Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem kjøper seg en 535i uten sportsstoler? Burde ikke vært lov å ikke kjøpe sportstoler.

Dette er mest et spørsmål om hvordan man bruker bilen. For eksempel langpendlere trives ofte best med standardstoler som ikke holder deg helt fast i 5-6 timer om gangen. Jeg liker også best standardstoler og helst med stofftrekk (til nød delskinn)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter jo vesentlig bedre i sportsstolene? Så ser de ufattelig mye bedre ut, i tillegg. De er ikke SÅ sporty at de er ubehagelige liksom... :shock: Hvorfor liker du stoff standard best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sine sportsstoler holder deg alt annet enn fast, med mindre du er godt over gjennomsnittet i omkrets. Jeg mener midlertidig at den 535i-en burde hatt comfort-stoler, det er det en slik bil skal ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at comfort-stolene er det riktige valget for en slik bil.

Det er ingenting som stemmer med denne bilen etter mitt syn. Rett og slett utrolig trist å se en bil med så herlig motor bli så kjip. Kjøper man en 535i manuell, så burde den vært litt sportslig utstyrt med i alle fall m-sport, men her ser det ut til å ha vært en utrolig gnien tidligere kjøper. Må nok laaangt den i pris på denne om den noen gang skal bli solgt. Til ettertanke når man kjøper nybil om at "riktig" utstyr kan være greit å legge på med tanke på senere salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, såvidt jeg kan se er det ikke så mange 320Ci 2,2 som ligger så mye lavere i pris, ihvertfall ikke om vi tar med M-tech og kilometerstand i regnestykket. Jeg vil si dette er en helt grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, såvidt jeg kan se er det ikke så mange 320Ci 2,2 som ligger så mye lavere i pris, ihvertfall ikke om vi tar med M-tech og kilometerstand i regnestykket. Jeg vil si dette er en helt grei pris.

Nemlig... riktig pris er jo strengt tatt det noen vil betale for bilen ut fra egne preferanser. Jeg synes derfor at en diskusjon rundt hva som er "riktig" pris lett blir litt kunstig/teoretisk. Hva som er generelt prisnivå for helt sammenlignbare biler er imidlertid en annen sak, men så snart bare lakkfargen varierer vil folks egne preferanser være avgjørende for om prisnivået er attraktivt for dem eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem kjøper seg en 535i uten sportsstoler? Burde ikke vært lov å ikke kjøpe sportstoler.

Dette er mest et spørsmål om hvordan man bruker bilen. For eksempel langpendlere trives ofte best med standardstoler som ikke holder deg helt fast i 5-6 timer om gangen. Jeg liker også best standardstoler og helst med stofftrekk (til nød delskinn)... :)

Hvordan man bruker bilen? Hvis du kjøper en 535i med manuell kasse så går jeg nesten ut i fra at du har tenkt til å bruke den litt ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan f.eks ha vært kjøpt av en litt eldre fyr (40+) som aldri kunne tenke seg å ha en bil med automatgear. Jeg er en slik bilentuasiast. Når det gjelder sportsstolene ser de selvfølgelig finere ut enn standardstolene, men akkurat som med store felger er dette ikke noe jeg vil ha på min egen bil. I min bok er det flere ulemper enn fordeler med sportsstoler og store felger. Jeg foretrekker stoffseter fordi stoff bl.a har høyere friksjon enn skinn. Jeg liker heller ikke skinnseter når det er varmt og kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kan f.eks ha vært kjøpt av en litt eldre fyr (40+) som aldri kunne tenke seg å ha en bil med automatgear. Jeg er en slik bilentuasiast. Når det gjelder sportsstolene ser de selvfølgelig finere ut enn standardstolene, men akkurat som med store felger er dette ikke noe jeg vil ha på min egen bil. I min bok er det flere ulemper enn fordeler med sportsstoler og store felger. Jeg foretrekker stoffseter fordi stoff bl.a har høyere friksjon enn skinn. Jeg liker heller ikke skinnseter når det er varmt og kaldt.

Men hvis du ikke har planer om å bruke bilen til noe mer enn landeveiscruising kan du jo kjøpe deg en 520D. Når du legger såpass mye penger i en bil med såpass stor motor så ødelegger du jo for deg selv når du velger standard-stoler. Dette gjør jo bilen utrolig tungsolgt, skal du først spytte inn såpass så bør du tenke litt på annenhåndsverdien og i det minste velge komfortstoler. Jeg ville såklart valgt sportstoler fordi jeg simpelten elsker BMW´s sportstoler, fortrinnsvis ikke i skinn men i stoff eller alacantra. Er enig med deg når det gjelder skinn, det er ikke noe for meg heller.

Hvis du kjøper deg en bil med 306 hestekrefter og manuell kasse, så velger du vel ikke stoler uten sidestøtte? Dette er ulogisk fra ende til annen, og sansynligvis grunnen til at den ikke er solgt.

EDIT: I tillegg velger du standardstoler i SKINN. Blir jo kasta rundt som en sprettball inni der hvis du mot formodning skulle finne på å faktisk trykke litt på pedalen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe, jeg syns alikevel det er helt på viddene og velge standard skinn i en slik bil. Det burde ikke vært mulig å huke av på lista engang.

"Nei, du får ikke standardstoler i denne bilen, den fortjener bedre!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper:"Hei jeg skal ha en 535 slik JEG vil ha den og jeg betaler det det koster"

Selger: Åneidu!Det går ikke, tenk heller på han som skal kjøpe bilen etter deg!Eller alle de som aldri vil kjøpe en bil på norges nettforum!!! Tenk hva DE vil si om din bil!

Kjøper: ja ok jeg tar t-banen fremover da!

Selger; ja det er kult ok vi bare legger ned butikken og går konk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...