Gå til innhold

Guide: Remote app på importbil


Anbefalte innlegg

Opprinnelig innlegg. Hå har jeg fått det til, guide følger.

 

Noen som har fått det til å funke? (remote app, send-to-car) etc.

skal i teorien gå med en tysk connecteddrive konto, men har ikke klart å opprette en (passordet kommer på mobilen, mned det er jo vanskelig når den kun godtar tyske numre...)

 

Bilen har alle connecteddrive options, og er på nett :smile:

 

 

Etter litt research, og noen runder på telefon med BMW service fant jeg ut av det!

 

Det som trengs er en tysk connecte drive konto. Den registrerer man her, med bilens serienummer.

 

Viktig: Du må benytte en tysk adresse. Når det gjelder å finne en adresse, så brukte jeg en BMW forhandler, det gikk uten problemer.

Bruk ditt vanlige telefonnummer med +47 foran.

 

Kontoene godkjennes og aktiveres manuelt, det tok en uke for min konto før jeg plutselig fikk tre SMS'er med brukernavn++

 

Så må man logge på Connected drive portalen, aktivere remote services for hver bil (hvis man har flere).

Etterpå gjenstår bare å installere myBMW remote-appen på mobilen.

 

Så nå kan jeg blant annet sende adresser fra google maps til Navi'en, finne bilen på kartet, fjerntute og blinke med lysene. :smile:

(det funket ikke før jeg hadde startet og stoppet bilen en gang etter å ha aktivert det)

 

post-49421-0-23150700-1407147781_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arester meg her vist jeg tar helt feil.

Samme systemet er det på den ene bilen hjemme på gården og vi fikk beskje om att selv om bilen har dette systemet så vil det ikke fungere i norge. Noe begrunn av nettverks støtte on nr oppkobling?

Man skal i prinsippe (oom man er i tyskland) kunne ringe til bmw og si att "hei jeg har mistet nøkkel og kommer meg ikke inn i bilen. Kan dere låse den opp og starte den for meg?"

Men dette er vist (ennå) bare fungerende i Tyskland.

Håper jeg tar feil for da skal dette testes ut selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er masse som funker i bilen. RTTI, Online search via google, nedlasting av værmelding og masse annet rart.

 

Det som ikke funker er å få koplet til med app'en på mobilen for å kunne søke opp adresser i google maps og velge "send to car" og så få det opp i bilen, fjernlåsing og tuting etc.)

 

Dette skal funke i Norge, for det fungerer fint for de som kjøper ny norsk i3....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hei, jeg får denne meldingen når jeg legger in vin nummer. Noen som vet hva som må gjøres??

 

 

Das Fahrzeug kann Ihrem Account nicht hinzugefügt werden.

Bitte wenden Sie sich an die BMW ConnectedDrive Kundenbetreuung. Sie erreichen uns telefonisch unter +49 89 1250 160 10 (Mo. bis So. von 8:00 bis 20:00 Uhr inkl. Feiertage) oder per E-Mail an bmw-connecteddrive@bmw.de.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nå beskjed på den Tyske ConnectedDrive portalen at jeg må sende inn en egen erklæring og kopi av vognkort del 1.

Skal prøve å få dette sendt i løpet av kvelden :)

 

Om jeg må bytte til et Norsk sim er ikke det store problemet for min del.

 

 

Det jeg derimot synes er ræva er en stor norsk BMW forhandler skal ha over 800 kr for å taste inn sine telefon nummer i iDrivens meny.

Slik at jeg slipper å se tyske telefon nummer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på andre forum, og jeg begynner å bli i tvil på om det finnes et sim kort i bilen. Og tror noe av dette kan være årsaken til at BMW Norge ikke kan levere dette før NBT navigasjonen.

 

Det jeg har kommet fram til er at på CIC med combox så er det et software simkort, som kun er utstedt i Tyskland ( 1 tysk leverandør).

Det vil fungere i Norge, men da med Tysk konto.

 

På NBT skal det være mulig med lokalt SIM kort. Men er mulig jeg tar feil om dette, er kun noe jeg har lest på andre forum. Men i og med at BMW Norge ikke kan levere dette på eldre biler som da i praksis er biler før NBT navi så gir det hvertfall meg en form for logisk forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg også litt frem på dette i kveld, men ble ikke noe klokere. Virker ikke som jeg har ConnectedDrive på utstyrlisten min, men jeg har det inne i iDriven? Jeg har dog utvidet BMW Online, så når jeg hentet bilen i Tyskland viste den hoteller og greier på løpende bånd. Må prøve å få til dette med Spotify også, men det funker kanskje bare hvis man har BMW Apps? Prøvde å koble til via USB nå, men får kanskje prøve med iPhone/iPod-kabelen (Y-kabel) og se om det er bedre.

Sendte også en e-post til de i Tyskland, så får se hva svaret blir.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jeg får denne meldingen når jeg legger in vin nummer. Noen som vet hva som må gjøres??

 

 

Das Fahrzeug kann Ihrem Account nicht hinzugefügt werden.

Bitte wenden Sie sich an die BMW ConnectedDrive Kundenbetreuung. Sie erreichen uns telefonisch unter +49 89 1250 160 10 (Mo. bis So. von 8:00 bis 20:00 Uhr inkl. Feiertage) oder per E-Mail an bmw-connecteddrive@bmw.de.

 

 

 

Hei

Får den samme feilmeldingen jeg også, noen som har funnet ut noe mer ang dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere forsøkt det som står i meldingen?

Sende mail til bmw-connecteddrive@bmw.de ?

 

Har sendt mail dit før, opplever at de svarer innen en dag eller to, og er veldig service minded.

Bare skriv på engelsk, legg med VIN og spesifiser at de ikke skal sende meldingen til BMW Norge (derfra får du nemlig ikke noe svar..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...