moekim666 Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Så for en stund siden at gs er sviiindyr på olje i fordhold til koed. Se bilde! Hvordan er det mulig at det er så stor forskjell? Legg merke til at gs har "kampanje" på oljen i tilegg Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Når man først skal sammenligne prisene, er det en fordel å ta utgangspunkt i samme vare. Prisen på oljen til GS står på originale flasker med BMW etikett, det gjør ikke Koed sin. Du kan imidlertid få kjøpt identisk olje hos Koed, og den koster kr 216,25,- per liter. Hvorvidt det er noen fysisk forskjell er derimot en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Hm, er det ikke samme vare som er avbildet og beskrevet i første innlegg da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Et illustrasjonsfoto som sådan. Hvis du går inn på koed.no (old.koed.no) og taster inn delenummeret vil du se at varen til kr 40,- har en A i endelsen av delenummeret, hvilket innebærer at produktet ikke er originalt/kjøpt utenom BMW systemet. Der får man også opp prisen på varene med betegnelse "OEM" (identisk med OE) og "OE" (original BMW). At det generelt sett er prisvariasjon i Koed´s favør benekter jeg imidlertid ikke. Kattlikzm reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moekim666 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Har kjøpt fra koed, og flaskene er helt like..men da er det sikkert ikke samme oljen da.. Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Vel... Originale tåkelykter til e36: - Koed - 708,75,-. - GS - 1929,- på kampanje og 2411,64,- ordinært. Jeg bruker dessverre sjeldent GS bildeler med mindre jeg trenger noe brennkvikt, da drar jeg til Oslo og handler i butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Jeg tar som regel ikke parti i sammenligninger som denne, men skal man først sammenligne priser bør man i det minste poste delenummeret på det som sammenlignes. At det er så stor prisvarioasjon som nevnt over nekter jeg å tro. Når jeg sjekker et helt vilkårlig tåkelys til E36 (delenummer: 63178357389) får jeg følgende priser: GS Bildeler: 1.360,26,- (kampanje: 1.089,00,-) Koed: 1.103,75,- At GS Bildeler som oftest er dyrere/dyrest er det ingen tvil om, men det er dessverre slik at det koster penger å drive utsalgssteder med support i hele åpningstiden og varer på lager til enhver tid (evt. delelevering dagen etter). Dette gjør at man, forståelig nok, må ha noe høyere utsalgspris enn de som baserer seg på nettsalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Jeg bruker altid koed. De er somregel mye billigere. Orginalt sidespeil til E38. Delenr 51167892129 Koed: 51167892129 Aussenspiegel ohne glas beheiz NOK 2.235,00 / NOK 2.793,751 GS: 51167892129 Org Speil oppv.v.s u/glass org 3 457kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Dette har vi jo diskutert før gutter Men ja KOED er billigere enn GS uansett. Og GS har ikke kampanje på ojle, ja vet det står det, men skulle vist være slik fast. (ifølge de selv da jeg spurte) Har jo stått det samme der flere år. Skal man spare ennå mer så er ebay neste alternativ. Og jo man får akkurat samme varen der vist man er kjent og kan lete litt! (ofte de ligger ute ting/deler med OE delenr) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Jeg syns også GS er sløve når de reklamerer for deler. Eller så har de bare ikke peiling på BMW på enkelte ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 f.eks felgene hos GS har jo vært på "kampanje" i flere år nå..jeg synes det er litt missvisende men selvsagt ingen ulempe. Bare husker det var en som solgte GS felger her på forumet for litt siden og brukte det som ett salgsargument "veil pris på disse felgene er..." også vet jeg og alle andre at de aldri har vært solgt til veilpris pga evigvarende kampanje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Mai 9, 2014 Share Skrevet Mai 9, 2014 "Kampanjene" deres gjør også at de som har rabatter via klubb/organisasjon ikke får brukt de.. Med andre ord er det en enkel måte å se billige ut, samtidig som de tjener mye og kan tilby store rabatter til klubb/organisasjoner. Dirty reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Jeg synst det er helt feil den måten GS bruker "kampanje" på. Sendte mail og spørte dem om felgene var på salg året rundt, fikk dette til svar: "Felgpakkene er på kampanje året rundt ja. Tilsvarer ca 43% rabatt." Folk tror vell dem gjør ett kjempe kupp når dem kjøper felgpakker som har veil pris på 32000kr... Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 bosch Lmm kostet flere tusen mer til min 520d hos GS. Svindyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engern Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 GS er fin å bruke til å finne ut maks pris på deler man trenger. Da ingen er dyrere. Eller hvis man trenger deler så kjapt at prisen ikke spiller noen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå