Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Xenon er ikke harry, men det er djevelens verk å ha det i grøftlys eller ettermontere i hovedlys hvis du ikke har linse i lykta.. når man ettermonterer et så intenst og kraftig lys som xenon, og attpåtill setter det i en lykt med reflektor, så blender du alt og alle med et jævla irriterende lys! :)

LED er ikke like kraftig/intenst, og halogenpærer er beregnet for å stå i lylter med reflektor.

Skrevet

Det er ikke greit å bli blenda selv om det er lyst ute.  Som nevnt lenger oppe her så er xenon beregnet for linselykter. Setter du det i ei lykt beregnet for halogen får du masse strølys som lyser i hytt og pine og som er plagsomt for alle andre enn deg selv. 

Skrevet

Ikke av et lovlig grøftelys men et med xenonpærer. Greit at det blender mindre i dagslys men like fullt irriterende og ubehagelig pga alt strølyset. 

Og ikke prøv å innbill meg at en som putter xenon pærer i grøftelysene kun har tenkt å bruke de når det er lyst.  Disse står på sammen med angel eyesene døgnet rundt. Dette er de ultimate rånelysene.

Å ja jeg har gjort masse ulovlig i mitt liv og jeg vet at TS kommer til å putte xenon pærer i grøftelysene sine uansett hva jeg sier.  Poenget er at det er plagsomt for andre uansett hvor mye vi diskuterer. Ifølge trafikkreglene er det forbudt å blende andre trafikanter.

Skrevet

Men slutt da barn.

Vi har tusenvis av slike diskusjon tråder med samme evne og til trådstater husk å søke før du poster ny tråd. (forumregler)

Skrevet

Trenger ikke bli bra med ettermontert xenon i linselykter heller, er ikke alle linselykter som er så godt konstruert

at dem hindrer strølys. Har selv sett ettermontert xenon i dårlige linselykter mot en vegg, var mye strølys over linjen der,

i motsetning til en prosjektor som er laget for xenon. Bare så det er sagt. :-)

Skrevet

Men slutt da barn.

Vi har tusenvis av slike diskusjon tråder med samme evne og til trådstater husk å søke før du poster ny tråd. (forumregler)

Hvis dette forumet bare skulle tatt opp ting som aldri hadde vært tatt opp tidligere så hadde det vært langt mellom innleggene.

Skrevet

Hva skal man me søkefunksjon da, vis det bare er og opprette et nytt emne? Er jo enklere og søke og kanskje få svar med en gang. :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Hva skal man me søkefunksjon da, vis det bare er og opprette et nytt emne? Er jo enklere og søke og kanskje få svar med en gang. :smile:

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Kunne ikke sagt det bedre.

Men da må folk slutte og klage på rotete forum "finner ikke frem" rot ditt og datt. (og jo det er mange som har klaget på det).. Er jo ikke rart det blir rot når folk starter like tråder flere ganger i uken. Jeg har hvert medlem her nå siden 2007 og kan telle på fingrene mine hvor mange tråder jeg har STARTET. Har trengt mye hjelp og tips i løpet av de årene, men det har jeg funnet det ut uten å starte tråd fordi jeg har brukt SØKEKNAPPEN som også er en forumregel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...