Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fant en eldre annonse på samme bil, og det virker igrunn ikke som om kilometerstanden er justert (det kan naturligvis være gjort likevel).

 

Link.

 

Bilen er forøvrig en 2000-modell, produsert i november 1999 (registrert i Norge 3. januar 2000), så om første service er en forhandlersjekk så kan nok serviceheftet være riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker! Men han viste servicehefte, og der sto det verken hvilken bil det var eller understellsummer. Det skal vel også være stempel? Sideputen på førersetet var også slitt, burde vel ikke være det etter 137.000 km? 
Spurte om å få snakke med forrige eier av bilen, men fikk ikke nummeret. Var kjedelig å kjøre i 3 og en halv time i en retning for ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal forsvare hverken bil eller eier noe særlig, så slites disse sideputene veldig fort, spesielt om bilen har blitt brukt til endel småkjøring slik at føreren har gått ofte inn og ut.

 

Det er normalt stempel i serviceheftet ja.

 

Må forøvrig si at den gamle annonsen ga et mye bedre inntrykk av bilen enn den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en eldre annonse på samme bil, og det virker igrunn ikke som om kilometerstanden er justert (det kan naturligvis være gjort likevel).

 

Link.

 

Denne annonsen husker jeg selv awt - litt spesiell bil siden det var 1-eiers med sjelden farge. Likte den godt!

Slitasjen på sete er nok pga småkjøring i  byen.

For øvrig godt jobbet awt. Jeg tenkte samme tanken når jeg så bilen i første link, men hadde ikke lagret tidligere annonse så slet med å koble de sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke slikt mulig og sjekke opp med Bmw? vertfall om den er solgt ny? Alså hvor servicer er tatt osv.? Kan jo vere forrige eiger også har jukset med km.stand.

Awt. Hvordan fann du annonsen? prøvde selv og søke på regnr på google uten at jeg fant noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne annonsen husker jeg selv awt - litt spesiell bil siden det var 1-eiers med sjelden farge. Likte den godt!

Slitasjen på sete er nok pga småkjøring i  byen.

For øvrig godt jobbet awt. Jeg tenkte samme tanken når jeg så bilen i første link, men hadde ikke lagret tidligere annonse så slet med å koble de sammen.

Jeg synes det er rart at ikke finn.no har en slags historikk-funksjon når det gjelder kilometerstand. De har jo uten tvil den største databasen for slikt i dette landet (foruten forsikringsselskapene kanskje, men den er jo det kjæreste de eier).

 

Finn.no har jo også gått ut og sagt de ønsker en statlig ordning på nettopp dette med kilometerstand, men jeg tror egentlig de vil ha minst mulig med slikt å gjøre, og bare leve videre på de billige annonsene sine.

 

Er ikke slikt mulig og sjekke opp med Bmw? vertfall om den er solgt ny? Alså hvor servicer er tatt osv.? Kan jo vere forrige eiger også har jukset med km.stand.

Awt. Hvordan fann du annonsen? prøvde selv og søke på regnr på google uten at jeg fant noe

 

Ettersom bilen er solgt ny i Norge vil man nok kunne få litt info om bilen har hatt servicer hos samme forhandler, eller i det minste forhandlerkjede, men foruten det er det lite å hente er jeg redd. Det beste for å sjekke historikk er å få eierhistorikk av vegvesenet, for å deretter snakke med tidligere eiere.

 

Jeg fant annonsen ved å google skiltnummeret, måtte bla et par sider før den dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at alt skal stemme her, biler er solgt ny i Norge og har sikkert gått som demobil eller liknende siden utleverings ettersyenet var i November mens bilen ble registrert i Januar. Biler har PP registrering og er altså solgt ny i Kristansand, Auto Sør var BMW forhandler her i 2000 og det er dem som har tatt serviceettersynet. Å høre med Bavaria Kristiansand kan være lurt, de tok over Auto Sør i 2004 men de har nok bilen i databasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48902442

 

 

Pen bil, men det er mye penger for en 3-4 år gammel E90, 330 eller ei.

Tror han må endel ned i pris for å bli kvitt den.

Rundt 400 hadde jeg synes var riktigere...

Det tror jeg også, E90 LCI har vært ute en stund nå, F30 LCI kommer snart jo FFS :P Kan ikke forvente listeprissalg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...