Gå til innhold

Sommer dekk nankang å minerva,bra eller dårlig?

sørsia73
 Share

Anbefalte innlegg

Du får hva du betaler for enkelt og greit.

Kjøper du billig kina dekk så ikke kom å klag den gangen dekket går i stykker i 100km/h +, og du havner i en ulykke pga dette.

Har selv erfaring med 1år gamle nankang dekk som plutselig gikk i stykker på motorveien ved langdistanse pendling.

Selv om det egentlig er importørene som burde stått ansvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier det jo litt selv der da, det er fire ledende dekkmerker i mine øyne, michelin,nokian,goodyear, evnt kansje dunlop.

å det er jo en grunn til at det er så mange andre dekkprodusenter som gjør det bra med et godt rykte. hadde alt av de andre produsente vert livsfarlig som mange her mener så hadde det jo ikke gått rundt, det sier seg jo selv.

å folk misforstår meg , jeg sier ikke Nankang er best i hele verden, jeg sier bare at det er ikke dritt dekk

Pirelli er å et meget oppegående merke :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du ikke har prøvd nankang iløpet av de siste 2-3 åra......

har bla jobbet på dekksenter så har prøvd det meste å bare det å si at nankang ns2 og ns20 er drittdekk taler for seg,da har du ikke prøvd de.

etter min mening så knuser de både kleber og fulda og falken, så det og henge ut nankang bare fordi det er china navn på det blir litt for dumt.

Og hvordan i guds navn kan du påstå noe så dumt? Jeg kjørte Nankang NS-20 på min W211, så jeg vet utmerket godt hva slags dekk det er.

Er man vant med drittdekk, så er sikkert disse greie. Men de er ikke sammenlignbare med skikkelige dekk fra Dunlop, Michelin, Conti osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fortsatt mye dårligere en tilsvarende premiumdekk, at du har blitt vant til søppeldekk er en annen sak.

Ser ikke helt vitsen med å kjøpe dyre, spreke biler. Men så spare seg til fant med drittdekk, som ødelegger mye av kjøreopplevelsen.

Kan no hvertfall si med engang her at kjøre com. ble mye bedre med nankang enn de som er litt dyrere som jeg tidligere har hatt som nexen, toyo og michelin. 

Lite støy,sporer ikke, aldri sluppet ved hardt pådrag (gjelder da som nevnt tidligere våt og tør vei) Og slite sterke som jeg tar med i tenkingen ved bestilling av nye dekk siden min bil er senket. Så å kalle det søppel dekk er litt for langt (da har man rett og slett ikke peiling) kanskje søppel dekk for de som kjører på bane, legger brei, burner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan no hvertfall si med engang her at kjøre com. ble mye bedre med nankang enn de som er litt dyrere som jeg tidligere har hatt som nexen, toyo og michelin. 

Lite støy,sporer ikke, aldri sluppet ved hardt pådrag (gjelder da som nevnt tidligere våt og tør vei) Og slite sterke som jeg tar med i tenkingen ved bestilling av nye dekk siden min bil er senket. Så å kalle det søppel dekk er litt for langt (da har man rett og slett ikke peiling) kanskje søppel dekk for de som kjører på bane, legger brei, burner osv.

Du motsier deg selv der...Søppeldekk for de som setter pris på godt grep, lav støy og sporing. Kanondekk for de som trenger harde dekk, som ikke slites. og er lett å burne med.

Men klart, vi har forskjellige krav her i livet. Noen liker dattera, andre liker mora osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsier meg selv nei? dom du? :stupid:  vet jo i aller høyeste grad hvordan MIN bil oppfører seg med disse dekkene i forhold til de andre jeg har prøvd som bla. er dyrere merker og kanskje har bedre rykte(som man ikke alltid skal stole på) eller mer kjent på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt 1 dag med MPSS så er jeg IKKE fornøyd med hvor mye de støyer...grepet er sikkert bra, men det er det jo alltid når man har Quattro..dekkstøyen var i alle fall ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsier meg selv nei? dom du? :stupid:  vet jo i aller høyeste grad hvordan MIN bil oppfører seg med disse dekkene i forhold til de andre jeg har prøvd som bla. er dyrere merker og kanskje har bedre rykte(som man ikke alltid skal stole på) eller mer kjent på markedet.

Hvor gamle var de dekkene du prøvde før nankang?

nye nankang vs nye kuhmo f.eks... (som også er billig merke)

Nexen er faktisk et greit dekk, eneste grunn til at dette gjør det dårlig i tester er at det slites veldig fort (N6000)

Men det er langt opp til kvalitets dekk.

Men for all del de som ønsker det må gjerne kjøre på såpe føre hver gang det er fukt på veien...

kjøpte Nankang for å ha som slurehjul på gamle bilen, og jeg klarte ikke komme i nærheten av de rundetidene jeg hadde med conti i samme dimensjon......

når bilen ikke gikk sidelengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt 1 dag med MPSS så er jeg IKKE fornøyd med hvor mye de støyer...grepet er sikkert bra, men det er det jo alltid når man har Quattro..dekkstøyen var i alle fall ikke noe å skryte av.

En Quattro bremser, eller sitter ikke bedre i sving. Så noen fordeler vil bedre dekk gi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...