Tallguy Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 (endret) Hei og hopp! Relativt ny på forumet, på veien og i BMW-verden Har kjørt BMW E39 i 7-8 måneder nå, før jeg valgte å selge bilen til fordel for en ekstremt velholdt E28 518i fra -87. Bilen er mer eller mindre rustfri, finnes en liten rustrose på topp av bagasjerom og såvidt antydning til rust i en hjulbue - ellers strøken og bulkfri. Drømmer er å bygge om til 535, men starter i det små - og planlegger nye felger, fjerning av siste rustbit, senk og M-lepper og fangere/bagasjeromsspoiler rundt om. Bilen har et vanvittig utgangspunkt i mine øyne! Kommer sikkert mye mas og kjas fra meg i tiden fremover, setter pris på all hjelp jeg kan få mtp motorbytte og å få dette godkjent i fremtiden Noen bilder av bilen ligger nedenfor; Endret Januar 14, 2015 av TallGuy tambur4 reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Ser ut som et veldig greit utgangspunkt Shadowline også! Lykke til med prosjektet
Tallguy Skrevet Januar 14, 2015 Forfatter Skrevet Januar 14, 2015 Takker for det, tror dette kan ende i noe estetisk pent! Målet er å holde det så tro til E28 som mulig, ikke noen rice-løsninger her..
sveigis Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Gratulerer med fin e28. Og shad.line er jo ikke hverdagskost.
///FredriK.S Skrevet Januar 14, 2015 Skrevet Januar 14, 2015 Dette er vel muligen en "the last edition" med el.vinduer og full pakke? Bilen ser ihvertfall veldig velholdt og pen ut !
Tallguy Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 (endret) Er dessverre ikke så mye utstyr som jeg kunne tenkt meg, kun takluke Manuelle vinduer, mørkeblått (strøkent!) interiør og 202.000km på telleren. Bilen er nesten hva jeg vil kalle "mint condition", skal på EU i våres, men tror og mener den går glatt igjennom, eneste feil er litt slitte bremsebånd bak som taes til helgen Morsom bil etter et par dager på veien nå, ligger godt og girer bra, til tross for en smålig treg kasse Svært få eiere og mye historikk og kvitteringer - dette var en av få sjanser jeg regner med jeg får til å kjøpe en så strøken E28, føler meg heldig - og vil bli godt tatt vare på videre Gleder meg til å komme igang og begynne skrujobbinga! Endret Januar 15, 2015 av TallGuy
E39_Cato Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 gratulerer med flott bil morro å se at det var noen på forum som endte opp med bilen følger med !
tambur4 Skrevet Januar 15, 2015 Skrevet Januar 15, 2015 Morro med historikk og dokumentasjon. Prøv å samle så mye som mulig! Jeg har full historikk og dokumentasjon på min E28.
Tallguy Skrevet Januar 16, 2015 Forfatter Skrevet Januar 16, 2015 Skal prøve å oppdrive så mye som mulig Blir spennende biltider for min del fremover!
Tallguy Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Dramatikk på bygdeveiene her i Vestfold i dag. Idiot av en sjåfør foran meg gjorde at jeg kunne endt opp i front mot front med en buss, klarte å unnamanøvrere og kjøre ut på jordet ved siden av veien. Vinterføre med E28 kontra E39 er litt forskjellig ja! Takker de Bayeriske ingeniører for å bygge en solid bil, bilen endte mirakuløst opp med null skader, bulker eller slått forstillig/bakstillig! Endret Januar 20, 2015 av TallGuy
Tallguy Skrevet Januar 20, 2015 Forfatter Skrevet Januar 20, 2015 (endret) Videre kan jeg jo informere om innkjøpsplan i prioritert rekkefølge framover, samt ting som skal byttes - Nytt nærlysglass v.s- Emblemer til panser og bakluke- Fjerne rustflekk på nedre bakfanger og en 50-øring strl. rustflekk på bakluke.- 80/45 senkefjører- M-Tech lepper hele veien rundt- M5 vinge- Rondell D58Videre etter dette blir planen å innhente mer informasjon om bilens historikk, M5 bremseswap og planlegge ombygging til 525, 528 eller 535 Endret Januar 21, 2015 av TallGuy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå