Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.

Share

Anbefalte innlegg

Helt enig! Jeg har igrunn alltid likt E36, både kjøremessig og utseendemessig. E46 er i mine øyne langt mindre elegant og litt mindre kjøreglad. Mulig jeg tuller fælt nå, men det tilgir dere meg! :)

11794324_1617993888469414_77639032096668

11864956_1617993905136079_27166941978285

11844975_1617993918469411_32734423652483

11823086_1617993945136075_18673802066553

11838602_1617993971802739_73231641657224

11845100_1617993991802737_61673653982690

11794386_1617994011802735_35967341420463

Vakker, rett og slett.. Halvor har virkelig god smak! Jeg hadde aldri kjøpt "ferdig" bil hadde det ikke vært for at den i mine øyne var helt perfekt. Det er denne. Ned til fargen, utstyrsnivået, felger, senk.. Kanskje ikke motormessig da, men jeg trives igrunn veldig godt med 1.6 literen. Utrolig givende å kjøre bil som ikke har noe den må bevise.. Må ta interiørbilder når sola returnerer, Halvor var så snill at han rengjorde'n skikkelig før handel. Han bytta tilogmed olje! Makan til kar, sånne må vi ta godt vare på i BMW-miljøet. 

Jada, jeg vet at bilen er langt hippere enn meg. Det får bare gå.. Husker dere "Tarzan"? Han ble sammen med vakre, sofistikerte Jane.. De møtte motgang, men er kjærligheten sterk nok overvinner den alt.

Det gjør den her og! :D

Bilens navn? Jane, selvfølgelig.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

Funderer på salg av Laffen egentlig.. Og E39'en.. Ikke at jeg vil, jeg nærer heite følelser for dem begge, men jeg liker forskjellige aspekter ved dem. Dette gjør at jeg ikke blir fornøyd ved å kun selge èn av dem. Laffen har hengerfeste, drivstofføkonomi og grei lastekapasitet. E39 har komfort og bedre førerplass. Så, derfor tenker jeg at jeg ved å selge disse to kunne investert i en E39 touring. Diesel, med hengerfeste.  

Det er tanken, men disse følelsene.. :)

Daniel: iS motor hadde vært saker ja! Hvem vet, kanskje det kommer med tiden? Savner å varve masse, hadde vært artig å eie en skikkelig turtallsvillig BMW. Skader blir fikset, men antageligvis ikke før jul ihvertfall. Fruen fant plutselig ut at hun ville på enda en bilferie læll! Til Tyskland denne og, så da går vel penga dit :) Vært artig å hekte henger på'n Laffen og dra med meg en ok maskinist hjem igrunn, men jeg får prøve å styre meg litt.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

................................................

Ei natt med grubling, nært forestående Tysklandstur fordrer en snarlig avgjørese mht bilparken.. Jeg liker følgende i en bruskbil:

-Plass

-Komfort

-Hengerfeste

-Sånn ca litt drivstofføkonomi i det minste

Jeg har 2 bruksbiler, burde selge èn, men jeg får ikke alt jeg ønsker i èn av mine nåværende biler..

E46'en er jo sjefs, men litt trang og kanskje ikke mest komfortabel, spesielt ikke v/langkjøring ift E39'en.

E39'en er jo sjefs, den har jeg jo "nettopp" kosta på endel.. Dette er penger jeg ikke tjener inn igjen ved salg.. Dessuten er'n jo så utrolig bra mht rust! 

Så da tenkte jeg; selge begge! Kjøpe E39 med dieselsekser, evt noe E60/61-styr.. Problemet er da følgende:

Jeg selger 2 knakende gode biler  (Meget gode på innsiden) ;)

Kjøper 1 sånn halvgrei ish bil? (Finner jo fjasan ikke noe braaaaaaaaaa under 100k)

Får igjen kanskje.. Hva er en god E46 prompefirerdieseltouring verdt? 30? E39'en, den må jeg vel nesten betale for å bli kvitt? Si 20 da.. 50k kr.. 

Deretter må jeg spytte nye 50-60k inn i potten for å få noe som er tilsvarende det jeg allerede har? 2 av?! 

Jeg er forvirret og rådvill, men jeg kan altså ikke ha så mange biler og ungdomsbilen er fredet :D

Makan.

EDIT: Det skal sies! Jeg funderer på å selge Breyton for så å prøve 16" på E46'en. Kanskje jeg gjenvinner litt komfort?

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfort er ut Nytern, se bare på alle nye BMW og Audier som blir solgt med sportsunderstell, selv Mæsje har jo begynt å stive opp. 

Så nå er det bare å åpne øye og se at du de siste årene vært en trendsetter og ville blant kidza blitt kallt han bøøse fyren.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!

Ja! Fyameg! Laffen er kilden til dette, det er jeg helt sikker på! Problemet nå er jo at jeg er litt hipster.. Hvis stivt er hipt liker jeg herved slapt. (Sorry, Nyternfruen)

(Det må dog sies at jeg siden E36 Coupè'en kom i mitt eierskap har blitt lagt til på FB av opptil flere lokale 14åringer) Jeg er kul!! Må bare slanke vekk 20kg syndig nytelse og fjerne litt pels her og der, så er jeg like kul som resten av bermen her inne!

Oh, bermen.. Negativt ladet, men jeg mener det positivt altså.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ellers så har jeg følgende på vei til Coupèen:

Glidestykker til ruter

Sidespeil

2stk panserdempere

Klips til sideskjørt

Brakett frontfanger

Viftemotstand

Tåkelykter

Diverse sot/gulsot ( :D ) til tåkelykter. Se hva jeg liker.

Airbagfiksedings

M3 Diffuser (forhåpentligvis, det vet jeg om 4ish timer)

Hippe stickerzzzzzz (selvkomponerte, selvfølgelig)

Hippe pærer til tåkelykter x 48934 (damn you, China)

Sykt hippe nøkkelringer. Hvem vet, kanskje andre vil ha sånne?

Promp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fullt mulig å finne E60 til under 100 000 kr, lå noen pene ute på Finn området rundt 80 000 kr men det var jo selvsagt solgt når jeg sjekket igjen nå. Men man har jo disse to da til akkruat under 100 000 kroners grensen :)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62507776&searchclickthrough=true

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62954605&searchclickthrough=true

Mye bil for pengene egentelig, M54 maskineriet er jo solid og seiglivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...