Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har da vert og skaffet meg en E34 M5 3,6 1990 mod. Bilen kjøpte jeg av Orre bil på Bjørkelangen. Bilen så ut til å vere i bra stand den noen den ikke var. På tur hjem ryker viftereima, og kort tid etterpå sprenger den store vannslangen som går inn på radiatoren i toppen. Og tempmåleren nærmet seg rødt felt (3/4 på måleren) og jeg fikk en varsel om vannpumpe og ladelampa lyste. stopper på første mulige sted. 

Jeg tenker ikke så mye over det, ringer falk og ber de frakte bilen hjem til meg. Ringer GS bildeler å skaffer de delene jeg trenger. Kjøpte da ny viftereim og ny slange. Monterte alt dette i går. Starter opp motoren og fyller på vann. Får riktig temp på bilen. så spruter den ut alt vannet. Det som skjer er at den blåser eksosen inn i vannet.

Ringte Orre bil samme tidspunkt som feilen oppstod, og sa det at en slange har sprekt og viftereima har røket. De skulle betale for nye deler.
Så på fredag som kommer, kommer jeg til å ringe og fortelle om hva som har skjedd, og håper de vil da bekostningene på det som har skjedd. Mener at det er deres ansvar og betale for skadene som kommer på bilen, når jeg er på tur hjem for første gang.

Hva mener dere om saken? interessert i å høra hva dere sier :)

Slenger med noen bilder av bilen:

post-75269-0-89570700-1398946366_thumb.j

post-75269-0-36828100-1398946374_thumb.j

post-75269-0-80467200-1398946381_thumb.j

post-75269-0-53654900-1398946389_thumb.j

post-75269-0-08870800-1398946395_thumb.j
S38B36
post-75269-0-93471400-1398946413_thumb.j

post-75269-0-41748500-1398946419_thumb.j
Slangen som røk.
post-75269-0-85342400-1398946406_thumb.j
Byttet til ny.

Endret av Newgarden93
Endret topic. Les forumsregel 3!
Skrevet

Gåen toppakning! Det kommer vel helt ann på hva de har sagt og hva som står i kontrakten, men ville vel hørt med dem hva for løsning de har der:-)

Skrevet

for uansett så har du 3 måneder reklamasjon og 3 uker angrefrist:-) med mindre det står annet i kontrakten:-)

Når du ikke har peiling på hva du snakker om er det bedre å ikke skrive noe.

Det er ingenting som stemmer med noe av det du skrev der.

Skrevet

Denne bilen sto mye hos Bavaria da den gikk her i området, så jeg er ikke overrasket over hva jeg leser.

Den ligger btw fortsatt ute på Finn.no uten å være merket med "solgt" ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46938665&searchclickthrough=true

Når du ikke har peiling på hva du snakker om er det bedre å ikke skrive noe.

Det er ingenting som stemmer med noe av det du skrev der.

Hva er det som er riktige her da? :)

Skrevet

At selger har et ansvar, ja. Men at du velger å kjøre videre uten kjøling (når reima røyk) må du nok pent stå inne for selv. Dersom det var et problem med trykk i kjølesystem så kan du iallfall ikke bevise det nå, ettersom den mest sannsynlige årsaken er at du valgte å kjøre uten vannpumpe.

Skrevet

Jeg hadde fått tak I en motor I Sverige du må jo prøve og se om de kan hjelpe deg mener jo at de burde hjelpe deg her men er jo også en omfattende sak som koster litt og utbedre om toppen har gått man må aldri kjøre en bmw 6 eller 8 uten kjøling

Skrevet

Ta en titt i kjøpsloven. Der finner du alt korrekt. Eller Kontakt forbrukerrådet!

Mener det er en klagerett på 2. Rett meg om jeg tar feil. Er mulig det blir delt verkstedsutgifter 50/50

Men siden du har mekket på bilen selv nå, så kan det hende at kun du stiller til ansvar.

Skrevet

At selger har et ansvar, ja. Men at du velger å kjøre videre uten kjøling (når reima røyk) må du nok pent stå inne for selv. Dersom det var et problem med trykk i kjølesystem så kan du iallfall ikke bevise det nå, ettersom den mest sannsynlige årsaken er at du valgte å kjøre uten vannpumpe.

Jeg fortsatte ikke å kjøre etter at reima røy, jeg stoppet på første avkjøring som kom på motorveien, kjørte maks 200m. 2 min var kanskje litt å ta i :P

Skrevet

Denne bilen sto mye hos Bavaria da den gikk her i området, så jeg er ikke overrasket over hva jeg leser.

Den ligger btw fortsatt ute på Finn.no uten å være merket med "solgt" ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46938665&searchclickthrough=true

Hva er det som er riktige her da? :)

Vet du om det har vert mye feil med denne bilen? og kanskje hvilke type feil? 

Ja, syns det er litt rart den fortsatt ligger ute. :/

Skrevet

Ta en titt i kjøpsloven. Der finner du alt korrekt. Eller Kontakt forbrukerrådet!

Mener det er en klagerett på 2. Rett meg om jeg tar feil. Er mulig det blir delt verkstedsutgifter 50/50

Men siden du har mekket på bilen selv nå, så kan det hende at kun du stiller til ansvar.

Ja, tror jeg skal ta kontakt med forbrukerrådet. De er vel sikker behjelpelige :)  

Jeg sa at de skulle fikse den nye slangen å reima på det verkstede som de brukte, slik at jeg ikke ble stående med noe ansvar. Men da sa de at det verkstede som de brukte var så treige at da kom jeg ikke til å få igjen bilen før langt ut i sommerferien. Så da ble vi enige om at jeg skulle gjøre det, og at jeg ikke fikk noe ansvar for det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...