Gå til innhold

215/40 på 17x10'', er dette trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått lagt på 215/40 dekk på 10'' bak felgene. Ble visst litt mer strekk enn jeg hadde forventet. De på dekkcenteret mente dette var risky. 

Noen som har erfaring med disse dimmensjonene? holder det på luft osv? 
Satte omtrent 3.3bar på dem nå. 

1544549_10152031613496512_32308576211501
10330374_10152031613491512_7182403183820

Skrevet

hadde byttet til 225 istede, i mine øyner ser de bedre ut, men er fult mulig å kjøre sånn, å noe over 3bar er vel lurt!:) men kan vel vare riski ja

Skrevet

Jaa i forrhold til dekka framme ville nok 225 sett bedre ut. Men får bli disse nå hvertfall. Har ikke råa til å handle dekk i hytt og gevær heller for tiden.

Skrevet

åja, han på dekkcenteret ville ikke fylle mer en 3,3 i bakdekka, mente dette var max som burde kjøres med.

• 3 weeks later...
Skrevet

trygt, joda det går nok bra, men du må ha bre med luft trykk, og vurdere og gå opp til 235 blir bra strekk da og :-P.

ps, du kan faktisk få problemer med at luft kan blåse ut ved heftig påkjenning da du ikke har noe felgkant dekket får støttet seg på ved sideveisbelasning av dekket

Skrevet

Der snakker vi dekkstrekk :D sjukt at de/du har fått på dekket i det hele tatt.. gikk vel litt startgass den kvelden tipper jeg :D

Skrevet

Her har "Dekkcenteret", som profesjonell aktør, uttrykt at dette er "risky" å kjøre med, men allikevel betviler du advarselen du har fått. Dette er verken bra, lovlig eller trafikksikkert å kjøre med. At man ikke evner å se dette selv overrasker meg. Om du ikke har råd til å kjøpe egnede dekk bør du sette tilbake originalhjulene.

Skrevet

Her har "Dekkcenteret", som profesjonell aktør, uttrykt at dette er "risky" å kjøre med, men allikevel betviler du advarselen du har fått. Dette er verken bra, lovlig eller trafikksikkert å kjøre med. At man ikke evner å se dette selv overrasker meg. Om du ikke har råd til å kjøpe egnede dekk bør du sette tilbake originalhjulene.

nåja,veit ikke hvor enig jeg er med deg,du lager vel litt storm i et vannglass nåp gjør du ikke?, kompanserer man med bra dekktrykk så er det vel ikke direkte livsfarlig nei, har kjørt mye med strekk, å kjørt mye sving, og aldri hatt luftslipp eller vrengte dekk.

Skrevet

Det kan ikke kalles storm i vannglass når det i bunn og grunn er realiteten. Dekket har en load indeks (LI) som indikerer hvor mye belastning de tåler og dette må være i samsvar med bilen. Hva tror du skjer med denne når dekksidene står i mindre enn 45 graders vinkel? Dekkstrekk ødelegger dekkets egenskaper og forringer kjøreegenskapene. Er man riktig uheldig kan dekksidene også svikte. Kombinasjonen er heller ikke i samsvar med STRO-normen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...