Fredrik 90 Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Ja de er veldig flinke, ser det nesten ikke lengere. Jeg var også glad for at jeg slapp å bytte ruta igjen, det hadde blitt for galt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 de bilene dine blir virkelig godt tatt vare på altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Ja de lider vel ingen nød, liker å ha ting på stell og i orden Er vel det man kan kalle petimeter Fahad, Freakshow og Turbo-HF reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Vanvittig fin bil! Liker spesielt godt fargen. Har lest gjennom hele tråden nå.. Fin aktivitet mens jeg er syk. Har i lang tid siklet etter å skaffe en e61 når behovet er der, men pga. denne tråden har tankene mine blitt endret. Spørs bare på hvordan f10/11 ligger i pris om 2/3 år. Hvordan er bagasjerommet i denne i forhold til e34'en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2015 Vanvittig fin bil! Liker spesielt godt fargen. Har lest gjennom hele tråden nå.. Fin aktivitet mens jeg er syk. Har i lang tid siklet etter å skaffe en e61 når behovet er der, men pga. denne tråden har tankene mine blitt endret. Spørs bare på hvordan f10/11 ligger i pris om 2/3 år. Hvordan er bagasjerommet i denne i forhold til e34'en? Mange takk for det, så hyggelig å høre da Ja fargen er helt nydelig, noe av det jeg er mest fornøyd med på hele bilen faktisk. I direkte sollys så ser man at den er blå mens i skyggen eller i dårlig lys så ser den rett som det er ut som Carbonsort. Jeg anbefaler F10/11 på det varmeste, E61 er flotte biler det også men de er jo plaget med en del feil og tull som kan skape irritasjon. Her er F10/11 langt bedre da modellen er stort sett feilfri, noe småtteri er det men heldigvis ingen store kjente feil så langt. I og med at man nå kan få en ganske ok F10 520d for rundt 350 000 kr så skal du ikke se bort ifra at det er gode kjøp å gjøre i årene fremover, i 2017 kommer ny 5-serie så da kommer prisene til å rase (gruer meg allerede) E34en har utrolig bredt bagasjerom med lavere og bredere terskel, inn og ut lasting er faktisk bedre på E34 enn på F10. Men sistnevnte har en del dypere bagasjerom samt mulighet til å felle ned bakseter. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 er det virkelig så mye feil på e60/e61? sånn at det virkelig er verdt å vente til 2017 å kjøpe seg f10/11? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 Nei Kan være uheldig selvfølgelig! Hatt min i 1 1/2 år, har ikke hatt noe tull. Har ikke skifta ei lyspære en gang Skal inn til service straks, kommer vel kanskje da Men slitedeler da.. MEN! Hadde dog venta litt å sett om det kom en F10/11 til en vetig pris! Sitter å ser selv etter det nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 18, 2015 Share Skrevet Februar 18, 2015 takk for tipset har vært i vurdering og selge både e39´n og e46´n og kjøpe e61 men da tror jeg at jeg beholder e39´n noen år til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Da blir helgen tilbringt på Kragerø Resort for litt avslapping De hadde kanskje Norges trangeste parkeringshus men jeg fikk nå skviset meg inn mellom en Porsche Cayenne og en facelift Audi S5. Får jeg noen parkeringsbulker så har jeg skiltnummerene dems, men forhåpentligvis så er eiere av slike biler om ikke like nøye som meg men iallfall forsiktige Fahad, Turbo-HF og Makky123 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Litt rart....bilene blir større og p-husene blir trangere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Avslapping er nice Fredrik.. Nydelig bil på fin plass. Ser du parkerte mellom to flotte biler meeen,,den i midten liker jeg best. Sånn erre bare.. Turbo-HF reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Litt rart....bilene blir større og p-husene blir trangere... Ja det er noe i det faktisk. Værste var parkeringshuset under ett kjøpesenter i Aalborg i Danmark, der sleit jeg big time med å manøvrere E34en og en MB GL f eks hadde aldri fått plass der inne. Men i Danmark kjører de for det meste små biler så det er vel ikke noe problem for dem.. Avslapping er nice Fredrik.. Nydelig bil på fin plass. Ser du parkerte mellom to flotte biler meeen,,den i midten liker jeg best. Sånn erre bare.. Ja det er deilig, har gått litt i ett i det siste både for meg og Camilla Ja jeg må si den er pen, men Audi S5 er jaggu ikke så gal den heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Februar 22, 2015 Share Skrevet Februar 22, 2015 Flotte bilder, flott bil og flott eier, Fredrik! Sett oppdateringen min? Derfor jeg forsøkte å plinge på til deg Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2015 Dette er jo min første dieselbil med synlig tempraturmåler, E90en som jeg hadde har jo som kjent ikke dette. Jeg irriterer meg litt over at bilen ikke blir ordentlig varm på vei til og fra jobb, får masse varme i varmeapperatet osv men motoren blir sent varm. E34en blir driftsvarm etter kun 5 min, da står nåla rett opp, det er dog tempratur på kjølevann. F10 viser temp på olje og jeg vet at dieselmotorer bruker lengere tid på å bli kjernevarme, men likevel.. Kjører jeg den raskeste veien som gjør at jeg bruker ca 7 minutter til jobb så ser tempen slik ut Kjører jeg en annen vei som består av 6 minutter på motorveien samt 5 min på det som kan kalles bykjøring så ser det slik ut Etter 10-12 minutter på motorveien ved ca 100 km/t så når den normal driftstemp på olja Jeg kjører jo langt iallfall en gang i uka så bilen får jo gått seg ordentlig varm, men er det nok og kan det være skadelig. Går det eventuelt an å bytte noen termostater en vei for at den raskere skal bli varm i motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 4, 2015 Share Skrevet Mars 4, 2015 Bilene bruker vel mer diesel også når de ikke blir driftsvarme fort nok? Mener det finnes "vinter / sommer" termostater til Mercedes med forskjellig temp.. mulig det finnes til BMW også? Er det 5min til jobb hadde jeg nesten bare kjørt moped ellerno as... Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå