Carlsius Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 (endret) Etter mye leting og venting fikk jeg meg endelig E39en jeg ville ha med riktig motor. Ville helst ha manuell, men det var vanskeligere enn jeg trodde å få tak i, så ble til slutt overtalt til automat Bilen er nå hentet i Bardufoss og har startet på turen hjemover til Drammen.Kjempe fornøyd så langt. Eneste som ikke fungerer er regnsensor som er noe jeg skal se nærmere på når jeg kommer hjem.Vedlikeholds planer:KjølevæskeMotoroljeBremsevæskeNye klosser(EBC greenstuff), skiver og håndbrekkskoFjerne 530 emblemet og sette på originaltFjerne m-sport emblemet på bagasjelokketBytte Bmw-emblem foran og bak.Skinnsete rensBytte viftereim og vannpumpereimOppgraderings planer:Bytte Carbon nyrene om til black chrome.Nye vinterfelgerBedre høyttalere (mens det ser orginalt ut) - montert 2 diskanthøyttalere, 2 høyttalere foran og 2 høyttalere bakLyst på Bluetooth-streaming og Dab-radio til bilen(dette skal se originalt ut, ikke noe ny japansk digital spiller) - Montert Dension Gateway pro BtEttermontere navi m/bluetooth Endret August 30, 2015 av Carlsius Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Flott denne blir bra med planene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 visst du var ute etter manuell men gikk for automat, kommer du neppe til å bli fornøyd, savnet etter manuell kommer sigende tenker eg Er så missfornøyd som man overhode kan få de med min e39 535ia, kun pga girkassen. Manuell er uten tvil tingen på eldre biler (syns hvertfall eg)Men bilen ser veldig bra ut da, så grattis med pen bil! Legg gjerne ut bilder av interiør også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Senk så blir det braaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet September 18, 2014 Share Skrevet September 18, 2014 Automat som er så deilig? har det på min 528iat nå, og jeg hadde ikke orket å vært foruten Men så har jeg blitt så gammel at jeg liker beige skinn/treverk også da Ang spiller vil jeg anbefale GROM audio, venter på min enhet i posten nå, dette er en modul du monterer i bagasjerommet, og bruker til original spiller Ellers høres planene dine helt riktige ut Gratulerer med flott e39! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet September 18, 2014 Forfatter Share Skrevet September 18, 2014 Flott denne blir bra med planene. Takk takk, kommer nok litt fler planer etterhvert visst du var ute etter manuell men gikk for automat, kommer du neppe til å bli fornøyd, savnet etter manuell kommer sigende tenker eg Er så missfornøyd som man overhode kan få de med min e39 535ia, kun pga girkassen. Manuell er uten tvil tingen på eldre biler (syns hvertfall eg) Men bilen ser veldig bra ut da, så grattis med pen bil! Legg gjerne ut bilder av interiør også Vel, har nå kjørt 120mil og synes at det går greit med automat. Ville ha manuell for den litt mer sportslige delen, men tror jeg skal greie meg med å heller bruke DS eller shalte mellom girene. Automat har jo sine fordeler i kø trafikken i Oslo blant annet. Men savnet etter manuell kan nok komme etterhvert. Interiør bilder kommer etter at jeg får renset litt seter og slikt Automat som er så deilig? har det på min 528iat nå, og jeg hadde ikke orket å vært foruten Men så har jeg blitt så gammel at jeg liker beige skinn/treverk også da Ang spiller vil jeg anbefale GROM audio, venter på min enhet i posten nå, dette er en modul du monterer i bagasjerommet, og bruker til original spiller Ellers høres planene dine helt riktige ut Gratulerer med flott e39! Takk takk, automat kan jo være behagelig men ville ha manuell for den sportslige biten. Var redd automaten ødela for kraften til motoren, men synes den var til å leve med ved å sette kassa i DS eller shalte mellom gir. Så er fornøyd sålangt Følger med på tråden din ang GROM audio. Er noe sånt jeg kunne tenke meg til min bil og. Eneste er at jeg ikke er så fornøyd med høyttalerne heller så vurderer å få gjort noe med det og. Men du får lange ut på forumet når du får enheten inn i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet September 19, 2014 Forfatter Share Skrevet September 19, 2014 Senk så blir det braaa Litt usikker på om den skal senkes mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Gått til innkjøp av litt småtteri til bilen:- Nye skiltholdere- Nye Bmw-emblemer- Black chrome nyrerNå fikk jeg endelig tid til å shine og polere opp bilen, noe den trengte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2014 Da er bremseklosser, skiver og bremsevæske byttet på alle 4.Valgte å gå for EBC Greenstuff noe jeg er veldig fornøyd med I tillegg har jeg lagt om til vinterdekk, noe som ikke falt helt i smak . På vinter er det 16" felger med ballong dekk. Er nå på jakt etter nye Vinterfelger som ser litt bedre ut. Skrik ut om dere har noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 24, 2014 Share Skrevet Oktober 24, 2014 Følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2014 Følger med her Så bra Igår ble det bare gjort noen småting, M-merket og 530 på bakluka ble tatt av og satt på bare 530i, nytt luftfilter fra K&N, nytt BMW Emblem bak og nytt motorolje lokk.Tidligere lokk var laget av metall, måtte vente 24 timer før det kunne tas på(idiotisk) Før Nå Tidligere metall lokk Org plastlokk Nytt emblem bak trengtes Sammen med nye vindusviskere og plastlokket bestilte jeg 2 nye lister til dørstolpen på fører og passasjer dør. Den lista som sitter fast i døren ved B-stolpen. Hadde kommet 2 små rustflekker i listene som er på bilen så bestilte 2 nye. Eneste feilen var at jeg bestilte feil, greide å bestille høyglans. Så nå må det ventes enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 Gratulerer med fin 5eerr ) Denne var fin, Riktig motor hadde den også! Bor også i Drammen så legger vel merke til den snart ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0xx Skrevet Oktober 27, 2014 Share Skrevet Oktober 27, 2014 HVOR kjøpte du de nyrane??? Har leita overalt etter de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carlsius Skrevet Oktober 29, 2014 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2014 Gratulerer med fin 5eerr ) Denne var fin, Riktig motor hadde den også! Bor også i Drammen så legger vel merke til den snart ! Tusen takk, ja du ser meg vel sikkert engang HVOR kjøpte du de nyrane??? Har leita overalt etter de haha meeeeget fin bil du har angrer på at jeg ikke valgte svart 5 er Du kan vel kjøpe disse ? hahha, jeg så etter alt annet en sort og rød e39. Men ble en sort en denne gangen også .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Oktober 30, 2014 Share Skrevet Oktober 30, 2014 Kjempe pen bil! blir nok bra meed planene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå