Myklevik Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 (endret) Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten worklog jeg også, so here ya go: Intro: Jeg nærmer jeg meg 18 og kom over en E34 med en pris som passet min lommebok, vi dro til Oslo og hentet bilen på prøveskilter den 16.11.2014. Var ikke store slanten jeg ga for den så det er selvfølgelig litt jeg må gjøre før den går igjennom EU. Litt om bilen: - Bilen er en 1992 BMW 520i E34 og av fargen Brokatrot Metallic, men dessverre med en del riper(Nøkkel riper) så jeg må lakkere opp ihvertfall 2 dører og en bakskjerm før dette blir bra. - Den har stått noen år så det har med tiden bygd seg opp litt rust, ihjælrusta bensinrør, rust i kanaler bak på begge sider, og litt smått overflate rust rundt om(meget lite). - Bremsene trengte også litt kjærlighet, skivene og kalipperne hadde bra med rust, og klossene var slitte. - Forrige eier sa at vinduet høyre forran hadde bare "hoppet ut av sporet sitt" og var ikke noe problem og fikse. Når vi kom hjem var det første jeg gjorde å demontere høyre framdør og se hva som hadde skjedd, joa den hadde hoppa ut av sporet sitt men heisen var bøyd og de hadde stripsa fast en plankebit inne i døra for å holde vinduet oppe. Litt komisk, men har dessverre ikke bilde Liste over ting som er gjort/skal gjøres:(x)gjort, (0)skal gjøres, (/)gjort delvis - Fikse vindusheis(x)- Sandblåse og lakkere kalippere(x)- Skifte bremseskiver forran(x)- Skifte bremseklosser(x)- skifte ut bensinrør+ånderør(x) - Få på skilt(0) - Sveise rust (/)- Lakkere ripete dører og paneler(0)- Nytt eksosanlegg(0) men er bestilt - Senke(0)- Bygge stereoanlegg(0)- Grusskjold under motor(0)- Blanke blinklys (0) Bilder av bilen: Slenger ut noen bilder av det jeg har gjort så langt: I den røde ringen var røret tvert av. Før sandblåsing og lakkering av kalippere: etter: vet jeg har lakkert med klossene fortsatt i, men hadde nye Det meste av eksosanlegget ser desverre sånn ut: Rust: som sagt så har bilen litt rust og jeg driver på med og fjerne det nå, jeg begynte på venstre side og der var det ikke så ille, stort sett bare og kappe ut skrape/behandle også sveise i nytt stykke. (mitt første forsøk på rustsveising så ikke klag på at det er stygt ) Men med litt sparkel så blir det vel bra Høyre siden var litt værre derimot: Så blir å bestille ny kanal og sveise inn, håpløst og lage nytt. Satser på å fortsette med flere innlegg ettersom det skjer noe mer Endret Februar 14, 2015 av SveinMartin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Februar 14, 2015 Share Skrevet Februar 14, 2015 Grattis med tøff bil! Følger med her Må ærlig innrømme at jeg føler meg litt heldig med tanke på rust på min egen bil.. (Er det nå jeg plutselig skal finne mye rust på min og?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Grattis med e34 . Er igrunn litt vittig når jeg ser disse e34 trådene . De samme feilene går om igjen og om igjen som rust i kanaler og drivstoff rør som har rustet bort. Men hvis det kan være en trøst ,så har jeg vært på samme plass. Min var og rusten i kanaler og rør var borte. Det positive er at når du blir ferdig så har du en bil som er konge å kjøre og gir masse glede. Et lite tips til deg er at hvis du har luke ,så forleng dreneringslangen som går ned i kanal ut under kanal. Da slipper du vann som samler seg inni kanal igjen. Ellers stå på og du får en bil som blir fin tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 15, 2015 Share Skrevet Februar 15, 2015 Flott å se at noen tar seg av disse flotte bilene, tar rusta og setter dem i stand E34 er supre biler og de bare går og går om man er litt snille med dem, er selv superfornøyd med min etter 3 år nå. Men ett lite tips, dropp blanke blinklys! Det ser utrolig jalla ut, oransje eller hvite er hundre ganger penere og mer ryddig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 16, 2015 Share Skrevet Februar 16, 2015 Enig med Fredrik her, godt å se at folk setter disse i stand igjen! Følger med MariusE34tds reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myklevik Skrevet Februar 16, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2015 Takk for det folkens morsomt med litt respons Blanke blinklys blir nok ihvertfall bestilt og prøvd på, men vi får se om de får bli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myklevik Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2015 Hei igjen, har ikke fått gjort noe her i det siste pga jobb og søvn Men har fått fortsatt på rusta, nesten ferdig på venstre og har funnet masse mer på høyre Men det er intet annet å gjøre enn å få det gjort Bilder: Har litt å finna på for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Februar 28, 2015 Share Skrevet Februar 28, 2015 følger med her! flott arbeid du har gjort så langt! godt og se folk fortsatt tar vare på disse bilene! blir bra med planene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myklevik Skrevet Mars 2, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2015 Takk for det Blir nok grei når den blir ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mars 2, 2015 Share Skrevet Mars 2, 2015 Enn blir ikke arbeidsledig når man kjøper e34:). Har selv vært der det med sveis,bensinrør osv. Men bra folk bretter opp armene og sørger for at de holdes i live enda.. En fin farge du har på den forresten og bra jobba. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwpower86 Skrevet Mars 3, 2015 Share Skrevet Mars 3, 2015 se der ja dette fixser du hater rust selv finnes ikke noe mer irriterende enn rust som de andre sier flott at noen fixer de opp istede for att de blir hugd e34 er jo supre biler pøs på med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myklevik Skrevet Mars 12, 2015 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2015 Takker så mye for respons folkens! flere bilder kommer her. Er ferdig med rusta og ny kanal er sveist inn, og nytt eksosanlegg er på plass Blir litt frem og tilbake rekkefølge på bildene, men orker ikke sortere er på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 12, 2015 Share Skrevet Mars 12, 2015 se her ja! kjempe jobb ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myklevik Skrevet Mai 1, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2015 Hei igjen, har helt glemt av posten her, så har ikke blitt mye skriving i det siste ikke det at jeg har gjort så veldig mye . Har også glemt å ta bilder men har fått tatt noen Kanaler er ferdig sveist, sparkla og grunna. Plastidippa fronten svart, tectylert og gjort litt småfix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mai 1, 2015 Share Skrevet Mai 1, 2015 bra jobb du gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå