frecjoha Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 (endret) Jeg skal bytte ut min gamle 1serie med en ny model, så jeg var inne på bmw.no og "bygget" en bil jeg var fornøyd med. Så tok jeg med resultatet til min lokale forhandler for å diskutere pris. Da vi satt og pratet kunne selgeren informere om at bilen jeg ville få var den "nye" 1serien, som han forklarte hadde fått en stor face-lift og ville bli tilgjengelig fra April. Etter jeg kom hjem, måtte jeg selvfølgelig søke på google etter denne. Da fant jeg flere opplysninger som nå har gjort meg forvirret, da det ikke bare er face-lift det gjelder. Hva skjer med motoren jeg har valgt? Jeg satt opp en 116i 5-dørs som nå i følge hjemmsiden har 136hk, men bmw har ikke oppdatert hjemmesiden dems med den nye 1serien som kommer i april. Samtidig kan jeg lese at en nye 1serien skulle få 6,5 skjerm som standard med regnsensor, stemmer dette? Sånn jeg har bygd bilen min nå er med "Navigasjonssystem Business (6,5)", er det denne som blir standard? Og vil den nye 1serien fremdeles leveres med enten Sport-line eller Urban-line? Nå har jeg valgt Urban-line. Glad om jeg får en oppklaring i dette. Endret Februar 24, 2015 av frecjoha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 Ny 116i blir 1,5L 3-syl med 109hk/180Nm, 118i blir 1,6L 4-syl med 136hk/220Nm. For mer info kan det være greit å sjekk ut de tyske BMW sidene http://www.bmw.de/de/home.html og bimmerpost http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=1079746 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2015 Med andre ord, selgeren min kan ikke være oppdatert. Hvordan er den ny moteren i forhold til den nye da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 Såvidt jeg vet er 6,5" skjerm standard i dag også (altså kun skjerm, uten navigasjonsdelen) her til lands, mens navigasjon business er ekstrautstyr, og det vil det fortsatt være etter faceliften. I noen andre land kunne man tidligere få disse uten skjerm i det hele tatt, og disse vil nå få skjerm som standard istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 Jeg har en 116i 2012 mod M sport. Ser nå som andre nevner ovenfor her at BMW endrer navngivningen ved faceliften. Dagens 118i har 1,6 turbo 170hk. Dagens 116i har 1,6 turbo 136hk. LCI 118i erstatter dagens 116i, får samme ytelse som dagens 116i. LCI 116i erstatter dagens 114i, som forsvinner ut. LCI 120i erstatter dagens 118i, får 7 hester mer, men fortsatt 1,6 turbo. Kan bli forvirret av mindre! Ville gått for en LCI 118i - skulle ikke tro at den ble noe dyrere mtp. at det er samme motor, samme effekt som dagens 116i. Er svært fornøyd med ytelsene i den lille motoren - fortrinnsvis i Sport mode. I Comfort mode føles den ikke noe spesielt sprek. Det er verdt å merke seg at du ikke får Sport eller Sport+ mode på Urban Line, du må ha Sport Line eller M sport. Vil anbefale deg å prøve en Sport Line/M sport for å kjenne forskjell mellom de forskjellige kjøremodusene for å finne ut om Comfort er tilstrekkelig, de er svært merkbare! Har du Servotronic styring vil også denne endre seg fra Comfort til Sport mode. PS: synes personlig at manuell girkasse er å foretrekke på disse motorene, da det kan bli litt masete med automaten etter min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 20, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 20, 2015 (endret) Hvordan tror dere den nye 116i m/1,5L 3-syl med 109hk/180Nm er kontra min nåværende 116i (2005) med 115hk/150Nm ? Tenker da på akselerasjon, støy og forbruk. Endret Februar 20, 2015 av frecjoha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 Hvordan tror dere den nye 116i m/1,5L 3-syl med 109hk/180Nm er kontra min nåværende 116i (2005) med 115hk/150Nm ? Tenker da på akselerasjon, støy og forbruk. Vil nok være bedre på ALLE punkter. ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 20, 2015 Share Skrevet Februar 20, 2015 (endret) Hvordan tror dere den nye 116i m/1,5L 3-syl med 109hk/180Nm er kontra min nåværende 116i (2005) med 115hk/150Nm ? Tenker da på akselerasjon, støy og forbruk. Faktisk veldig pen lyd i de nye 3 syl. motorene til BMW. Har kjørt en rekke ganger Mini One med 1l 3 syl. veldig fin lyd når den får turtall. Høres nesten ut som en 6 syl, mye bedre lyd enn 4syl. Endret Februar 20, 2015 av ahj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 (endret) Merker godt at jeg ikke har fulgt med dem siste åra... Hvordan er lyktene på den nye 1-serien? På min utstyrsliste har jeg kun mulighet til å velge Xenon som ekstra utstyr, men denne listen er altså ikke oppdatert i forhold til den nye. Men jeg har lest noe om LED ang. den nye 1-serien. Hva er det og er det en ny standar? Hva da med Xenon? Xenon ligger i en "Advantage Edition" utstyrspakke, noe som jeg har valgt. Vil det bli noen forandringer i denne pakken, f.eks Xenon erstates med LED? Merker jeg har mange spørsmål og alle er sikkert ikke like lette å svare på, men jeg vil være sikker på alle valg jeg gjør før jeg brenner av noen 100K. Endret Februar 21, 2015 av frecjoha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 LED er "hakket over" xenon. Kanskje ikke så mye i selve lyseffekten, men det er jo mer moderne teknologi, og lyktene har som regel et tøffere design. Både xenon og halogen vil nok fortsatt være tilgjengelig, men det ser ut til at LED-lykter er inkludert i pakken du nevner (ref. tråden til knutho2 ang. hans bestilling av F20 LCI). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Etter det jeg har fått med meg utgår xenonlys på F20/F21, og man kan derfor kun velge mellom halogen- eller LED-lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Okay, da har jeg blitt mye klokere. Men hva skjer med Adaptive kjørelys? På 2-serien kan man velge LED, men ingen valg for Adaptive lys, ligger kanskje dette allerede i LED lysene? Og er det noen som vet om HUD (HeadUpDispaly) kommer som valg? 2serien har i allefall fått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Jeg går utifra at LED-lyktene i F20/F21 fungerer på samme måte som de andre LED-lyktene fra BMW, altså at de er adaptive. Iht. pressemelding er det ikke gitt informasjon om HUD på F20/F21, men når det er sagt er det verdt å påpeke at det er den "unormale" 2-serien (Active Tourer/Gran Tourer) uten "1-serie interiør" som har fått HUD. Altså har ikke F22/F23 2-serie (som har likt interiør med F20/F21) HUD som tilvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frecjoha Skrevet Februar 21, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2015 Siste spørsmål... enn så lenge. Utstyr som: Remote Services, RealTime Traffic, Internett og ConnecteDrive Services, er dette utstyr som virker rett ut fra fabrikken eller kreves det ekstra abonnementer/kostnader? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 21, 2015 Share Skrevet Februar 21, 2015 Ser i tyske prislisten at xenon ikke er et alternativ lengre. Halogen er standard, og så kan med velge mellom LED hovedlys og Adaptive LED hovedlys, altså to forskjellige LED lys. Finner ikke HUD i listen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå