RS-Heggem Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Fiat 500? Søk på Google, og legg til ordet rust. Sent from my RM-892_eu_sweden_243 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Ville vertfall uten tvil gått for e39 facelift. Bedre motorer ( Bensin vertfall ) og jevnt over en annen bil.. Er mange små forskjeller som merkes godt om man går fra preface til facelift. Har selv 520d som jeg synes funker greit til sitt bruk:) Denne får man med ok kjøring i 60-80 soner ned i 0.5 blank. Kjørte Stryn-Tønsberg som er 700km ca. på dårlig føre og ved mye blandet kjøring på 0.49 på kjørecomp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2014 Hehe, da holder jeg meg til BMW... Vurderer egentlig også å importere fra Sverige. Jeg kan svært lite om dette og ville gjerne likt og få en liten inføring i hvordan dette gjøres og om det er lønnsomt? If so, hvilken måte? Alternativ eller vanlig? Hvordan er prosedyren fra jeg drar ut av døren hjemme til bilen står i gården med Norske skilt? Hvis totalprisen blir OK, kan dette være aktuelt, men da blir det en bil jeg har over lengre tid enn et halvår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 når du "vingler" mellom E39 og Fiat 500 da har du jaggu ikke bestemt deg hehe jeg hadde nok valgt noe likt ja http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=46394853 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2014 Hehe Nei, jeg har nok ikke bestemt meg riktig ennå, har veldig lyst til å holde meg til BMW og gjerne e39 med diesel, men syntes det er litt skummelt pga. de tingene (swirlflaps?) som kan løsne i innsuget, falle videre ned i motoren, og dermed føre til havari. På den andre siden har du bensin, men med forbruket disse bilene har pga. tyngden og i tillegg til at 95% av dem har automat, blir det temmelig dyrt for drivstoff i mnd. Holder jeg meg på BMW siden, noe jeg definitivt vil, er e36 et godt alternativ. Men det er svært få velholdte og pene biler igjen, i hvertfall til salgs her i Norge. Av den grunn vurderer jeg import, dette er jo forholdsvis lette biler og som oftest med manuelt gir, som fører til lavere forbruk. Jeg tror jeg har bestemt meg og planen faller på og hente en original M-tech e36 i Sverige i løpet av uken, "dessverre" kun en 320i, men like greit mtp. forbruk. Nå trenger jeg kun og lese meg litt opp på import -delen, så blir det bil Setter stor pris på gode svar i denne tråden, men om noen kan forklare meg litt mer om import steg for steg via PM, så setter jeg enorm pris på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Har lenge tenkt på at min neste bil skal bli en Bmw diesel selv men i og med at jeg kjører over så små avstander er jeg redd for at det kommer til å tette seg både her og der. Når det gjelder Swirlflaps er jeg ikke så redd for det, det er jo bare å kjøpe sånne blendelokk, etter hva jeg har lest meg frem til er det en ganske grei operasjon med å bytte swirlflapsene ut med disse lokkene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Magnus Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Tar ca 1 time å fjerne flaps. Samt at dy får fjernet gammel sot Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 520d på e39 har ikke flaps. Men alle de andre har det. Men som det er sagt så er det ikke så vanskelig å sette blendelokk på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Hvordan klarer folk å få bensinsekserne sine til å bruke så mye? Må jo være automat, tung høyrefot og masse køkjøring. Jeg hadde en E39 525i som brukte 0,9 på blandet kjøring, og ikke med spesielt lett høyrefot. Var helt nede i 0,65 på langkjøring med vinterdekk. Riktignok med manuell kasse. Man bør ta med i beregningen at M52/54 er mer eller mindre skuddsikre da. Det er også en del av regnestykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Jeg vil tro manuell kasse, spiller en enorm rolle på forbruket, hadde det vært flere bensin biler av e39 karosseriet på finn.no med nettopp det så hadde det vært ett lett valg for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Tja. Forbruket er ikke så forskjellig med automat. Langkjøring med 523i eller m54 520i med automat er ca 0,75-0,80 og blandet er ca 1,1-1,2 men blandet kjøring påvirker forbruket svært mye avhengig av fart og kryss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 Kan nok legge til litt hvis dere ser bare på computeren. Den er ikke alltid til å stole helt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 5, 2014 Share Skrevet Februar 5, 2014 0.65-forbruket mitt ble målt mellom Bergen og Trondheim, med tripteller og bensinpumpe. Computeren var vel nede i 0,62 på det laveste der. Computeren i E92 oppleves faktisk ganske korrekt når jeg sjekker. Tror ikke den i E39 var så ille heller. Men uansett. Trådstarter sier det blir mye køkjøring, og da blir en E39 med automat og bensin for tørst for han. Bare prøv å finne en som ikke er overpriset, slik eldre dieselbiler har en tendens til å være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Februar 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2014 Det er akkurat det... Høye priser på e39 diesel, i forhold til hva jeg føler de er verdt. Derfor velger jeg meg en godt vedlikeholdt e36 fra Sverige med manuell girkasse, havner på en ganske god total pris. Prisene på e46, etter min mening helt på jordet, de går fra 20 000 og helt opp til 300 000kr, så det blir det definitivt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå