Gå til innhold

Har solgt bilen, men ikke fått alle pengene.

Sebben
 Share

Anbefalte innlegg

Slutte å puste? Bare fordi selger dro en spøk? 

Litt ekstremt å ønske at folk skal dø av den lille grunnen.

Synes det var helt greit at fyren dro den spøken, fikk tross alt bilen med alle papirer underskrevet og beskjed om at jeg kunne overføre pengene når det passet for meg, bor i tilegg ca 140 mil unna. For å si det sånn så hadde ikke jeg turt å gjort det samme.I tillegg så var den dønn strøken og 50000 under markedspris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du prøver å selge en E46 330xd til over 200.000 kr, så synes jeg ikke synd på deg. Her må jeg ta høyde for at du kan ha solgt en E90 330xd til 211.000, som er en fordelaktig pris, men jeg tviler litt.  

Viss du er med på å svindle en bank for å få solgt bilen din, synes jeg ikke synd på deg. 

Viss du ikke sjekker at riktig beløp faktisk har blitt trekt fra kjøpers konto før du gir fra deg nøklene, synes jeg ikke synd på deg.

Viss du i tillegg nå skal utnytte denne shady dealen til å hale ut mer penger av kjøper enn det dere faktisk ble enige om, så er du minst like uredelig selv! 

Personlig ville jeg gjerne sett navnet til kjøper og selger, slik at jeg kunne holdt meg langt unna begge to.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutte å puste? Bare fordi selger dro en spøk? 

Litt ekstremt å ønske at folk skal dø av den lille grunnen.

Hvis du ser på det som en spøk, så for all del. Men det hadde ikke jeg gjort. Seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du prøver å selge en E46 330xd til over 200.000 kr, så synes jeg ikke synd på deg. Her må jeg ta høyde for at du kan ha solgt en E90 330xd til 211.000, som er en fordelaktig pris, men jeg tviler litt.  

Viss du er med på å svindle en bank for å få solgt bilen din, synes jeg ikke synd på deg. 

Viss du ikke sjekker at riktig beløp faktisk har blitt trekt fra kjøpers konto før du gir fra deg nøklene, synes jeg ikke synd på deg.

Viss du i tillegg nå skal utnytte denne shady dealen til å hale ut mer penger av kjøper enn det dere faktisk ble enige om, så er du minst like uredelig selv! 

Personlig ville jeg gjerne sett navnet til kjøper og selger, slik at jeg kunne holdt meg langt unna begge to.. 

E46 330xd? 

Solgte en e91 330xd til 211 000 som er en fordelaktig pris som du skrev. Hvordan han får tak i pengene sine ser ikke jeg på som mitt problem, om jeg må sitte opp prisen slik at han får lån er det greit for meg. Men ja lukter litt humbug med en gang.

Er ikke selgers konto, er santander sin. Der han først viste meg den riktige summen.

Har ikke planer om å prøve på de 73 000 ekstra som står i kontrakten. Vi har også avtale på sms om den egentlige summen. Som jeg fortsatt vil ha.

Men takk for tips folkens. Skal snakke med advokat imorgen, så til politiet for å anmelde han. Deretter tenkte jeg å ta en tlf til banken hans.

Ser enkelte snakket om at bilen må være omregistrert for at jeg skal få pengene, eller iallefall innen 10 dager, så passer det meg fint siden jeg fortsatt har salgsmelding.

Søkte forresten firmaet hans opp på skattelistene. Det hadde en inntekt på 0kr, og 0kr i formue. Denne personen hadde 200 000 i inntekt og 0 i formue. Mens på finn selger han Norges eneste Maybach til 2 mill?? + masse M3'er og enkelte porcher. Lurer egentlig på hvor mye eller mange denne personen har svindlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skal snakke med en advokat, og bra du tar deg bryet med å anmelde det.

Hvis de spør, så ville ikke holdt tilbake på det at du skrev en høyere pris i annonsen slik at han skulle få det lånet han ville ha. Selv om det knapt kan kalles dokument forfalskning ville jeg tenkt det er ryddig at du spiller med helt åpne kort fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre salgssummen i salgsannonsen kan ikke direkte karakteriseres som dokumentforfalskning, men for at banken skal kunne gi ut et lån må det foreligge en kjøpekontrakt. Det er i denne sammenheng laget en fiktiv kontrakt (bør betraktes som dokumentforfalskning) med feilaktig kjøpesum som ble brukt i banken. Å benytte en kontrakt på denne måten for at kjøper skal få innvilget et lån han ellers ikke er berettiget til å få, er derimot bedrageri/forsøk på bedrageri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg var hard i ordbruken i mitt tidligere innlegg. Jeg leste igjennom alle postene tidlig den morgen og var muligens litt gretten. Så diverse angrep rettet mot folk generelt fra Porsgrunn, i tillegg til flere andre poster som oppfordret deg til å utnytte situasjonen. Følte derfor det var nødvendig å komme med mine synspunkter.

Har full forståelse for at du ønsker å få utbetalt hele salgsummen du og kjøper ble enige om. Likevel vil jeg påpeke at advokat er dyrt og du er litt utsatt med tanke på noen detaljer i salgskontrakten. Viss du har tilgang til en gratis advokat, som er villig til å ta saken er det bare å kjøre på. Viss ikke dette er tilfellet ville jeg personlig glemt hele greia, advokatregninger kan fort passere 11.000 kr!

Skulle jeg komme til å se bilen rundt her så skal jeg si i fra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For verken det du siterte eller det du skrev var relevant for trådstarter.

Men herregud da, Det var da voldsomt til pripne vi har blitt...........

Jeg svarte på et inlegg som omhandlet hva trådstarter hadde gjort, å det innlegget mitt fikk vel faktisk kansje vedkommende til og tenke seg om to ganger,

med tanke på hva han skrev senere,så tror jeg at inlegget mitt var fornuftig,    DET er faktisk lov og si ifra når man mener noen krysser streken..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endre salgssummen i salgsannonsen kan ikke direkte karakteriseres som dokumentforfalskning, men for at banken skal kunne gi ut et lån må det foreligge en kjøpekontrakt. Det er i denne sammenheng laget en fiktiv kontrakt (bør betraktes som dokumentforfalskning) med feilaktig kjøpesum som ble brukt i banken. Å benytte en kontrakt på denne måten for at kjøper skal få innvilget et lån han ellers ikke er berettiget til å få, er derimot bedrageri/forsøk på bedrageri. 

Ok, jeg må ha blingsa - det er klart en fiktiv kontrakt er noe annet.  Likevel ville jeg ikke holdt tilbake på det og spilt med rene kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

E46 330xd?

Solgte en e91 330xd til 211 000 som er en fordelaktig pris som du skrev. Hvordan han får tak i pengene sine ser ikke jeg på som mitt problem, om jeg må sitte opp prisen slik at han får lån er det greit for meg. Men ja lukter litt humbug med en gang.

Er ikke selgers konto, er santander sin. Der han først viste meg den riktige summen.

Har ikke planer om å prøve på de 73 000 ekstra som står i kontrakten. Vi har også avtale på sms om den egentlige summen. Som jeg fortsatt vil ha.

Men takk for tips folkens. Skal snakke med advokat imorgen, så til politiet for å anmelde han. Deretter tenkte jeg å ta en tlf til banken hans.

Ser enkelte snakket om at bilen må være omregistrert for at jeg skal få pengene, eller iallefall innen 10 dager, så passer det meg fint siden jeg fortsatt har salgsmelding.

Søkte forresten firmaet hans opp på skattelistene. Det hadde en inntekt på 0kr, og 0kr i formue. Denne personen hadde 200 000 i inntekt og 0 i formue. Mens på finn selger han Norges eneste Maybach til 2 mill?? + masse M3'er og enkelte porcher. Lurer egentlig på hvor mye eller mange denne personen har svindlet.

Jaha så det er han karen ja :P han kjøpte for litt siden gamle M3 Caben min av han jeg solgte til... Eller han tok den i bytte på en E92 M3 da... Men ble mye surr der å! Å nå er den lissom solgt igjen ser jeg på finn. Virker som en håpløs guttevalp som har null peiling!

Men å annmelde og ringe banken osv osv kan nok slå sterkt tilbake på deg selv ;) Greit å annmelde han for å ikke gjøre opp for seg men noe mere er ikke noe poeng i siden du har skrevet alt på nett.

Regner med dette er samme karen??

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=55441863&model=1.749.2133&model=1.749.893&sort=0&make=0.749&ref=fas&searchclickthrough=true

Siden bilen står i ditt navn kan du alltids bestille en ny nøkkel å hente bilen ;) så får han gjøre opp for seg før han får den igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket i motorvognregisteret. Bilen står på ei jente (f. 1993) med adresse på Stathelle. Antar det er dama til han som kjøpte bilen? I så fall må jo dem ha laget sin egen salgsmelding for å få den omregistrert... Forøvrig er ikke omregistreringsavgiften betalt pr. dags dato, så det vil komme en begjæring om avregistrering innen kort tid om den ikke blir betalt. Sjekk innboksen din, har sendt mer info om evt. løsning der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...