Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Nei tenkte å søke litt på ebay ja...men det får bli i helgen... nå har jeg en audi a6 2000mod 2,4Quattro som trenger å shines litt før jeg selgern på finn.no... :P

Du må vel ha en liten bilselger i deg? Kjøper å selger fortere enn fy, har du mx5 enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mx5en ble solgt til fordel for å få plass til gamle coupeen min..så hadde jeg litt ekstra til overs, så jeg kjøpte en Audi A6 2000 mod 2.4Q for 9000kr... ryker vel på finn for 25 snart...

 

Men nå har jeg hatt begge mercene i over ett år så...selv om C klassen skal selges nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kanskje jeg skulle hatt en generell biltråd om min bilverden... Nei hadde ingen generell biltråd (tror jeg?) har jo ikke hatt bmw på evigheter, så har ikke laget noen tråd på lenge.. Men ja.. kanskje en moderator kan flytte tråden over til offtopic delen? Blir en del forskjellige biler her fremover... Satser litt på kjøp og salg på vårparten..mange som selger billige biler siden de ikke vil betale årsavgiften..har sett fine e39 520 bli solgt for 7tusen kr... så er mye penger å tjene om man er rask på avtrekkern og har litt kapital liggende..

 

Men nå tenker jeg på å spare opp ett lager med dekk og felger...Om noen husker det, så punkterte jeg vel totalt 10ganger ifjor sommer... og 2014 starter ikkeno dårligere enn det... forrige uke, på vei hjem, så hørte jeg klinkeklirre lyder fra ene bakhjulet på E klassen..tenkte jaja er vel en stein ett eller annet sted... men denne lyden var mer "nå subber det no metall på asfalten" -aktig... så bøyer med ned og ser...Joda.. indre ring på bakfelgen har bare detti av...

 

index.php?action=dlattach;topic=60053.0;

index.php?action=dlattach;topic=60053.0;

 

Hvordan kan dette skje? Ser ut som ett kirurgisk snitt hele veien rundt...dekket holdt lufta og det var ingen merkbar endring i kjøringen..kun en klirrelyd siden den metallringen rulla rundt oppå drivverket... Etter at jeg kom meg rolig hjem, så bytta jeg bare over til sommerhjul fra C klassen...

 

index.php?action=dlattach;topic=60053.0;

 

C-klassen blir klargjort for salg i disse dager..Må bare få brukt den på en bursdag imorgen.. så levere den inn til en forhandler på mandag slik at han kan selge den for oss... Audien trenger å få satt på plass flexirøret til eksosen..og bytte en foring i forstillinga til eu-kontrollen..så ryker den på finn og jeg blir da på utkikk etter en ny "tjenepengerpåden"-bil... 328iA blir stående ute til jeg får samlet deler til den..så skal en kompis som jobber på bmw-verksted skru på den 2 kvelden før den er hel og fin igjen..Den skulle egentlig selges videre da vi fikk den VELDIG billig...Men jeg liker sekser lyden samt den er ganske ålreit utstyrt og en god bil å kjøre.. Men man vet aldri.. om budet er riktig på den så forsvinner nok den også..

 

Neste helg skal jeg til ett sted i nord trøndelag som heter Sprova... og hente tilbake min gamle kjæreste..Benzeline... En vakker liten skapning fra 1983..Petroleumsgrønn med lys sandfarget interiør... jeg solgte henne for 2-3 år siden og har angret siden da..Har endelig fått muligheten til å kjøpe henne tilbake...og da må man bare gjøre det :)

 

64_1800231216_xl.jpg

64_640179533_xl.jpg

 

Denne bilen trenger nye hjulbuer bak (under kromlistene er det rust) samt en hellakkering (litt fargenyanse forskjeller) før den er helt strøken..Men det er ikke prioritert denne sommeren..Da skal den kun eu-godkjennes og cruises med :)

 

Ellers spares det til en Maserati Quattroporte (etter at jeg kansellerte  Tesla Model S) da jeg får inn denne ca 300tusen kr billigere fra Tyskland... Men dette blir en bil jeg kommer til å dele med mine to brødre.. Så blir en delt utgift på den..kanskje like greit med tanke på hva reservedeler etc koster til disse bilene...

 

Sånn...det var litt av min autofile verden... Min datter er visst også glad i biler..lager brummeblåseprrrrrt lyder når hun durer rundt på sin feminist-røde audi :P

 

 

post-42422-0-33023600-1394852411_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Når jeg fikk montert dekk på felgene mine snakket han karen om akkuratt det som har skjedd med felgene dine. Han sa at dekkene gnisset på felgkantene som førte til at de til slutt knakk. Mercedes hadde prøvd diverse smøremiddel som skulle eliminiere friksjonen, uten hell. Det var da snakk om standarddim på dekk og felg, fra fabrikk.

 

Oooh, den mercen ser rimelig strøken ut! Skjønner godt at du vil hente den tilbake igjen.

Litt mer tidsriktige felger hadde kledd den da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare jeg har sett en større biltråd, mulig du bare hadde endra navnet på en annen tråd til noe mer generelt.. Sykt det som skjedde med felgen da, har aldri sett at noe slikt før :P Quattroporte er groomme biler og skjønner godt at du vil ha en sånn! Lyden av dem er helt hinsides rå live.. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen leppe er det du har på w123? Lyst på en slik coupe selv, men manuell.. Vet merce burde ha automatkasse men er for ung for det.

 

 

Mener det er en Zender leppe uten at jeg skal være 100% sikker... er mange år siden jeg monterte den på... Nei aldri finn på å kjøp en slik bil med manuell...de er umulig å bli kvitt etterpå...grøtete og elendig giring... Du blir fort lei.. At du er ung har lite å si..en slik bil er kun verdt noe med automat.. de skal cruises med...ikke kjøres på bane med manuell... Automaten er såpass mye bedre at du aldri vil savne en mauell kasse i en slik bil...

 

Husk at nesten alle nye superbiler kommer med automatkasser... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Når jeg fikk montert dekk på felgene mine snakket han karen om akkuratt det som har skjedd med felgene dine. Han sa at dekkene gnisset på felgkantene som førte til at de til slutt knakk. Mercedes hadde prøvd diverse smøremiddel som skulle eliminiere friksjonen, uten hell. Det var da snakk om standarddim på dekk og felg, fra fabrikk.

 

Oooh, den mercen ser rimelig strøken ut! Skjønner godt at du vil hente den tilbake igjen.

Litt mer tidsriktige felger hadde kledd den da. :)

 

 

Dette er originale felger, med anbefalt dekk dimensjon fra fabrikant..og de er montert av BOS... Rart det bare knakk på en felg.. jaja lite å gjøre med det..fikk iallfall på sommerfelgeneveldig tidlig :P

 

Ja den coupeen er elskbar... gleder meg til å få den tilbake... Vil ha på originale 15toms...Men da blir den litt for...døll...rett og slett.. de felgene som står på er ekte works rezak felger.. og de er jo litt krysseik aktige.. synes de kler bilen godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...