Gå til innhold

Til alle med N47 motoren! Det kjente problemet med registerkjedet!


ThomasLS
 Share

Anbefalte innlegg

Du nevnte en sånn "goodwill" garanti på første innlegget. Har selv en 09 mod E90 318d (bygd sent 2008) som har gått 145.000, forrige eiere har ikke fulgt service på merkeverksted og sånn, så lurer på om dette fortsatt gjelder om bilen ikke har fulgt hele service opplegget? Har ikke merket noe til problemet enda, men jeg synes likevel bilen er litt mer skranglete og rufsete gange enn på en f10 520d jeg hørte kjøre forbi en gang. Forrige eier hadde hatt den på BMW og fått sjekket om det var tegn til problemet og det var det ikke på 126.000

en annen ting som irriterer meg er at den har en tendens til å jage når jeg kjører sakte? Noen som har vært borti det? både på varm og kald motor, men ikke hele tiden. kommer og går

I mitt tilfelle hadde det ingenting å si at noen av oljeservicene var tatt på Mekonomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne rammet?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64091618&searchclickthrough=true

Spurte selger, som sa at det ikke ligger inne noen teknisk aksjon på motoren.

Trudde alle N47 motorene fram til januar 2009 var rammet.

Det der er en med N47-D20C motor.

Har selv en fra 02.2009 med N47-D20C hvor tilbakemeldingen fra BMW-verksted (Bilia Skøyen) er at den versjonen av motoren ikke har feilen, og at det ikke ligger inne noe aksjon på de. Min har 160000km og rasler ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd. Og det er mulig spørsmålet mitt er besvart et sted i tråden, men jeg prøver allikvel. Bilen min har fått påvist denne regkjede feilen og skal inn på verksted nå over helga. Aner ikke hva som skal byttes enda, fikk bare beskjed om at de trengte bilen i minst 2 dager. Jeg lurer på, kan problemet merkes fysisk på bilen? Jeg har hatt den i en måneds tid og sliter litt med å finne "goodfeeling" under kjøring. Jeg tenker da på småkjøring med mye giringer opp og ned. Akkurat som om den nøkker og napper litt. Vanskelig å sette ord på, men det er litt vanskelig å få til en smooth giring føler jeg. Manuell kasse så klart. 08 E91 318d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd. Og det er mulig spørsmålet mitt er besvart et sted i tråden, men jeg prøver allikvel. Bilen min har fått påvist denne regkjede feilen og skal inn på verksted nå over helga. Aner ikke hva som skal byttes enda, fikk bare beskjed om at de trengte bilen i minst 2 dager. Jeg lurer på, kan problemet merkes fysisk på bilen? Jeg har hatt den i en måneds tid og sliter litt med å finne "goodfeeling" under kjøring. Jeg tenker da på småkjøring med mye giringer opp og ned. Akkurat som om den nøkker og napper litt. Vanskelig å sette ord på, men det er litt vanskelig å få til en smooth giring føler jeg. Manuell kasse så klart. 08 E91 318d.

Du kan merke det fysisk med lyd og i verste fall rett før total svikt med ujevn og hakkete turtall på motoren, du finner videoer på youtube. Nøkke og nappe litt under kjøring, vel og merke litt og svært kortvarig kan forekomme fra dobbelmasse svinghjulet grunnet resonans (ikke så unormalt) pluss om du har litt slitt motoroppheng så kan det medføre litt svingninger i drivlinjen fordi motoren kan vri seg litt ekstra ved pådrag. Det blir bare spekulasjon det kan og være andre ting som skittent innsug pga egr, ujevn trykklading etc...be de ta en diagnos, noe de antagelig uansett vil gjøre når den først er inne. Lykke til, gi en lyd hvordan det går da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då kan man ligge til 1 bil til i Bergen.

Svigersøster sin 118d 08mod. har mest sannsynlig hoppet over noen tenner

Fikk opp kamsensor feil på diagnose, men den så jeg vekk ifra mtp hvilken motor som står i.

Blir levert opp på Jæger i dag, så får vi se fasiten etter hvert.

De sa den skulle vært inne på aksjon(han sa stramming av kjede) for en stund siden, men ingen innkalling har blitt mottatt.

Satser på totalhavari, så får de litt å gjøre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var resultatet komt.

Her snakker vi totalhavari.

tannhjul på kam er knekt, vippetøy er knekt alt i toppen er mos sa de.

Det værste av det hele var at hun ikke fikk dekket noe av dette, så ny motor til den nette sum av 94000,-

Dette er vel noe BMW bør dekke?

Siden den ikke var blitt innkallt på aksjon når den skulle tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesifisert grunn fikk jeg ikke klarhet i.

Denne bilen(chnr PD92190)er produsert i oktober 2007, og han sa det kun var 5års "goodwill" på denne.

Noen som kan bekrefte dette?

Og han sa også at dette uansett ikkje hadde gått på denne, noe eg synes er merkelig. Iom at problemet me denne motoren er viden kjent.

Synes det er merkelig at den ikkje er blitt innkallt til aksjonen også, siden denne bilen ble kjøpt av jæger sentrum i juni 2011.

Eller skulle denne vært inne før den ble solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesifisert grunn fikk jeg ikke klarhet i.

Denne bilen(chnr PD92190)er produsert i oktober 2007, og han sa det kun var 5års "goodwill" på denne.

Noen som kan bekrefte dette?

Og han sa også at dette uansett ikkje hadde gått på denne, noe eg synes er merkelig. Iom at problemet me denne motoren er viden kjent.

Synes det er merkelig at den ikkje er blitt innkallt til aksjonen også, siden denne bilen ble kjøpt av jæger sentrum i juni 2011.

Eller skulle denne vært inne før den ble solgt?

Modern sin 2008mod, produsert des 07 fikk byttet kjedestrammeren som en aksjon nå i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...