Gå til innhold

Sedona rød E82 123d, Solgt


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Flotte bilder, veldig kledelig farge :D

 

Takk :)

 

endå smalere dekk og litt camber sier no eg :)

 

Du får kjøpe dekkene jeg nettop har satt på da slik jeg kan kjøpe smalere..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen deler som kan byttes til M3 bak for å øke camber en smule? 

Har funnet en guide om hvordan øke camber med oem understell men bedre med bolt-on tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å justere på skruen for camber før du kjøper noe nytt. Uansett vil jeg ikke anbefale å gå over den camberen som du får med originalt understell bak (som regel rundt -3 grader maks). Jeg har -4,5 i kjørehøyde på E92'en og det er merkbart mindre grep og ødelegger kjøreopplevelsen i forhold til året før da jeg hadde -3 grader.

 

Litt vals og justere camber så tror jeg du er der. Men du skal senke den mer sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å justere på skruen for camber før du kjøper noe nytt. Uansett vil jeg ikke anbefale å gå over den camberen som du får med originalt understell bak (som regel rundt -3 grader maks). Jeg har -4,5 i kjørehøyde på E92'en og det er merkbart mindre grep og ødelegger kjøreopplevelsen i forhold til året før da jeg hadde -3 grader.

 

Litt vals og justere camber så tror jeg du er der. Men du skal senke den mer sant?

 

Ja var planen å justere den originale skruen for, ikke kjøpe noe nytt. Vil ikke ha mye camber, men vil heller ikke ha vals om jeg ikke trenger.

Skal på bukk her til uken så får se hva resultatet blir.

 

Ja nei så mye er uaktuelt. Tror muligens -2,5 blir maks for min del.

 

Er kun m-sport senk nå så skal ha coilovere til våren ja. Bare finne rette settet med hardhetsjustering. Leser det er så mange som sliter med subbing uten det :)

Ser på Supersport Black Evolution Controle+, men prøver hellst finne et brukt KW V2..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man stiller hjulvinkler etter hva som får klaring hvor, og ikke etter grep, da er det på tide å tenke seg om.

 

Alle er ikke ute etter å jage rundetider. Så lenge man justerer camberen (og spissing) innenfor det som er mulig på originalt understell er det fortsatt godt grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke ute etter å få denne bilen i fronten med unger i bilen heller. Cambervinkler har jo blitt helt tullete de siste årene når alle skal ha xx bla bla yy hjul og dimmensjoner til å passe på biler de ikke passer på.

 

Originale hjulvinkler er ikke optimalt for rundetider heller, men de er godt innenfor et spekter av hva som er fornuftig på en veg bil (en som er satt opp for rundetider er nok ikke optimal for gata). På de fleste biler kan du ha ganske sinnsyke hjulvinkler uten å bytte noen deler, det gjør det ikke fornuftig eller trygt.

 

Til trådstarter, selvføgelig ikke meninga å ødelegge gleden her inne. Sinnsykt kul bil og bra planer. Men jeg vil på det sterkeste anbefale at du holder hjulvinkler innenfor det edruelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke ute etter å få denne bilen i fronten med unger i bilen heller. Cambervinkler har jo blitt helt tullete de siste årene når alle skal ha xx bla bla yy hjul og dimmensjoner til å passe på biler de ikke passer på.

 

Originale hjulvinkler er ikke optimalt for rundetider heller, men de er godt innenfor et spekter av hva som er fornuftig på en veg bil (en som er satt opp for rundetider er nok ikke optimal for gata). På de fleste biler kan du ha ganske sinnsyke hjulvinkler uten å bytte noen deler, det gjør det ikke fornuftig eller trygt.

 

Til trådstarter, selvføgelig ikke meninga å ødelegge gleden her inne. Sinnsykt kul bil og bra planer. Men jeg vil på det sterkeste anbefale at du holder hjulvinkler innenfor det edruelige.

 

Jeg skjønner ikke hva du diskuterer etter, vi er jo forsåvidt enige(?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det som er mulig på orignalt understell" sier du, det er jo ganske mye rart som er mulig uten å bytte deler. Dersom du mener "det som er innenfor spesifikasjoner" så er jo det noe helt annet, og ja, da er vi enige. Det er dog ingen gatebil i verden som skal (eller kan innenfor tillatte verdier) ha så mye negativ camber at det gir betydelig utslag i hvilke hjul du kan ha på.

 

Skjønner at det upopulært å mene at -4grader camber (og mer) ikke er greit på biler som går på gata, men jeg står fortsatt inne for det og det er det nok ganske mange andre som gjør også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det som er mulig på orignalt understell" sier du, det er jo ganske mye rart som er mulig uten å bytte deler. Dersom du mener "det som er innenfor spesifikasjoner" så er jo det noe helt annet, og ja, da er vi enige. Det er dog ingen gatebil i verden som skal (eller kan innenfor tillatte verdier) ha så mye negativ camber at det gir betydelig utslag i hvilke hjul du kan ha på.

 

Skjønner at det upopulært å mene at -4grader camber (og mer) ikke er greit på biler som går på gata, men jeg står fortsatt inne for det og det er det nok ganske mange andre som gjør også.

 

Vi er enige om at unødvendig mye camber påvirker grepet i negativ retning. Det jeg kan si er at jeg merket ikke økning i bremselengde, eller dårligere grep ved å senke bilen min og justere camber opp til 3 grader. (+10 minutter spissing per hjul) MEN, når jeg passerte det ble det vesentlig endring i kjøreopplevelsen, altså dårligere grep. 

 

Blir mitt siste innlegg angående dette, så vi ikke tar over tråden her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du diskuterer etter, vi er jo forsåvidt enige(?). 

 

 

"det som er mulig på orignalt understell" sier du, det er jo ganske mye rart som er mulig uten å bytte deler. Dersom du mener "det som er innenfor spesifikasjoner" så er jo det noe helt annet, og ja, da er vi enige. Det er dog ingen gatebil i verden som skal (eller kan innenfor tillatte verdier) ha så mye negativ camber at det gir betydelig utslag i hvilke hjul du kan ha på.

 

Skjønner at det upopulært å mene at -4grader camber (og mer) ikke er greit på biler som går på gata, men jeg står fortsatt inne for det og det er det nok ganske mange andre som gjør også.

 

 

Setter pris på innspillene her ang hjulvinkler. Har ikke enormt stor lærdom ang dette, men jeg har heller ikke planer om en endring som kan ødelegge sikkerheten for meg eller andre i trafikken. Jeg har fått kalkulert ut de 2 mm jeg har frest av senter på hjul og det var minimalt påvirkende den totale bærekraften for felgen under belastning i sving og under akselerasjon/brems.

 

Jeg skal få se om jeg ikke kan få tatt et bilde med hjulet opp i hjulbuen også for å klargjøre mengden camber/vals som må til.

 

Er det heller anbefalt å valse kanten ut enn å kjøre med mer negativ camber så gjør jeg det, men også derav jeg la ut spørsmål ang dette tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...