumene fra tidligere år før min tid Du har tidligere nevnt at bestefaren din kjørte taxi, og at du hadde bilder av bilene hans?.... Eller om du har bilder av den E34en onkelen din kjøpte ny. Hvis ikke det dreier seg bare om Bmw,tror jeg at kan bidra litt. Sleng ut! Så får vi se hva høvdingene i grønn skrift (moderatorene) sier. Faren min og/eller jeg har rotet vekk våres familiebilder, så aner ikke hvor de er for øyeblikket. Hadde derimot vært trivelig å se andre sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Jeg kan iallefall legge ut min fars to første biler. Det var en 1964 Mercedes-Benz W110 og en VW Boble (som nok egentlig var tiltenkt min mor). Mercedesen ble kjøpt ny, men boblen tror jeg var et par år gammel da han kjøpte den. Han var rundt 30 år gammel da han kjøpte bilene. At han fikk bil såpass sent skyldes at bilrasjoneringen etter krigen først opphørte i 1960. Fredrik 90, wicky124, -Roger- og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Begynner med tre bilder av mine foreldres Opel Rekord C, 3-dørs "van". Jeg vet dessverre lite om både bil og hendelser, men bildene er fra tidlig 70-tall. Her er bilen parkert utenfor huset som ble bygget noen få år tidligere. Jenten på panseret er søstern min, så utifra det vil jeg tro at bildet er fra 71 eller 72. På telttur i samme tidsepoke, jeg aner dessverre ikke hvor bildet er tatt. Nok et feriebilde, her utenfor Nordseter-bua på Lillehammer. Fredrik, Werther og -Roger- reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Jeg kunne jo ikke være dårligere enn min far så min første bil var en 1984 Mercedes-Benz W201. Bildet er tatt på Rondablikk i 1985. Min første BMW kjøpte jeg i 1988 og det var en 1987 E30 320i. Bildet er tatt i Lloret de Mar, Spania i 1988... -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2013 Jeg kunne jo ikke være dårligere enn min far så min første bil var en 1984 Mercedes-Benz W201. Bildet er tatt på Rondablikk i 1985. Var det denne frekke Peugeot 505en som sådde frøet for dine framtidige kjøp av ymse Peugeoter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Morsom tråd! Følge med her selv om jeg ikke har noen bilder fra 70 og 80 tallet fra pappa sine japse-kjøp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 30, 2013 Share Skrevet Desember 30, 2013 Kom over et par bilder til med Rekord C-en over her. ...fortsatt tidlig 70-tall, noe man ser tydelig. Mest sannsynlig fra samme telttur som over her, og fra østlandet et sted. Her er fra en ferjekø, noe som mest sannsynlig tyder på vestlandet et sted. Jeg vil tro dette er fra ferien året etter. De fleste bilene på dette bildet er dessverre et ganske så sjeldent syn i dag. Og et til fra teltturen. Jeg vet ikke helt hvem dette er, men de ferierte ihvertfall med foreldrene mine. Legg merke til at det er både øl- og tobakksreklame. I likhet med nå var det visst også litt mangel i norskopplæringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Tar meg den frihet og varter opp med denne flotte klassikeren (du har neppe sett en siste årene) med min samboer i forgrunnen av bilde. Kommer med egne bilder av biler senere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Var det denne frekke Peugeot 505en som sådde frøet for dine framtidige kjøp av ymse Peugeoter? Nja... helt på begynnelsen av 80-tallet hadde min far en Peugeot 505 (fine biler med bakhjulstrekk), men det var egentlig suksessen 205 hadde i legendariske Gruppe B som inspirerte meg til å kjøpe en 205 GTi. Etter den fulgte flere forskjellige modeller fra Peugeot... 205, 106, 306, 405 og 406 (tre stk. som familiebil). Det man skal være oppmerksom på er at Peugeot på 80-tallet hadde en mye høyere status enn idag (fullt på nivå med VW idag). De spyttet ut den ene artige modellen etter den andre. Tenk bare på at 405 kunne fås med 4x4 og opp tom. 220 HK. Dette var på en tid da BMW´s kraftigste ordinære 3-serie het E30 325i og hadde 170 HK. Peugeot gjorde det stort i mange kjente løp inkl. Paris-Dakar og Pikes Peak. I min bok gikk ting helt galt for Peugeot da modellene 307 og 407 kom på markedet. Dette er en helt annen biltype enn de glimrende forgjengerne 306 og 406. Peugeot´s gullrekke er 205, 106, 306, 405, 406 og tildels bastarden 309 (som i utgangspunktet var en Talbot)... http://www.youtube.com/watch?v=-PZ5J3GLSYI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2013 Helt enig i at Peugeot har famlet i mørket de siste 10 årene. De siste jeg likte var 406 og 206 RC. I dag er Peugeot en brødbil-produsent som verken tilbyr fransk sjarm eller ingeniørkunst - når de designer biler legger de mer vekt på fotgjengersikkerhet enn kjøreegenskaper. Mulig kvaliteten er økt marginalt, men de mistet noe på veien. Faren min eide en kort periode en svart Peugeot 505 2.2i sedan. Den var en gammel UP-bil (man ser en tilsvarende som deltar biljakten i Olsenbanden-filmen fra 1984) som var meget godt utstyrt med blant annet soltak, el vinduer, svart skinn og manuell. Sammenligner man den med tilsvarende BMW faller E28 helt igjennom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 nyeste pug gti er igrunn ganske feit... Men nå sklir denne tråden ut...Jeg vil se flere gamle bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå