Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei og hopp!

Relativt ny på forumet, på veien og i BMW-verden :) Har kjørt BMW E39 i 7-8 måneder nå, før jeg valgte å selge bilen til fordel for en ekstremt velholdt E28 518i fra -87. Bilen er mer eller mindre rustfri, finnes en liten rustrose på topp av bagasjerom og såvidt antydning til rust i en hjulbue - ellers strøken og bulkfri. Drømmer er å bygge om til 535, men starter i det små - og planlegger nye felger, fjerning av siste rustbit, senk og M-lepper og fangere/bagasjeromsspoiler rundt om. Bilen har et vanvittig utgangspunkt i mine øyne! Kommer sikkert mye mas og kjas fra meg i tiden fremover, setter pris på all hjelp jeg kan få mtp motorbytte og å få dette godkjent i fremtiden :)

Noen bilder av bilen ligger nedenfor;

post-82598-0-76069100-1421240500_thumb.jpost-82598-0-85162100-1421240504_thumb.jpost-82598-0-50785900-1421240506_thumb.j

post-82598-0-21294200-1421240502_thumb.j

post-82598-0-30969700-1421240503_thumb.j

Endret av TallGuy
Skrevet (endret)

Er dessverre ikke så mye utstyr som jeg kunne tenkt meg, kun takluke :P Manuelle vinduer, mørkeblått (strøkent!) interiør og 202.000km på telleren. Bilen er nesten hva jeg vil kalle "mint condition", skal på EU i våres, men tror og mener den går glatt igjennom, eneste feil er litt slitte bremsebånd bak som taes til helgen :) Morsom bil etter et par dager på veien nå, ligger godt og girer bra, til tross for en smålig treg kasse :)

Svært få eiere og mye historikk og kvitteringer - dette var en av få sjanser jeg regner med jeg får til å kjøpe en så strøken E28, føler meg heldig - og vil bli godt tatt vare på videre :) Gleder meg til å komme igang og begynne skrujobbinga!

Endret av TallGuy
Skrevet

Morro med historikk og dokumentasjon. Prøv å samle så mye som mulig!

Jeg har full historikk og dokumentasjon på min E28.

Skrevet (endret)

Dramatikk på bygdeveiene her i Vestfold i dag. Idiot av en sjåfør foran meg gjorde at jeg kunne endt opp i front mot front med en buss, klarte å unnamanøvrere og kjøre ut på jordet ved siden av veien. Vinterføre med E28 kontra E39 er litt forskjellig ja! Takker de Bayeriske ingeniører for å bygge en solid bil, bilen endte mirakuløst opp med null skader, bulker eller slått forstillig/bakstillig!

post-82598-0-46086600-1421780750_thumb.j

Endret av TallGuy
Skrevet (endret)

Videre kan jeg jo informere om innkjøpsplan i prioritert rekkefølge framover, samt ting som skal byttes :)

- Nytt nærlysglass v.s
- Emblemer til panser og bakluke
- Fjerne rustflekk på nedre bakfanger og en 50-øring strl. rustflekk på bakluke.
- 80/45 senkefjører
- M-Tech lepper hele veien rundt
- M5 vinge
- Rondell D58

Videre etter dette blir planen å innhente mer informasjon om bilens historikk, M5 bremseswap og planlegge ombygging til 525, 528 eller 535 :D

Endret av TallGuy
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...