thomaleo Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 (endret) update! funnet 1 rusthull som var uventa ihvertfall og da var det egentlig bare å hive seg rundt hullet er i bakkant, bunn av hjulbuen framme på venstre side. dette hullet var GODT gjemt under ett tykt lag med techtyl, håper ikke jeg finner mer bare fant hullet, og drepte motivasjonen noe, plukket ut interiøret i bilen (igjen) begynte så å pusse på vader setene litt før bilder av passasjersetet og ferdig med farging på passasjersetet oz felg i bakgrunn som ville ha fokus førersetet Før bilder og etterbilder også over til sveisejobben, glemte selvfølgelig av før bilde av dette ferdig å kappe ut her nesten ferdig å sveise vær så vennlig å ha i tankene at det er 6-7 år siden jeg sveisa tynnplate sist!! var ett hull her også, ble selvfølgelig tatt i samme slengen som nevnt tidligere så SKAL jeg bytte platene på jekkfestene på alle 4, og slipe mye mer techtyl, og behandle osv osv osv har vært til innkjøp av noen bbs kopi felger tidligere i uka også, egentlig meninga til bruksbilen, men de blir helt sikkert prøvd på denne også! hvis det blir nye permanente felger på m3n må det gjøres noe drastisk med tilstanden på de isåfall legger ved ett lite motivasjonsbilde til meg selv Endret November 26, 2016 av thomaleo BjornarHS, Popza, williamwiers og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet November 26, 2016 Share Skrevet November 26, 2016 Kjipt å komme over slikt, men flott å se at du tar tak i det og holder oss oppdatert! Stå på videre! thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 26, 2016 Forfatter Share Skrevet November 26, 2016 1 time siden, bimmerR skrev: Kjipt å komme over slikt, men flott å se at du tar tak i det og holder oss oppdatert! Stå på videre! gjør da så godt jeg kan for å holde bilen så bra stand som mulig bimmerR og RF91 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 29, 2016 Share Skrevet November 29, 2016 Kan vere int. i OZ hjulene om du skulle finne på og bytte ut dem med kopi hjul thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet November 30, 2016 Forfatter Share Skrevet November 30, 2016 18 timer siden, Skulebollen skrev: Kan vere int. i OZ hjulene om du skulle finne på og bytte ut dem med kopi hjul blir nok en midlertidig periode med kopihjul om det blir aktuelt, men skal ha det i bakhodet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2016 update! har da blitt nesten ferdig med jekkfestene på venstre side, noe techtylpussing og noe behandling med brunox førbilde av fremrefestet, som folket ser så er kappinga gjort men biten ikke borte enda og førbilde bak ferdig utskjært bak, hullet ble noe større etterhvert da dette var grovutskjæring fant også ut en annen måte og gjøre dette på i framtiden, lage plata først også skjære ut i bilen etter plata, ikke omvendt som er gjort her pusset også ned utsida på kanalen og brukte like gjerne brunox på hele da denne var drøy i bruk hadde på 2 lag samme skjedde her og enda ett lagde platene borra hull til punktsveis og hullet for puta brukte brunox her også og her brukte wurth sin roststop quattro som sveisegrunning, samme ble gjort på jekkfestet inni kanalen ferdig å sveise bak, punktet litt i etterkant for å få bort de mindre hullene, kan nevne det igjen, ingen proffsveiser og framme ferdig har vel på brunox her også i morgen før jeg begynner med epoxy grunninga BjornarHS, Maggi93, santho96 og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Desember 7, 2016 Share Skrevet Desember 7, 2016 Blir bra detta her Berre pass på å få ordentlig innbrenning i godset (utan porer) og at alle små hol e vekke når du gir deg. Fort at rusta kjem tilbake hvis ikkje Trur eg må skaffa meg eit sveiseapparat sjøl og ta litt småting so e komme på E30'en og. Får arbeidslyst av å sjå arbeidet ditt Freakshow og thomaleo reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2016 på tide med en update har handlet maling som skal brukes som ytterste lag under bilen (5L) pusset litt mer under bilen, pusset ferdig vader stolene, rengjort bensintanken og behandlet denne med owatrol olje for å få glansen ut fra plastikken igjen og lakkert leppa til framfangeren, på denne gjenstår det fortsatt matt klarlakk over til litt bilder malinga som blir brukt er da 2k epoxymaling i fargen blank svart pusset techtyl og fått avklart om det er like mye rust på høyre siden som venstrev Venstre siden ferdig med techtylfjerning og høyre siden! ingen rust å se her! litt overflate, men det er mulig å redde uten å sveise seg gal her blir det selvfølgelig byttet litt stål som sikkert kommer i neste update både framme og bak over til leppa framme! såg slik ut etter tysklandsturen og det er kansje ikke så rart da den aldri fikk ett ytterste lag med klarlakk etter litt pussing så endte den slik: rigget til "lakkbåsen" etter 3 strøk med grunning så ble den ca slik dette er da sikkert første strøket med svart matt lakk, 3 strøk her også, handler inn matt klarlakk i morgen for å ta siste 3 strøkene med det. dette er da siste strøket med farge over til bensintanken som var ganske skitten når den ble tatt ned klargjor litt til vask etter 10 minutter med vask såg den slik ut, brukte ikke allverden tid på det. satt inn igjen pumpene og tok ei finrengjøring med limfjerner, da endte vi slik: her la jeg på ei sikabot da det hadde blitt ett stygt sår i tanken, ikke hull, men var tydelig at det hadde gnagd her hadde på owatrol olje av denne typen: over til setene så var det kun elefantfettet igjen før de var ferdig før bilde: og etter: har også hatt litt problemer med førerstolen sin varme i setet ikke fungerer, ikke at det er så verdens nøye for min del mtp komfort, men har den ekstrautstyr så skal det fungere!!! så her blir det bestilt nye varmekabelmatter både til rygg og sittepute utenom det så har jeg gått til innkjøp av orginalt cruise control anlegg, tror det har blitt nevnt tidligere i tråden at jeg prøvde å montere fra e39, noe som endte med at det ikke fungerte, tror hjernen til dette er defekt, så jeg prøver lykken med ett som er orginalt til bilen Freakshow og BjornarHS reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Desember 27, 2016 Share Skrevet Desember 27, 2016 Blir strøkent dette! Hvordan gikk du frem når du fjernet tectylen under? thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2016 7 timer siden, BjornarHS skrev: Blir strøkent dette! Hvordan gikk du frem når du fjernet tectylen under? brukte vinkelsliper med stålbørste på, og drill med ei mindre stålbørste. aller mest vinkelsliperen BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 28, 2016 Share Skrevet Desember 28, 2016 Lest gjennom hele tråden din nå. Veldig bra arbeid. Veldig myye arbeid-spesielt vask/rens av setene du har brukt noen timer der. syns det var liitt over-reaksjon på rusta på bilen. det er jo ikke en ny bil og man bor I norge, da må man regne med litt når det faktisk er en bil som blir brukt men dette er jo glemt nå som alt er utbedret Synes du må få på den spoileren det gjør seg godt på disse thomaleo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Desember 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2016 (endret) 4 timer siden, Bjanne skrev: Lest gjennom hele tråden din nå. Veldig bra arbeid. Veldig myye arbeid-spesielt vask/rens av setene du har brukt noen timer der. syns det var liitt over-reaksjon på rusta på bilen. det er jo ikke en ny bil og man bor I norge, da må man regne med litt når det faktisk er en bil som blir brukt men dette er jo glemt nå som alt er utbedret Synes du må få på den spoileren det gjør seg godt på disse Takker for possitiv kommentar! Har enda ikke greid å bestemt meg om spoileren skal på eller ikke enda Iåmed bilen forblir den høyden bak som den har så tror jeg ikke det kommer til å passe på bilen desverre. Men blir nok til at den blir lakkert sammens med bagasjelokket nå i sammenheng med rustfjerning Endret Desember 28, 2016 av thomaleo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 6, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2017 (endret) har skjedd ting igjen! endelig ferdig med rustsveisinga av de hullene som har blitt funnet! smurt på 2 strøk brunox og 1 strøk med hagmanns 2k epoxy primer gul begynner med sveisinga, dette er da høyre side på bilen før jeg begynte framme: har tatt litt lærdom, lag plata først, kapp ut etterpå ferdig å kappe ut: gjort noen mål, og skjært ut hull til jekkfesteputene og noen puktsveiser ruststop quattro ble brukt her også både på disse og på selve jekkfestet inni kanalen, på jekkfestet inni kanalen brukte jeg brunox før grunninga bak ble jeg vel ivrig å glemte før bilder og under prosessen, men før bilde ligger i tråden tidligere her ett sted, uansett ferdig å skjære ut og grunne: ferdig å sveise framme, ble litt mer fornøyd med sveisene denne gangen! og ferdig bak: smurt på brunox utpå kanalen, under kanalen og dørkene: ///M som folk kanskje vet så ble denne grunninga brukt: gikk ca 0.3 liter (ferdigblandet) og ferdig med første strøket, grunninga ble RULLET på til den som lurer, satt også inn ei 3kw varmevifte for å holde tempen litt oppe Endret Januar 6, 2017 av thomaleo Enes Yakici, Freakshow, BjornarHS og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Januar 8, 2017 Share Skrevet Januar 8, 2017 Litt off-topic, men har sett bilder av et deksel under reservehjulbrønnen som jeg ikke vet hvilken funksjon det har. Har sett det på en 3.2, så kansje noe du har på din og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomaleo Skrevet Januar 8, 2017 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2017 51 minutter siden, BjornarHS skrev: Litt off-topic, men har sett bilder av et deksel under reservehjulbrønnen som jeg ikke vet hvilken funksjon det har. Har sett det på en 3.2, så kansje noe du har på din og? om jeg husker rett nå så har jeg samme dekselet på min og det kommer 2(?) rører ut fra dette, som kommer ifra kullfilteret som ligger i reservehjulsbrønnen inni bilen, vet ihvertfall at det kommer 2(?) blåe rører utfra ett deksel av noe slag på høyre siden av reservehjulsbrønnen, regner med at det er dette, ett kullfilter som er koblet på bensinanlegget, etter hva jeg har sett så er det bare 3.2n som har det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå