awt Skrevet Mars 24, 2014 Share Skrevet Mars 24, 2014 Elektronikkdelen er jo det enkleste. Kunne selv tenkt meg hengerfeste, men det får holde med at 5-serien har. Ser ikke for meg at den lille motoren min har så veldig lyst på det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2014 Elektronikkdelen er jo det enkleste. Kunne selv tenkt meg hengerfeste, men det får holde med at 5-serien har. Ser ikke for meg at den lille motoren min har så veldig lyst på det heller. Hehe, ja det tviler jeg ikke på at du synes! Det er nok bare å hoppe i det, men jeg tror læringskurven blir bratt, og så lenge alt går bra så skal jeg være fornøyd tror jeg 118d er nok litt mer egnet til å dra henger/vogn enn en 116i ja, men 1200kg bakpå er jo ikke all verden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2014 Dag 2 av krok-montering, og jeg er ferdig med det enkle! Ble veldig bra, elsker å handle originalt, for da får jeg med sånn fin form som kroken og nøklene ligger i Neste blir å få på plass ledningene, må bare få et skjema som forteller meg hva som skal hvor, først... Og så et lite stemningsbilde før jeg kjørte hjem... Bimmer fan og ESveen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2014 Som forventet så gikk det ikke helt smertefritt å koble opp det elektriske til hengerfestet. Eller, alt gikk fint helt til jeg skulle koble meg inn i sikringsboksen under hanskerommet. Skjønner omtrent hvilke kontakter jeg skal inn på (X11004 (6-pol svart) og X11008 (10+5-pol grønn)), men sliter litt med å skjønne hvordan jeg får de ut, og hva som er stift/pin 1, 2, og 3. Er det noen (f.eks awt eller saltkjelen) som ut fra dette bildet kan bekrefte plassering av kontaktene og gi meg tips til hvordan jeg skal få ledningene på rett plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 27, 2014 Share Skrevet Mars 27, 2014 Kontaktene drar du lett ut ved å trykke på en liten hake (i dette tilfellet peker den mot deg her). Nummereringen står på selve kontakten (motsatt ende av den du ser nå), men det står som regel bare tallene i enden, så du må telle deg til hvilket "hull" pinnen skal i (litt vanskelig forklaring, men du ser det). Deretter er det bare til å skyve pinnene nedi. Noen kontakter må du ta av en hette først, men de tre fremste er ikke av den typen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 Hei igjen. Har ikke skjedd noe her siden sist, har vært lange dager på jobb og da blir bilen bare brukt, ikke skrudd på Men i helga erfarte jeg noe jeg såvidt har vært borti før: I køkjøring og mye start og stopp så begynner clutchen min å hakke/hoppe når jeg tar løs. Er ikke noe problem i fart eller under vanlig kjøring, bare under mye køkjøring. Snakka med en kompis som har en 318d med samme motor/gir og han har akkurat samme problemet. Noen som har tips til hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papperboy Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 jeg vet ikke hva det er men har hatt det på noen e36'er tidligere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 Clutch/svinghjul/registerkjede, sjekk PM! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Høres ut som det er det de kaller "clutch judder" på BabyBMW-forumet. I såfall et vanlig problem. Jeg husker ikke hva som er løsningen. Det har ikke vært aktuelt for meg siden jeg har automat. Søk på BabyBMW-forumet, så får du masse info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 8, 2014 Forfatter Share Skrevet April 8, 2014 I dag har jeg vært i kontakt med x-antall folk på ulike verksteder hos BMW, og kom til slutt over en hyggelig fyr på Bilia Skøyen. Han kjente til både problemer med clutch og IBS-sensor (som jeg også muligens har noe tull med). I følge han var dette et problem han hadde vært borti fra tid til annen, men han mente feil/dårlig bruk var årsaken, altså mye sluring. Mye småkjøring kunne også ha en innvirkning, visstnok. Han sa også at tomasse-svinghjulet ikke var like bestandig mot varme og sluring som de "gode gamle" svinghjulene og mente at eneste måte å finne ut av problemet var å fysisk inspisere delene. Foreløpig tror jeg ikke jeg gjør noe mer nummer ut av dette, men jeg kjenner at det plager meg og gir meg en smule vondt i magen. Ny clutch og svinghjul er ikke billig, hvert fall ikke hvis jeg vil ha verkstedgaranti på jobben...! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 8, 2014 Share Skrevet April 8, 2014 Jeg har litt av den hoppingen i min 06 118d også. Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen og ikke blitt noe være. Sent fra min HTC One via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snorrebmw Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Min er også sånn fra tid til annen. Men om heg endrer Kjøre mønster merker jeg ingen ting. Jeg hadde bare kjørt. Min bil(09-118d) har gått 66000 sliter normalt ikke Ut verken clutch eller svinghjul på disse km.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Jeg har også det problemet. Men det er helst ved kald bil og regn ute(av en eller aen merkelig grunn) går bort etter at bilen er blitt varm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snik Skrevet April 12, 2014 Share Skrevet April 12, 2014 Har også merket slik "lugging" fra stillstand til igangsetting i første når jeg tenker meg om. Har kun skjedd et par ganger og håper det ikke er noe som eskalerer. Har kun merket det på kald bil i regn som andreaskarm her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Interessent at dere merker det ved kald bil og regn, ganske motsatt av min opplevelse. Men virker som dette er et kjent problem hos flere, uavhengig av kilometer, det kan jo tyde på at det ikke er prekert å gjøre noe med det, kanskje heller være obs på kjøremønster og sluring. Kjørte 100 mil i går uten problemer, satser på at det fortsetter sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå