Marius2002 Skrevet Juni 5, 2016 Share Skrevet Juni 5, 2016 Fikk endelig se den "live" igår! Flott bil altså thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williamwiers Skrevet Juni 5, 2016 Share Skrevet Juni 5, 2016 Hyggelig å møte på deg igjen og se på m3'n igjen håper det ikke blir lenge til neste gang F.Krokrud og thomaleo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F.Krokrud Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Takk for en fin dag begge to!😊 Veldig morsomt å møtest! Nesteår er det på'n igjen😎👍🏼 thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Dæven steike det var kjekt å se så gode bilder av gammelbilen! (325'n). Og M3'n din skinner må jeg si! F.Krokrud og thomaleo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Juli 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2016 (endret) på tide med en passe stor update, usynlig men viktig kan begynne med at jeg har gått til innkjøp av ny bruksbil 2002 modell 320D e46 prøvde m3 felgene på denne(gamle) ble litt så som så, om den ikke skreik etter senk før så gjorde den det da planene blir nye dekk på disse felgene, senk og m fanger framme i all hovedsak Clutchbytte på M3n var i går til elnesvågen hos Stavik tekniske, og er absolutt til å anbefale!!, ingen upris på komplett clutch m svinghjul som skal være god for 530 NM Joachim som jeg var i kontakt med var hjelpsom hele veien da jeg fikk/har fortsatt problemer med at clutchen ikke løste ut, noe som helt sikkert ikke er clutchens feil, men utslitte orginaldeler på bilen clutchen består da av Sachs utløserlager Sachs organisk fjæret lamell Sachs 765 Trykkplate CNC maskinert Chromoly svinghjul på 4,5kg siden dette er noe forsterka og clutchen ikke løste ut som den skulle, ble det bestilt ny master, ny slave og ny slange i går i tilegg til clutch ble det byttet foringer og litt diverse til giroverføringen på utsiden av kassen tetning foran og bak på girkasse tetning på motor på veiva senterlager olje på girkasse olje på diff her ble det nye kobberskiver på tappeboltene (Y) uansett her er noen bilder fra prosessen: eksos nede mellomaksling nede, her fikk jeg se noe som også måtte byttes, hardykobling hadde begynt å få sprekker Nye clutchen litt tetningsbytte veiva: ferdigmontert pakning, dette var før jeg byttet senterlageret i veiva:) pakninga til giroverføringa i kassa i bakkant på kassa: og i framkant på kassa: Ny Olje gikk på ganske nøyaktig 1.9 liter clutch ferdig montert: på god vei inn igjen litt nye foringer i giroverføringa: tappet ned olja på diffen: og ny olje inn gikk på 1.5 liter her tror jeg fikk ikke tatt flere bilder enn dette, da det var litt frustrasjon på slutten da det ikke funket som håpet på blir vel en update i nærmeste framtid igjen takker for denne gang Endret Juli 10, 2016 av thomaleo williamwiers, BjornarHS, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 kjekt med nye deler, har handla samme type clutchkit og svinghjul selv fra stavik legg gjerne ut bilde av gassresponsen med 4.5kg svinghjulet når du kommer så langt selv. thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Juli 10, 2016 Share Skrevet Juli 10, 2016 Skal sies den ser veldig bra ut under og den m3'en din! thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Juli 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2016 2 minutter siden, hsd skrev: kjekt med nye deler, har handla samme type clutchkit og svinghjul selv fra stavik legg gjerne ut bilde av gassresponsen med 4.5kg svinghjulet når du kommer så langt selv. will do har jo prøvd å startet den i fri, og den virker LITT rappere, men ikke sånn at man går i taket ekstrem forskjell s50 motorene har jo allerede orginalt en brutal gassrespons 3 minutter siden, BjornarHS skrev: Skal sies den ser veldig bra ut under og den m3'en din! takker så mye for det men rust finnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Juli 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2016 da har jeg hatt lengste turen jeg noengang kommer til å ha med denne bilen (håper jeg) for de som har meg på snap, har fått med seg at jeg har vært på europatur sammens med noen kompiser jeg i min m3 (stebror som passasjer) en kompis sin e39 m5 med passasjer og en siste kompis med en e28 m535 m3n gikk nesten smertefritt, sleit litt med slangen til clutchen selv etter at jeg har byttet til en splitter ny en, hjemme i 20+ går det bra men når girkassa opplevde autobahn og tempen ute var 30+ så var ikke clutchen noe særlig å ha med å gjøre, regner med at det har med varm slange å gjøre, den blir myk, å utvider seg. derfor er jeg i full gang med å få bestilt en ny slange stålomspunnet sådan turen var ihvertfall 600 mil ca gikk hjemme fra i romsdalen-københavn-hamburg-praha-munchen-ørneredet-europapark-kolding-sigernessjøen- hjemme igjen dette ble byttet på mandag, før avreise på tirsdag og deretter var det bare å ta gasspedalen fatt og mange liter bensin klarte å true bilen ned i 0.84 på mila dette var fra åndalsnes til en eller annen shellstasjon på østlandet og at bilen brukte så lite er helt rått i mine øyne, derimot på autobahn når gjennomsnittsfarten var 160 så brukte den godt over literen på mila fikk også testet om bilen faktisk hadde fartssperre eller ei, noen sier den er på 250, andre sier det ikke er, og bilen greide 257 på gps, da ga sjåføren seg før avreise fra åndalsnes: her var vi mellom hamburg å praha tror jeg å fikk vasket bilene våre!: bensinstasjon i tsjekkia ett sted:) utfor hotellet i praha utkjøringen fra parkeringen var ikke mye å skryte av omsider kom vi oss til munchen, og der var selvfølgelig ett av målene og komme seg på museum såg der inne en god kjenning: farten jeg kom opp i: parkering i kolding: når jeg da kom hjem tidligere i kveld så ble det da en grundig vask!!! felgene var så som så glemte ferdigbilder av bilen innsiden har vel å merke ikke vært vasket siden jeg fikk felgene!! brukte dette: steinsprut var leppa på framfangeren FULL I!!! så må vel ta opp igjen lakken på denne storkoste meg på tur ihvertfall! at bilene holdt såppas som de gjorde er jeg også veldig fornøyd med Nyheim, williamwiers og bimmerR reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 30, 2016 Share Skrevet Juli 30, 2016 Så veldig morro ut thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet August 27, 2016 Forfatter Share Skrevet August 27, 2016 da var det på tide med en update! har da drevet på siste året å prøvd å få tak i cruisecontrol til e36 brukt, uten noe hell verken fra vrakhandler, bimmers eller facebook 90% av delene går ann å få kjøpe nytt JA, men det er ledningsnettet som var problemet å få tak i uansett så la jeg det litt ifra meg før broren min kjøpte seg delebil 520 e39 noe sier seg kansje selv, men denne hadde da cruisecontroll reiv ut og i dag begynte jeg da å montere inn igjen mangler litt deler for å få det helt ferdig, blandt annet: holder til cruisemotor, knapper på rattet og vaier til spjeldrekke fra cruisemotor mangler også å få koblet opp rattbetjening til radioen om det lar seg gjøre litt bilder fra montering: iåmed at delebilen som det ble tatt ifra var hakket for gammel så hadde den denne bryteren, plasserte den her ute av veien(og usynlig) kommer også ei pakke fra gs med oljefilter, blir da en høstservice takker for denne gang! Marius2002 og williamwiers reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 Du tar altså godt vare på bilen... det må bare sies. Gikk det greit å skifte tetting til veiva, samt utgående lager på girkasse, eller var det noe trøbbel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet August 28, 2016 Forfatter Share Skrevet August 28, 2016 6 timer siden, Nyheim skrev: Du tar altså godt vare på bilen... det må bare sies. Gikk det greit å skifte tetting til veiva, samt utgående lager på girkasse, eller var det noe trøbbel? tetninga på veiva var enkel og bytte utgående lager på girkassa ble ikke byttet, men tetninga til både inngående og utgående aksel på girkassa takker for positive ord Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet August 28, 2016 Forfatter Share Skrevet August 28, 2016 når det kommer til clutchen på bilen, er jeg mindre fornøyd med girkasseraslinga som ble etter clutchbyttet, bilen høres ut som den er på dødsleia når den går på tomgang på varm motor/girkasse derfor blir det bestilt nytt svinghjul orginalt bmw, og ei ny trykkplate beregnet til org svinghjul(fra stavik tekniske) har allerede vært i kontakt med han ang dette, lamellen skulle være lik surt å måtte ta det ned igjen, men men On 10.7.2016 at 18.25, hsd skrev: kjekt med nye deler, har handla samme type clutchkit og svinghjul selv fra stavik legg gjerne ut bilde av gassresponsen med 4.5kg svinghjulet når du kommer så langt selv. ang tilbakemeldingen her svinghjul blir da byttet tilbake til org, da det ikke var kjempestor forskjell på respons, og rakklingen av girkasse ikke er til å leve med for ørene mine desverre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet August 28, 2016 Share Skrevet August 28, 2016 hehehe, var litt redd for det, men nå er det kjøpt så da skal det på Satse på at ZF tar opp litt bedre, men jeg tviler. thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå