Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

Skal du male grillen hvit også? :) Bilen er hvit med svarte detaljer. Antennen er en detalj, eller hva? Det er bare de siste modellene som har haifinneantenne i bilens hovedfarge, før var antennen alltid svart. Det er bare svarte biler som kler antenne i bilens hovedfarge. Det ser moderne ut, det gjør det, men det er også grunnen til at produsentene kom på dette trikset, det er kun for å skille ut nye biler fra tidligere års modeller. God design er det imidlertid ikke. Jeg kan garantere at dette er et midlertidig fenomen.

 

Det var ikke meningen å starte en debatt om dette, men gjort er gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forsåvidt redegjort for hvorfor jeg vil beholde den i bilens farge, så å komme med innspill om at grillen "bør" males hvit synes jeg har null relevans og er lite treffende. Grillen har alltid vært i en annen farge en karosseriet. De detaljene som som jeg har sorte på bilen er i utgangspunktet krom (grill, blinklysdeksel, dørhåndtak, vinduslister) og antennen er ikke i krom, men i bilens farge, så da finner jeg det ikke naturlig å ha denne i en annen farge, verken begrunnet i BMWs design eller mine egne preferanser hva gjelder bilens estetiske fremtoning.

 

Haifinneantenne synes jeg er stilig, spesielt på sedan/coupe. Om det er et designmessig "blaff" får vi nå se på, men nå er det i alle fall en del av F10/11 originalt, så ser ingen grunn til å modifisere noe på dette. På nye M4 med karbontak så er også haifinneantennen mørk (ser ikke helt på bildene om den er i karbon eller sort høyglans), men meningen er i alle fall at antennen skal matche takets farge, og ikke skille seg ut.

 

Alltid greit med litt debatt, er jo det er forum er til for, så null problem ;)

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg uenig med "Basse Lusk" igjen jeg da, for jeg mener at det hadde sett helt rart ut med å markere finnen på taket! Grillen er liksom såpass stor og gjør så mye av fronter at den fortjener å skille seg ut, mens antennen er bare en klump på taket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haifinne antenne på BMW har vel stort sett vært i bilens farge. Kan ikke huske å ha sett original som noe annet.

 

Det blir litt off topic, men noen e46 hadde sort haifinne-antenne, bare så det er sagt. :)

 

Det var naturligvis ikke pent, og det eneste riktige er haifinne-antenne i bilens farge etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med denne sier jeg, Walkabout :) men jeg ville kanskje lakkert den nederste delen i blank sort hvis jeg hadde hatt hvit bil. Jeg har bestilt den :) får den til uka :) skal veksle mellom den og hamann sin

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svart bil blir det helt knall! Litt mer usikker på hvit. Hvis nedereste delen av leppa blir sort (mot det hvite) så synes jeg den forsvinner helt omtrent. Jeg får se hva jeg gjør, leppen kler bilen i alle fall, bare litt usikker på fargekombinasjon (og om jeg skal gidde å bruke penger på det) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har 3 stk igjen av denne nå på ebay. Og han er den eneste der som selger disse i plastikk resten selger fiberglass. Du må tenke fort :) KJØR på sier jeg. Med 4 rør bak så fortjener den enda hissigere front :)

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg avventer og ser litt, blir uansett ikke noe før til neste år, da jeg skal lakkere opp frontfanger og sideskjørt :) Selgeren får sikkert inn flere for salg regner jeg med, så kan jeg høre med deg hvordan passformen blir på din også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg avventer og ser litt, blir uansett ikke noe før til neste år, da jeg skal lakkere opp frontfanger og sideskjørt :) Selgeren får sikkert inn flere for salg regner jeg med, så kan jeg høre med deg hvordan passformen blir på din også!

Passformen er 100% perfekt ifølge de som har kjøpt den fra samme selgeren. Men du hører fra meg uansett :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...