Gå til innhold

Nurburgring?

RS4
 Share

Anbefalte innlegg

6000 norske for to fattige runder med en M3? Ikke tale om jeg hadde giddet å kaste penger ut av vinduer på det, en Golf GTI holder i massevis for min del :) Ringen er jo ikke akkurat noen høyhastighetsbane og da blir det litt tull med overmotoriserte biler synes jeg..

650 Euros = 5 364.44963 Norwegian kroner

MEN ja, det er faktisk allfor dyrt, men å fise rundt i en swift er ikke så kjekt. tenkte på noe som er mer / bedre enn min bil. Kommer nok til å kjøre min bil der nede, men usikker på når.

Det var helst en Nissan GT-R jeg hadde lyst å kjøre men €1999 for 4 runder er jo fantasi priser :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 norske for to fattige runder med en M3? Ikke tale om jeg hadde giddet å kaste penger ut av vinduer på det, en Golf GTI holder i massevis for min del :) Ringen er jo ikke akkurat noen høyhastighetsbane og da blir det litt tull med overmotoriserte biler synes jeg..

Haha. Dagens kommentar :)

Fredrik 90, du må ta deg ei bolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Dagens kommentar :)

Fredrik 90, du må ta deg ei bolle..

Javel, gårsdagens kommentar mener du vel :P

Nei jeg mener bestemt at Nurbrugring fint kan være underholdene nok i en GTI, M135I, 335I osv da det ikke er en høyhastighetsbane slik som SPA, Monza osv :) Men en erfaren sjåfør med god kjennskap til Nurbrugring vil nok foretrekke noe mer "avansert" som en M3, GTR eller Ferrari av noe slag men helt der er ikke jeg altså...

Ta deg noen runder på Nurburgring, så kan du kanskje spise den bolla di selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, gårsdagens kommentar mener du vel :P

Nei jeg mener bestemt at Nurbrugring fint kan være underholdene nok i en GTI, M135I, 335I osv da det ikke er en høyhastighetsbane slik som SPA, Monza osv :) Men en erfaren sjåfør med god kjennskap til Nurbrugring vil nok foretrekke noe mer "avansert" som en M3, GTR eller Ferrari av noe slag men helt der er ikke jeg altså...

Ta deg noen runder på Nurburgring, så kan du kanskje spise den bolla di selv ;)

Bare for og ha sagt det, har han hatt et par runder på ringen, ganske fine tider også faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt med min E34 der nede og har ikke hatt lyst på noe effektmonster, siden jeg til stadighet blir frakjørt av svakere biler så her jeg mer å gå på, mest på sjåførsiden da. Nå vet jeg ikke om RS4 har noe erfaring med banekjøring eller med Nürburgring fra før, men er man nykommer så er det sikrest å starte med en motorsvak bil siden man ikke har sjangs til å utnytte bilen egenskaper samt at man kan nå farter på 250+ med skumle blinde svinger etterpå med rette bilen.

Å når man har en E61 M5 hvorfor ikke bruke den? hvis man bruker de elektroniske støttehjulene på den så må jo det fungere bra? Men man må styre seg hvis banken eier bilen.

Jeg lånte en Toyota GT86 der i fjor, en bil som gir sportsbilfølelse med sin lave vekt, lave sittestilling og turtallsvillig motor, men den kan være skummel på vått.

Det sikreste og beste er VW eller Swift for en nybegynner, også med tanke på egenandelene hvis man smeller i rekkverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for og ha sagt det, har han hatt et par runder på ringen, ganske fine tider også faktisk :)

Da håper jeg han forstår at hvilket behov man føler for motorisering baserer seg på hvilken erfaring man har ifra banen, den erfaringen kan være vidt forskjellig fra person til person :) Da burde duste kommentarer være unødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, men det er vel ikke helt riktig at Nürburgring ikke regnes for å være en høyhastighetsbane. Banen er sammensatt av veldig ulike partier, men deler av den er definitivt høyhastighetsbane. Monzabanen ved Milano er en ren høyhastighetsbane (iallefall tradisjonelt). Jeg synes at Nürburgring (Nordschleife) idag dessverre er litt hypet, men det er en teknisk årsak til at flere av de store bilprodusentene tester deres mest kraftige modeller på den banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Swift stage 3 er jo ganske rask rundt ringen for en nybegynner, men en VW Scirocco Stage 2 tror jeg man kan ha mye morro med. 210hk, 1250kg og R-dekk. Er man flink til å kjøre er det en rask bil rundt banen.

Er jo mange eksempler på amatører som tror de er racersjåfører siden de har masse effekt og som skal kjøre ifra alt og alle der nede som egentlig bare burde holdt seg hjemme.

Er mange nordmenn som skal ned helgen 8-10 August. Da er det OldTimer Grand Prix. Mye tøft å se på. Den helgen kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...