Gå til innhold

Min Orginale BMW E36 M3 3.2.


thomaleo
 Share

Anbefalte innlegg

21 timer siden, danskiii skrev:

Lurer på hva prisen på den 16000 kroners handlekurva hadde havnet på hos koed :-k

20 timer siden, RF91 skrev:

Lure eg og på :lol: Men eg trur da blir god knall uansett. Bilen ha utvilsomt havna i rette hender :)

 

handlekurva er lagt inn med 15% rabatt (via e30meet) , når man har fast 15% rabatt hos gs istedet for 2-12% hos koed så lønner det seg å handle hos gs for min del :) MEN hadde jeg IKKE hatt rabatter hadde det lønt seg hos koed 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anders92 skrev:

Skal du gjøre noe med farger må du enten ha karosseri technoviolett under, og resten sort. - Eller noen stag osv i typ baby blue, som harmonerer bra med technoviolett.

Spør du meg er det sjelden bilens nøyaktige farge, eller generelt alt annet enn flate farger har noe å gjøre på bærearmer, diff og andre løse komponenter.

Smaken som baken, og tror uansett denne bilen har et godt liv i dine hender :) 

tror nok det blir helsvart under med de forskjellige M merkene (kalipere, bærebruer) farget i m fargene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, thomaleo skrev:

 

handlekurva er lagt inn med 15% rabatt (via e30meet) , når man har fast 15% rabatt hos gs istedet for 2-12% hos koed så lønner det seg å handle hos gs for min del :) MEN hadde jeg IKKE hatt rabatter hadde det lønt seg hos koed 8)

Dette er samme inntrykket jeg har, derfor handler jeg også alt fra GS nå :) Men begge deler har kjempeservice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med en liten update til :)

fått av framskjermene, framfanger og fått ned tanken, maskert hele bilen

DSC_0001.JPG

DSC_0002.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0013.JPG

aldri sett rust her på e36 ](*,)var det samme på begge sidene

DSC_0007.JPG

var ikke mer rust enn hva jeg trodde her ihvertfall på begge sider

DSC_0008.JPG

DSC_0012.JPG

DSC_0009.JPG

likte serdeles dårlig dette da :roll: var bare på høyre siden her har jeg allerede fått bort en del grus og drittDSC_0010.JPG

DSC_0011.JPG

framskjermene ellers var heller ikke stort verre enn forventa (heldigvis)

DSC_0014.JPG

DSC_0016.JPG

DSC_0015.JPG

DSC_0019.JPG

og ferdig maskert :) 

DSC_0022.JPG

DSC_0023.JPG

tror jeg skal bytte bremserørene til kobberrører når jeg først er nede med tanken

blir vel å begynne å pusse kanaler i nærmeste framtid, også tror jeg at jeg skal gå for å bytte noen plater på kanalen der det er verst (jekkfestene)

er ikke store biten som trengs byttes da heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra, måtte selv bytte de festene til forskjermene og stålet bak der. Må demontere innvendig og dra tilside ledningsnettet der, jeg turte ivertfall ikke å skjære uten :)

men håper du gjør litt tiltak før sveising, for er en del element som er ganske brannfarlige rundt bilen inkl maskeringa. demonterer alltid interiør og gulvteppe selv når jeg sveiser og ingenting brannfarlig nærme bilen. mig speisesprut går over alt, og ting kan ta fyr lenge etterpå selv om det ser greit ut der og da.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hsd skrev:

dette blir bra, måtte selv bytte de festene til forskjermene og stålet bak der. Må demontere innvendig og dra tilside ledningsnettet der, jeg turte ivertfall ikke å skjære uten :)

men håper du gjør litt tiltak før sveising, for er en del element som er ganske brannfarlige rundt bilen inkl maskeringa. demonterer alltid interiør og gulvteppe selv når jeg sveiser og ingenting brannfarlig nærme bilen. mig speisesprut går over alt, og ting kan ta fyr lenge etterpå selv om det ser greit ut der og da.

heldigvis slipper jeg å bytte festene til framskjermene og kommer meg godt unna med å bytte kun jekkfestene :) 

tiltak blir gjort men mest trolig ikke stort mer enn å  dra gulvteppet bort fra sida på innerkanalen, også sjekke OFTE etter at sveisinga har blitt gjort om det tar fatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RF91 skrev:

Ser du skriver at du snart skal til å pussa kanalane... Du e vel ikkje tenkt å berre pussa overflaterusten? Då vil garantert rusten komma tilbake :mellow:

hadde i starten planer om å pusse ned til bart stål, og bruke brunox, men i etterkant blir det nok sikkert til at jeg kapper ut og sveiser inn nytt da det var litt verre enn jeg trodde:)

men på framskjermene og andre steder der rusta har kommet så blir det nok til at jeg sliper ned til bart stål og bruker brunox- hagmanns gul grunning og noe slags offshore maling utpå der igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, thomaleo skrev:

hadde i starten planer om å pusse ned til bart stål, og bruke brunox, men i etterkant blir det nok sikkert til at jeg kapper ut og sveiser inn nytt da det var litt verre enn jeg trodde:)

men på framskjermene og andre steder der rusta har kommet så blir det nok til at jeg sliper ned til bart stål og bruker brunox- hagmanns gul grunning og noe slags offshore maling utpå der igjen

Høyres mykje bedre ut :) Men om ein berre pussa/slipe rust ned til stålet e da fort at små rustpartiklar legg seg nedi det ferske metallet. Då vil rusta dukke opp att innan kort tid.. Kan henda da fins nåke snabelstoff so stoppa rustprosessen, men då må du nesten forhøyra deg med ein fagmann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Høyres mykje bedre ut :) Men om ein berre pussa/slipe rust ned til stålet e da fort at små rustpartiklar legg seg nedi det ferske metallet. Då vil rusta dukke opp att innan kort tid.. Kan henda da fins nåke snabelstoff so stoppa rustprosessen, men då må du nesten forhøyra deg med ein fagmann :P

det er jeg klar over, og er derfor jeg skal bruke brunox som er ett slikt "snabelstoff" :shock::) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...