Gå til innhold

Aleks "prosjektråd"


Aleks
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, stoltbmwelsker skrev:

Pent! Hvor mye har du senket den? 

Står på coilovers. Black evolution. Og på bildet er den på laveste godkjente høyde. Usikker på hvor mange mm det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har nå hatt sluttkontroll hos Statens Vegvesen. Venter fortsatt på svar fra de ang godkjenning, de må sende inn alle data til 
skatteetaten for at de skal kunne regne ut evt avgift. 

Satser på at eg hører noe iløpet av en ukes tid. 

Hadde på stålomspunnete bremseslanger med gummibelegg, som han måtte sjekke opp i om var godt nok. 
Også gir 335i motoren 50g mer co2 enn 320d motoren, så det er det eg evt må betale avgift for. 

Kommer oppdatering fortløpende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da har vi kommet en del lenger i prossessen, men bilen er pr nå ikke godkjent enda. Fikk brev fra skatteetaten etter sluttkontrollen om at avgiften 
ble på 25.000kr. 

Avgiften er nå betalt, og kontrollen kan gå inn i trinn 2 av ferdigstillingen av godkjenningen. 
Det vil si at det er en annen kontrollør som må se over saken og se at førstemann ikke har gjort noe feil. 

Så det drar ut i tid og det er utrolig tungvindt. 

Forrige fredag sendte eg en del moduler til Usa for koding. Dvs Instrument, CAS, FRM og DME. Dette er for at alt det orginale utstyret i bilen skal fungere som om at den var 
orginal. Den engelske donorbilen hadde ikke xenon, takluke og keyless. Men alt dette blir det orden på nå, og eg kan bruke nøklene fra 320`en til å kjøre 335`en :D

(han eg har valgt å bruke driver denne nettsiden : https://www.n54exclusive.com/
I tillegg så jobber han som programmerer hos Apple, så han har full kontroll på hva han driver med. Ser fram til å få alt tilbake og få bilen til å virke 100%

Uansett, så har eg bestemt meg for å selge bilen nå til våren, så hvis noen er interessert så er det bare å gi et ord. 

Litt usikker på prisklasse enda, (noen forslag)? :P

Uansett så vil den som kjøper den få en veldig gjennomført bil vil eg si. 

Alt ang godkjenning blir ordnet før salg. 

IMG_1400.jpg

IMG_1401.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den går i Bergen enda, men uten senk, presse og hjulene. Så den ser litt annerledes ut 😅

 

ja, eg vet ikke hva jeg kan få for den. E90 335 er det ikke så mange av i Norge heller. 

Vet ikke hvor attraktiv de er i markedet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...